Az új hibrid Corolla egymaga elhozhatja a zöld áttörést Európának
Továbbfejlesztett 1,6 literes benzinmotor
A kizárólag az új Sedanhoz kínált, továbbfejlesztett 1,6 literes
benzinmotor legnagyobb teljesítménye 97 kW/132 LE, maximális forgatónyomatéka
159 Nm, ami már 4400/perc fordulatszámon jelentkezik. A Valvematic Toyota
rendkívül sikeres kétoldali intelligens változó szelepvezérlés (Dual Variable
Valve Timing-intelligent, Dual VVT-i) rendszerének továbbfejlesztése. A
Valvematic a szívószelepeknél a változó szelepvezérlést változó emeléssel,
valamint változó összenyitással egészíti ki. A megoldás nagyobb mennyiségű
levegő beszívását, illetve a levegőáramlás sebességének (és ebből adódóan az
égési folyamat) jobb szabályozását teszi lehetővé, ami 7 százalékos
teljesítménynövekedést eredményez, 8 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás és
mérsékelt CO2-kibocsátás mellett. A Valvematic technológia
alkalmazásával kis terhelésen tovább csökken a súrlódás, valamint a
szivattyúzási veszteségek, s ez még tovább mérsékli a fogyasztást. A Valvematic
hatásfokát változó hosszúságú szívócső alkalmazása javítja még tovább. A
rendszer kis és közepes fordulatszámokon felgyorsítja a beáramló levegőt, ezzel
optimális égési hatásfokot ér el. Nagyobb fordulatszámon a szívócsonk teljesen
nyitva van. Ilyenkor a levegő rövidebb utat tesz meg, így a lehető legtöbb
levegő jut az égéstérbe, ami növeli a teljesítményt. A hatfokozatú kézi
kapcsolású sebességváltóval szerelt Sedan álló helyzetből 9,7 mp alatt éri el a
100 km/óra sebességet, végsebessége 200 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás
akár 5,7 l/100km, a CO2-kibocsátás csupán 130 g/km (WLTP: 139 g/km). A
Multidrive S sebességváltóval a Sedan 10,2 másodperc alatt gyorsul 100
km/órára, végsebessége 190 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 5,5
l/100 km, a CO2-kibocsátás mindössze 125 g/km (WLTP: 146 g/km).