1 875 000 dollárt adott valaki egy 2012-es Lexus LFA Nürburgring Package modellért

  • A legendás LFA legexkluzívabb és legkívánatosabb kiadása, újszerű állapotban
  • A katalogizálás idején mindössze 143 mérföldet mutattak be
  • A 25 Nürburgring csomagban az USA-ba szállított LFA közül 15
  • Az USA-ba szállított hét Nürburgring LFA egyike 9K5 Orange kóddal, fekete Alcantara felett, narancssárga varrással és szénszálas díszítéssel.
  • A Nürburgring csomag egy erősebb, 4,8 literes V-10-est tartalmaz 562 LE-vel és 9000-es fordulatszámmal, valamint számos szénszálas aerodinamikai fejlesztést.
  • Szállítási dokumentumok, ablakmatrica és LFA tartozékok, köztük Tumi poggyász, pótkulcsok, kristályblokk és keményfedeles dohányzóasztal-könyv kíséri.

Látványos, nagy fordulatszámú, 4,8 literes V-10-es motorjával, merész stílusával, kifinomult tervezésével és kifogástalan építési minőségével a Lexus LFA a debütálást követően azonnal a világ egyik legfélelmetesebb – bár csodálatosan váratlan – szuperautójaként szerzett hírnevet. a 2009-es Tokiói Autószalonon. Korántsem csupán egy exkluzív bemutató darab, hanem több osztálygyőzelmet is aratott a fárasztó nürburgringi 24 órás versenyen. A modell győzelmeinek tiszteletére, és az LFA már amúgy is lenyűgöző teljesítményborítékának továbbfejlesztésére a Lexus kifejlesztette a megfelelő elnevezésű Nürburgring csomagot. Elképesztő sikert aratott: 2011 augusztusában egy közúti jogi példa elképesztő 7 perc 14,64 másodperc alatt hódította meg a Nürburgring Nordschleifét, ezzel rekordot döntött a speciális gumiabroncsokon szériaautó esetében.

Az LFA Nürburgring csomagon számos változtatás történt. Első pillantásra a különféle szénszálas külső alkatrészek szembetűnőek. A Lexus felülvizsgált első elosztót, rögzített hátsó szárnyat és szárnynyílásokat szerelt fel az orron, mindezt hihetetlenül könnyű szőtt anyagból. Bár ezek az aerodinamikai segédeszközök megnövelték az autó teljes leszorító erejét, és így a végsebesség csökkenésével fenyegetőztek, a Lexus mérnökei további 10 lóerőt kiakasztottak a motorból. A Nürburgring csomag összteljesítménye 562 lóerő volt, amelyet egy továbbfejlesztett hatfokozatú automata kézi sebességváltó kezelt, 0,15 másodperccel csökkentett váltási idővel. Ezenkívül a standard kerekeket könnyebb magnéziumból készült kerekekre cserélték, és agresszívebb Bridgestone abroncsokkal látták el őket. Végül a menetmagasságot 0,4 hüvelykkel csökkentették az autó teljes tömegközéppontjához képest, és javították a kezelhetőséget.

Az eredetileg legyártott 500 LFA-ból mindössze 64 példány kapta meg a Nürburgring-csomagot, és ezek közül mindössze 25-öt értékesítettek az Egyesült Államokban. A 25-ből a 15. számú, 371-es sorozatszámot kínáljuk itt. 2012 júniusában hagyta el a japán Motomachi üzemet 9K5 Orange kóddal, kovácsolt grafit kerekekkel, fekete Alcantara és szénszálas belsővel, narancssárga varrással. Ez a lenyűgöző festés mindössze hét, az Egyesült Államoknak eladott Nürburgring csomag LFA-ját díszíti, amelyek közül most ez az autó a legalacsonyabb futásteljesítményű példa.

A McGrath Lexusnak (Illinois állam) újonnan szállított LFA 371-et a kereskedő sok éven át megőrizte, szinte időkapszula állapotban. Az autó most mindössze 143 mérföldet mutat, és ebből 39-et a Lexus mérnökei halmoztak fel a szállítás előtt, így az autót ismét gyakorlatilag újszerű állapotban kínálják. A fontos LFA-elemek teljes skálájával ajándékozzák meg, az ablakmatrica másolataival, a szállítási dokumentációval és számos, az autóra szabott felszereléssel, beleértve a teljes Tumi poggyászkészletet, egy kristályblokkot faállvánnyal és egy keménykötésű dohányzóasztal könyv, amely dokumentálja az autó felépítését. Gyári LFA autóhuzat és táska, toll, zseblámpa, gumifelfújó készlet, két pótkulcs távtartóval és egy szénszálas kulcs is jár hozzá.

A 21. század egyik leglátványosabb és legjobban várt japán autója, az LFA évekig készült, és minden várakozást felülmúlt az ügyfeleknek világszerte. A Nürburgring Package autók minden bizonnyal a legkívánatosabbak ebből az amúgy is limitált szériás szuperautóból, és csak ritkán láthatók a nyilvánosság előtt vagy kínálnak eladásra, így ez valóban ritka lehetőség.

A hírekkel ellentétben ikerturbós V8-ast kaphat a Lexus LFA utódja?