100 nap alatt 120 magyar buszt ad át a Volánoknak a Credobus
120 magyar gyártmányú elővárosi busz szállítására nyert lehetőséget a Credobust gyártó Kravtex-Kühne Csoport és a Budapest Lízing Zrt. a Volán Buszpark Kft. tenderén. A magyar fejlesztésű, Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott Econell 12 típusú buszok akadálymentesek, klímával és modern utasinformációs rendszerrel készülnek, üzemeltetésük pedig az alacsony üzemanyag-felhasználás miatt rendkívül gazdaságos és környezetbarát. A gyártó december végéig az összes buszt átadja, amelyek a Volánbusz Zrt.-nél és a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.-nél állnak forgalomba, számottevően javítva a helyközi közforgalmú közlekedés szolgáltatási színvonalát.
A Kravtex Kereskedelmi Kft. és a Budapest Lízing Zrt. a regionális közlekedési központok flottakezelőjének nyílt közbeszerzési eljárásán nyert lehetőséget összesen 120 új elővárosi autóbusz lízingbe adására és szállítására. A buszok átadását a gyártó 100 napra vállalta, és már idén az összes új jármű forgalomba állhat a Volánbusz Zrt.-nél, valamint a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.-nél.
A nyertes típus, a Credobus Econell 12 mindkét utasajtónál alacsony belépésű, a második ajtónál kialakított rámpának köszönhetően pedig akadálymentes a kerekesszékkel és babakocsival utazók számára. A buszokat egységesen nagy teljesítményű klímaberendezéssel szerelik és GPS vezérlésű utasinformációs rendszerrel is ellátják, amely 19 colos monitoron jeleníti meg a valós idejű utazási információkat. A modern audio-vizuális utastájékoztatás számos térségben először jelenik meg a helyközi közforgalmú autóbuszokon. Emellett az Econellek fejlett fedélzeti diagnosztikai rendszere lehetőséget biztosít akár a jármű- és menetadatok valós idejű online nyomon követésére, illetve a flottamenedzsment rendszerekkel való együttműködésre.
A magyar fejlesztésű és döntően magyar részegységekből készülő buszok vételár arányos magyar értékhányada eléri a 70 – 75 %-ot, amely a legmagasabb a piacon. A cégcsoport közvetlenül 500-nál is több embernek ad munkát Mosonmagyaróváron és Győrben, a Credobus magyar beszállítóinál pedig hozzávetőleg ugyanennyien dolgoznak. A komplett önhordó vázszerkezeten, és a beépülő fém alkatrészek szettjein (Kühne) túl magyar terméknek számítanak a futóművek (Rába), utasajtók (Ikarus Szegedi Alkatrészgyártó), oldalüvegek és szélvédők (OROSházaGLAS, Hirschler), üvegszál erősítésű műanyag alkatrészek (Tálos), a műpadló (Graboplast), és egy sor további alapanyag és alkatrész (Alexovics, Semperform).
A Credobus 2016 óta figyelemre méltó eredményeket ért el: fokozott K+F+I tevékenysége révén új speciális termékekkel (egészségügyi szűrő- és rendőrbuszok) lépett piacra, és két év alatt több mint 600 új magyar buszt adott át, amellyel közvetve és közvetlenül 200 új munkahelyet teremtett.
A cégcsoport az újabb szállítási lehetőségre is úgy tekint, mint a buszgyártás további fejlesztésének lehetőségére: az idén elindított és 2020-ig tartó cégcsoport szintű beruházási programban mintegy 2 milliárd forint összértékű építési- és gyártástechnológiai fejlesztés fog megvalósulni teljes egészében saját forrásból. Győrben 1000, Mosonmagyaróváron további 4000 négyzetméterrel bővül a meglévő autóbuszgyártó csarnok, modernizálják és indukciós kemencével szerelik fel az 1879-ben alapított öntödét, valamint stratégiai gépbeszerzésekkel (kombinált lemez- és csőmegmunkáló lézervágó, CNC daraboló centrum, CNC élhajlítók) növelik a termelés hatékonyságát.