XT – a Scania leg­szí­vó­sabb te­her­au­tói

  • Robusztusságot és kemény munkát jelképez a Scania XT

  • A Scania márka XT-családja minden fülkével és motorral kombinálható

  • A legjobb üzemanyag-fogyasztás az építőipari járművek esetében is létfontosságú

  • A szolgáltatások és a szoros partneri kapcsolatok jelentik a Scania megoldásainak alapköveit

  • Az építőipari fuvarozóknak más iparágaknál több kihívással kell megbirkóznia, mind közúton, mind az épített utaktól távol

Személyre szabott megoldásokkal indít célzott offenzívát a Scania a nagy igényeket támasztó európai építőipari fuvarozókért, ennek kezdetét az új XT-család bevezetése jelzi.

Nagyobb fokozatba kapcsolunk az építőiparban” – mondja Anders Lampinen, a Scania Trucks építőipari szegmensének igazgatója. „Rendelkezünk a megfelelő termékekkel, a megfelelő szolgáltatásokat kínáljuk és kelléktárunkban megtalálhatóak a megfelelő képességek – célunk, hogy elérjük ugyanazt a pozíciót, mint amit a távolsági fuvarozásban már kivívtunk magunknak minden piacon. A Scania XT-családja a tökéletes ajánlat a kemény kihívások legyőzésére, valamint azon ügyfeleinknek, akik olyan megoldást igényelnek, amelyre mindig számíthatnak, amely mindig teljesít.”

A Scania bemutatja az új XT-családot, egy olyan kivitelt, amely a P-, a G-, az R- és az S-szériák minden fülkéjéhez választható a motorváltozattól függetlenül. A Scania XT alapját egy rendkívül robusztus, nagy igénybevételre tervezett lökhárító jelenti, amely 150 milliméterre nyúlik ki a fülke homloksíkja elé. Ez jellegzetes megjelenést kölcsönöz a járműnek, amely egyszerre erősséget és robusztusságot sugároz. Ezenkívül a Scania XT ügyfelei eltérő helyi belső és külső burkolatokat választhatnak, amelyek fokozzák a termelékenységet és megerősítik a rendíthetetlen erő benyomását.

A legnagyobb kihívást jelentő feladatokhoz szabott változatokat mutat be az XT-családdal a Scania, amelyek során létfontosságúak az olyan jellemzők, mint a robusztusság, a termelékenység és az üzemidő. Az erőteljes lökhárító 150 milliméterre nyúlik ki, s az alsó védőlemezzel és a fényszóró védőrácsaival együtt hatékony védelmet nyújt a jármű elejének apró ütközések ellen.

Kemény helyzetekre készült

A lökhárító körülbelül 25 fokos első terepszöget tesz lehetővé, az abroncsok és az alváz konfigurációjától függően. Az alsó védőlemezzel és a fényszórók védőrácsaival együtt az XT kivitelek eleje különösen robusztus és szívós, amely könnyedén megbirkózik viszonylag nagyobb becsapódással vagy egy objektummal való ütközéssel is – szerkezeti sérülések nélkül. Középen egy könnyen hozzáférhető vonóberendezés található, amely 40 tonnás jóváhagyással rendelkezik. Ezt igazán nagyra értékelik majd az üzemeltetők, amennyiben a járműnek ki kell húznia egy másikat vagy a jármű terhelten segítségre szorul.

A Scania XT-családot valójában építőipari alkalmazások egész sorára szabtuk, ezek gyakran dolgoznak nagy megterhelést jelentő körülmények között mind közúton, mind a burkolt utaktól távol” – magyarázza Anders Lampinen. „A kihívásaik között a rossz útfelülettől a szűk átjárókig mindennel találkozhatunk. Ehhez hozzájárul, hogy a járműnek ellen kell állnia a kemény körülményeknek, valamint néhány ütődésnek és horzsolásnak – anélkül, hogy emiatt a szervizbe kelljen látogatnia. Az építőipari fuvarozók esetében a haszonkulcsok nem mindig barátságosak, így a nem tervezett állásidő mind az építtető, mind a fuvarozó pénzügyi helyzetére döntő csapást mérhet.”

Kulcsfontosságú a partnerség

Az építőipari járművek különleges igényeket támasztanak, nemcsak a konfiguráció és az eltérő vezetési körülmények kapcsán, hanem a szolgáltatások formájában megvalósuló háttértámogatás tekintetében is: a karbantartás és a javítás terén nagy elvárásoknak kell megfelelni. A járműveket kemény körülmények között használják, például kőfejtőkben és építési területeken, ezek a helyszínek az eszközöket rendkívüli kopásnak és elhasználódásnak teszik ki.

Ám egyúttal egy jellemző billencs teherautó gyakran 80 000 kilométert vagy még annál is többet tesz meg burkolt utakon, így nagyon sokat nyerhetnek a kis üzemanyag-fogyasztás jóvoltából. Ehhez társulnak további nehezítő körülmények: az építési területek például gyakran városokban találhatók, ez újabb követelményeket támaszt a jó kilátás, a manőverezőképesség, valamint az állandó elindulás és megállás kapcsán.

Számos különböző szolgáltatást kínál a Scania az építőipari fuvarozóknak – olyan szolgáltatásokat, amelyek létfontosságúak ahhoz, hogy jó teljes üzemeltetési gazdaságosságot érjenek el egy építőipari járművel” – fejti ki Lampinen. „A legjobb kiindulási alapot a Scania márkaszerviz jelenti, valamint egy karbantartási és javítási szerződés. Lehetőleg a Scania innovatív, rugalmas ütemterveket tartalmazó megoldásával, amely az üzemeltetéshez szabja a karbantartást.

A több járművel rendelkező üzemeltetők például választhatják a Scania Fleet Care szolgáltatást is. Ez egy olyan megoldás, amely arra épül, hogy minden Scania hálózatba kapcsolt, s így biztosít jobb üzemidőt és kihasználtságot, a költségek, a bevételek és a folyamatok jobb áttekinthetőségével – az egész flotta esetében. A Scania márkával a szolgáltatások terén (is) kialakított partneri kapcsolat a megfelelő módja, hogy a fuvarvállalat fenntartható nyereséget érjen el. A Scania új ajánlata – a kifejezetten az építőipari alkalmazásokhoz szabott járművezető-továbbképzés – egy újabb innováció e téren.

Tekintse meg a külön sajtóközleményt a Scania szolgáltatáskínálatának további részleteiről!

Biztonságos üzemeltetés

Az Euro 6 minősítést elváró piacokat áttekintve azt láthatjuk, hogy a Scania kettős identitással rendelkezik. Egy kis túlzással azt állíthatjuk, hogy míg a skandináv országok több tízezer fuvarozóvállalkozója azért részesíti előnyben a Scania márkát, mert robusztus és termelékeny építőipari járműveket kínál, addig délebbre számos európai ügyfél ugyanilyen biztos képpel rendelkezik a Scania márkáról, mint az üzemanyag-takarékos, elpusztíthatatlan távolsági járművek vezető gyártójáról.

Az a tény, hogy a Scania termékeit ilyen nagymértékben értékelik és tisztelik ilyen különböző területeken és ilyen némileg eltérő jellemzők miatt, jól mutatja, hogy milyen hatalmas potenciállal rendelkezünk már e bemutató előtt is“ – összegzi Lampinen. „A most bemutatott termékeinkkel és szolgáltatásaikkal, amelyek zászlóshajója a Scania XT, el kívánunk érni olyan potenciális építőipari ügyfeleket is, akik piacán piaci részesedés tekintetében a Scania jelenleg nem feltétlenül az élvonalban áll. A Scania építőipari járművei nemcsak a legjobb munkaeszközök, hanem egyúttal egy olyan megoldás és partneri kapcsolat részei is, amelynek köszönhetően a fuvarozó számára biztosítják a lehető legjobb teljes üzemeltetési gazdaságosságot, valamint a nyugodt éjszakai pihenést.”

Egyedi építésű

Bár a különböző feladatokra szánt építőipari járművek tűnnek eleinte a legnyilvánvalóbb XT-jelölteknek, a Scania moduláris rendszerei jelenetős potenciált kínálnak egy megoldás személyre szabására a Scania márkával folytatott párbeszéd alapján.

Mi a Scania márkánál hagyjuk, hogy az ügyfeleink maguk döntsék el, hogy mit tekintenek kemény kihívásnak, milyen jellemzőket igényelnek majd” – mondja Lampinen. „Ennek eredményeként az XT jelzésű járművek igen különböző feladatokat is elláthatnak. Számos erdészeti fuvarozót valószínűleg nagyon vonzanak majd, ám egy jellemző emelőkosaras települési karbantartó jármű is lehet olyan, amelyet a vevő inkább XT változatban rendel. A lényeg, hogy az ügyfélé a döntés joga, nem a mienk.”

A választás szabadsága természetesen nem áll meg a fülkéknél és a tengelykonfigurációknál. A motorkínálat is rendkívül átfogó, így egy Scania XT az új generáció bármelyik erőforrásával büszkélkedhet a V8-astól a közelmúltban bemutatott 9 literesig. Természetesen akár az üzemanyag-hatékony 13 literes motorok is választhatók, amelyek tavaly bemutatott három teljesítményszintje mellé idén nyár elején érkezett a 370 lóerős variáns Miller vezérműtengellyel és SCR kipufogógáz-utánkezeléssel.

A Scania építőipari kínálatának megkülönböztető jellemzői a robusztusság, a termelékenység, valamint a kifejezetten a feladathoz szabáshoz kínált lehetőségek gazdag tárháza. Ez igaz a járművek kialakítására is, ám a Scania kapcsolódó szolgáltatásaira is, amelyek a járművezetőt támogatják, illetve a karbantartást könnyítik meg.

Az építőipari járművek a valóságban rendkívül széleskörű koncepciót jelentenek, még akkor is, ha mi a Scania márkánál nyolc különböző alapvető alkalmazásból indulunk ki” – magyarázza Lampinen. „Ám az új generációs Scania bevezetésének második ütemével elérhetővé vált termékek és szolgáltatások jóvoltából kínálatunk immár minden egyes ügyfélnek biztosítja az ő megoldásának tökéletes személyre szabását a Scania képviselőjével folytatott párbeszéd során.”

Lampinen kiemeli, hogy bármennyire is jó a Scania XT-család, ez csupán egyetlen opció a sok közül.

„Természetesen a Scania XT a kínálatunk éke, ám most már rendkívül sok különböző tengelyt, sebességváltót, alvázat és különböző opciót kínálunk, s ezek természetesen mind ugyanolyan jól működnek az XT-től különböző kivitelben is” – mondja. „Idén ősszel Európa vezető felépítményezői intenzíven dolgoznak az igazán sokszínű ügyfélkör számára nyújtott, a Scania új tehergépkocsi-generációjára épülő személyre szabott megoldások véglegesítésén.”

Különböző felszereltségi opciók

Az XT változatok esetében két exkluzív felszereltségi csomaggal bővíthető az alapkivitel kialakítása: egy külső és egy belső csomaggal (a csomagok tartalma országonként eltérhet). A külső csomagot különösen robusztus kivitelű visszapillantó tükrök, egy külső napellenző és további süllyesztett tetőfényszórók jellemzik. A belső csomag tartalma többek között: különleges XT-kivitelű ülések, magas peremű gumiszőnyegek, tárolók és egy egység, amellyel szükség esetén kibővíthető a műszerfal, ezzel további helyet biztosítva a felszerelések és a felépítmény vezérlését szolgáló kezelőszerveknek.

Mindegy, hogy milyen összefüggésben jelenik meg, a Scania XT mindig azt a robusztusságot sugározza, amelyet az egy évszázados tapasztalat és a különböző kihívások tisztelete teremt meg” – foglalja össze Lampinen.