Zseniális visszatérés!

Első ElektroMOD az Opeltől: A Manta visszatért

  • A hagyomány találkozik a legkorszerűbbel: A klasszikusan gyönyörű Opel Manta villamos energiává válik
  • A legújabb Opel technológiákkal: LED-es lámpa, Pixel-Vizor és Pure Panel pilótafülke
  • Az elektromos vezetési élmény érdekében: 108 kW / 147 LE-vel, kézi sebességváltóval, hátsókerék-meghajtással

A neve Manta – Opel Manta. Olyan időtlen autó, mint Őfelsége leghíresebb titkos ügynöke. Több mint 50 éve indult négyhengeres benzinmotorral, ma a Manta ismét csúcsformában van, mint a német márka történetében az első elektromos mod. Az új Opel Manta GSe ElektroMOD mindkét világ legjavát ötvözi: a stílusikon klasszikus megjelenése és a fenntartható autózás csúcstechnológiája – távol a klasszikus autóversenytől. Mivel az új Manta jövőbiztos: elektromos, károsanyag-mentes és tele van érzelmekkel.

„A Manta GSe lenyűgözően bizonyítja, milyen lelkesedéssel építünk autókat az Opelnél. Ötvözi nagyszerű Opel hagyományainkat és a mai elkötelezettséget a kibocsátásmentes mobilitás iránt a nagyon kívánatos, fenntartható jövő érdekében. Az Opel már sok modellel elektromos – és most a legendás Manta is ”- mondja Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.

Az Opel Manta GSe ElektroMOD tükrözi az egyre növekvő rajongói közösség lenyűgöző képességét, amely a klasszikus autókat, mint a Manta, úgynevezett RestoModdá alakítja, modern technológiákkal és új dizájnnal. A tisztán akkumulátoros elektromos Manta ugyanolyan sportos, mint egy eredeti Opel GSe, és büszkén mutatja be ambícióit az ElektroMOD nevében. A MOD a változást, a technikai és stílusbeli módosításokat, valamint a modern fenntartható életmódot jelenti.

Ezért az Opel-ikonikus fekete motorháztető alatt található négyhengeres motor utat enged egy 108 kW / 147 LE teljesítményű villanymotornak. Az „e” a GSe-ben most a villamosítást jelenti. Ez teszi az új GSe-t az Opel valaha gyártott legerősebb Manta A-ba. 1974-ben és 1975-ben a Manta GT / E volt az első generációs erőmű modell 77 kW / 105 LE-vel. A 2021-es elektromos Manta álló helyzetből 255 Nm maximális nyomatékot nyújt. Most a vezető választhat, hogy manuálisan kapcsolja-e az eredeti négyfokozatú sebességváltót, vagy egyszerűen kapcsolja be a negyedik sebességfokozatot, majd automatikusan vezet; az erő mindig a hátsó kerekekre kerül. A Manta tehát továbbra is klasszikus sportautó – innovatív, korszerűsített hajtáslánccal.

A lítium-ion akkumulátor kapacitása 31 kWh, ami átlagosan 200 kilométer hatótávolságot tesz lehetővé1. Csakúgy, mint a gyártott Opel Corsa-e és Opel Mokka-e esetében, a Manta GSe is képes visszanyerni a fékenergiát és tárolni az akkumulátorban. A rendszeres töltés 9,0 kW-os fedélzeti töltővel történik egy- és háromfázisú váltakozó áramú töltéshez. Ez azt jelenti, hogy alig kevesebb, mint négy óra szükséges a Manta akkumulátor teljes feltöltéséhez.

Vizuálisan a Manta GSe az új Opel arcát mutatja. Míg a Manta A inspirálta a Mokka és a Crossland Opel Vizorját, az ElektroMOD az Opel Pixel-Vizort most már a jármű teljes szélességében kifeszítette. A Manta GSe a LED-képernyő teljes felületén képes kommunikálni a környezetével. „Az én német szívemet ELEKTRifikálták” van írva az új fronton. „Nulla e-küldetésen vagyok” – magyarázza a GSe, és a következő pillanatban megmutatja a Pixel-Vizor felett sikló Manta-sugár sziluettjét. A LED technológiát használják az integrált nappali menetlámpákban, a fő fényszórókban és a feltűnően háromdimenziós hátsó lámpákban is.

A neon sárga festék megfelel a nemrégiben frissített Opel CI-nek, és élénk kontrasztban keretezi az eredeti fekete motorháztetőt. A kerekekben most a Ronal speciálisan tervezett, 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsái találhatók, elöl 195/40 R17 gumik, hátul 205/40 R17 gumik. A csomagtartó büszkén mutatja a „Manta” szót az új, modern Opel szkriptben. Az eredeti krómozott sárvédő burkolatai eltűntek – ahogy ez akkoriban történt az Irmscher and Co. számos tuning- és versenyautójával.

A belső tér a legújabb Opel digitális technológiát tartalmazza. A klasszikus kerek hangszerek a történelem; ehelyett a vezető most egy széles Opel Pure panelt néz, akárcsak az új széria Mokka. A két integrált, vezetőorientált, 12 és 10 hüvelykes szélesképernyő fontos információkat mutat az autóval kapcsolatban, például a töltés állapotát és a hatótávolságot. A zene a legendás Marshall erősítőmárka Bluetooth-dobozán keresztül érkezik – modern klasszikus és modern klasszikus.

A középső sárga díszvonallal ellátott sportülések egykor az Opel ADAM S-hez lettek kifejlesztve. Ma már olyan kényelmi és oldalirányú támaszt kínálnak, mint az eredeti Manta. A sofőr egy Petri háromküllős kormánykerék mögé kerül, amelyet az Opel dolgozott át. A hetvenes évek stílusa megmaradt, és a 12 órás helyzetben lévő sárga jelző újabb sportos érzetet kelt. Ezenkívül a pilótafülke és az ajtópanelek felülete már mattszürke, ami tökéletesen illeszkedik az újklasszikus többi sárga és fekete eleméhez. Az utastér mennyezete finom Alcantarával van kibélelve, és kiegészíti a stiliszt,