Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Wirtmann dobogóval kezdett

Posted on 2018.03.19.2018.03.19. By Iroda Távirati

Technikás pályákon, nagyon jó mezőnnyel vette kezdetét az idei historic rali-Európa-bajnokság, a spanyolországi Costa Brava Ralin. Wirtmann Ferenc és Kerekes József a D csoport és a D3-as kategória második helyét szerezte meg Ford Escort MkII-essel, így a bajnokságban is a második helyen állnak.

Magyar siker született csapat értékelésben is, ahol a Wirtmann—Kerekes és a Mekler—Mekler párosok alkotta Scuderia Coppa Amici nyert.

„Nagyon jó, de nagyon fárasztó verseny volt — mondta Wirtmann Ferenc. — Körülbelül 7800 kanyar volt a pályákon, összesen három, száz méternél hosszabb egyenessel. Kerekes Joti mondta, hogy az itinerben oldalak teltek el anélkül, hogy egyenest írtunk volna. Az utak jó minőségűek, de a váltót és a difit így is nagyon igénybe veszik. A végére nekünk is meghibásodott a difink, az utolsó gyorsokon vissza is kellett vennünk.

Szenzációsan jó volt a mezőny. Összesen 172-e indultunk, ebben voltak az Eb, a spanyol bajnokság, a legend és a regularity résztvevői is. Az Eb-n még talán soha sem versenyeztünk ilyen erős mezőnyben. D csoportban a helybéli Jesús Ferreirótól kaptunk ki, aki a miénkhez hasonló Escorttal versenyzett, nyilván ezekre a pályákra építették, de ördögien gyorsan ment. Összesen hat Escort indult az Eb mezőnyben, amiből mi voltunk a második legeredményesebbek.

A gátlónk nem volt igazán ezekre a pályákra való, rendeltünk újat ugyan, de nem érkezett meg a versenyre. Talán jobb is így, ha keményebb gátlónk van és gyorsabban tudunk menni, akkor nem hat, hanem csak négy perccel kapunk ki, ami nem változtatott volna semmin.

Egy kalandunk volt az éjszakai szakaszon, ahol valakinek vagy a motorja vagy a váltója robbant fel, de tele volt olajjal a pálya. Először csak vízfoltot láttam, de gyanúsan sötét volt. Egy picit el is emeltem a lábam a gázról, ez volt a szerencsénk, mert a következő pillanatban már forogtunk. Éppen elkerültük a szalagkorlátot és sikerült jól kijönnünk belőle, de csak a szerencsének köszönhetjük.

Mekler Laciék is jól mentek, aminek köszönhetően megnyertük a csapatversenyt. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy Spanyolországban egy magyar csapat volt a legeredményesebb.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Honda kiegészítőket is láthatott a genfi nagyérdemű
Next Post: Itt az első, átfogó felmérés a hazai autószervizekről

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT