120 éves Opel-autógyártás, mobilitás millióknak
- Értékesen kistafírozott jubileumi modellek a 120. évre
- Milliókat mobilizált a Laubfrosch, a Corsa és a többi
- Opel-márkaérték a technika demokratizálása
- Mindig programban volt és marad a környezetbarátság
Idén ünnepli autógyártásának 120 évét az Opel – és egyben a „mindenkinek
elérhető technológia” 120 éves jubileumát is. Ami 1899-ben a Majna-menti Rüsselsheim
műhelyében 65 darab kézzel épített Opel Patentmotorwagen „System Lutzmannal“
kezdődött, mára tömegjelenséggé vált, több mint 70 millió legyártott járművel. Az Opel az
első perctől zászlajára tűzte, hogy a lehető leghatékonyabban termelje, és ezáltal minél
több vevőnek tegye elérhetővé autóit.
Komfort és technika mindenkinek: az aktuális „120 éves“ Opel különkiadások
Az ünnepléshez illően a 120 éves évfordulóhoz kacsolódó „BEST” modellek egészítik ki az Opel portfólióját. A személyautók, a bestseller Astrától a Crossland X, a Mokka X és a Grandland X SUV-modelleken át a zászlóshajó Insigniáig alapárért kínálnak sok csúcstechnikát, illetve design- és komfort megoldásokat – kedvező kondíciókkal.
Az első Opel, a Patentmotorwagen „System Lutzmann“
Az Opel autógyártás törénete a 19. század végén indult, amikor a cég megvásárolta Friedrich Lutzmann anhalti gépkocsi-gyárát, és ezzel automobil-pionírjai közé emelkedett. Az első Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“ 1899 tavaszán készült Rüsselsheimben. Gyors tempóban fejlődött a fiatal ágazat: míg az első modellek lovas kocsik közvetlen leszármazottai voltak, az Opel 1909-ben 3950 márkás dömpingárért
hozott ki egy nagyon modern kisautót. A 4/8 PS Opel Doktorwagent már az Opelnél konstruált és gyártott négyhengeres soros motor hajtotta. Így lett a tehetősek presztízsjárművéből egy sokkal szélesebb vevőkör közlekedési eszköze – hála a doktorautónak.
Első német autógyártóként az Opel 1924-ben beindította a különösen gazdaságos futószalagos termelést, miáltal értékesítési sláger lett az Opel 4/12 PS „Laubfrosch“ (Levelibéka) valamint a következőkben az Opel 4 PS összes variánsa. A sorozatgyártásnak köszönhetően lehetett 3900 aranymárkától megvásárolni a 60 km/órára képes kétülésest. Később már csak 1930 birodalmi márkába került a „mindenki autója“.
Az Olympia Rekordtól a KAD-modellekig: a gazdasági csoda autói
A világháború után elsőként teljesen újonnan tervezett Opel az Olympia Rekord. Pontonkarosszériája és krómozott cápa-fogsora új korszakot hirdetett 1953-ban. Az Olympia Rekord Caravan pedig egy új járműjelleget vezetett be: a családi életstílus-kombit. 1964-ban lépett színre a Kapitän, az Admiral és a felső osztályban a Diplomat. Ezen „KAD-modellek” B-generációja a legendás De Dion hátsó híddal nyújtott páratlan komfortot. A biztonsági kormányoszlopot 1968-ban vezette be az Opel. Innovációk az egyre sűrűbb autóforgalomnak.
1964-ban első európai gyártóként nyitott meg saját modern designstúdiót Rüsselsheimben az Opel. Az 1965-ös IAA-n meg is ünnepelhette világpremierjét az Experimental GT, a kontinens első koncepcióautója. Alig három évvel később a kereskedők szalonjában állt a sorozatgyártásig fejlesztett Opel GT – sportkocsi-legenda született! Nagyszériás technikája sokaknak tette elérhetővé, sláger lett.
A Corsától az Amperáig: bestseller és környezetbarát trendformáló
1982-ben egy kis autóval dobott nagyot az Opel. A Corsa A lefelé bővítette a kínálatot a Kadett alatt, megmutatva, hogyan lehet nagy férőhelyet teremteni kis felületen, anélkül, hogy a vezetés örömének rovására menne, és ráadásul rendben volt a gazdaságosság is. A Corsa generációi (A-tól E-ig) meggyőzően demokratizálták az egyéni motorizálást. Máig
több mint 13,6 millió Corsa állt forgalomba. 2019-ben indul a következő nemzedék – első ízben teljesen elektromos Corsaként.
Az, hogy környezetvédelmi vívmányokat is okosan és gyorsan tud sorozatgyártásba vinni a Villámos márka, többek között 1989-ben mutatkozott meg. Első európai autógyártóként az Opel szerelte fel szériában valamennyi modelljét, a nagy limuzinoktól a kiskocsikig, háromutas katalizátorral, illetve valósított meg újrahasznosítási eljárást műanyagokra.
A 2009-es Genfi Autószalonon újabb trendformáló lépett rivaldafénybe: az Opel Ampera újrafogalmazta az elektromobilitást. A 2012-es Év Autója elektromos hajtású, de fedélzeti hatótáv hosszabbítója látja el villanyárammal. Ezáltal ugyanúgy független az Ampera a töltőállomásoktól, mint bármelyik konvencionális személyautó. Az amperes kocsi következő nemzedékét a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatták be. Legmodernebb lítiumion-akkumulátorának jóvoltából az Ampera-e hatótávja a NEFZ szerint 520 kilométer (WLTP: 380 kilométer) – tisztán elektromosan! Ráadásul úgy gyorsul a 150 kW/204 LE hatására, mint egy sportkocsi.
A Mokkától a Grandland X-ig: az SUV-jelenség
Korunk varázsigéje az SUV. Az autósok szeretnének egy kicsit magasabban ülni, hogy jól átlássák a forgalmat, ugyanakkor élvezni a nagy utazások és a kalandkeresés hangulatát. Az Opel 2012-től egyedülálló autóként kínálta a B-szegmensben a Mokkát. Az opcionális összkerékhajtással kapható vagány kocsi kezdettől óriási siker. 2017-től felsorakozott mellette a Crossland X és a Grandland X – ez ünnepli premierjét az Opel első konnektoros hibridjeként 2019-ben.
Az Opel
Az Opel az egyik legnagyobb európai autógyártó. 1862-ben alapították Rüsselsheimben, az autógyártást 1899-ben kezdte. Az Opel 2017 augusztusa óta a PSA csoporthoz tartozik. Az Opel, Vauxhall testvérmárkájával együtt, több mint hatvan országban van képviselve, és 2018-ban több mint egymillió járművet adott el. Jelenleg az Opel járműkínálatának villamosítására törekszik, fenntartható sikerrel biztosítva ügyfelei jövőbeli mobilitási igényeinek kielégítését. 2024-ig valamennyi európai modellsorozatából lesz elektromos kivitel is. Ez a stratégia a PACE! vállalati terv része, amelynek célja fenntarthatóan nyereségessé, globálissá és elektromossá tenni az Opelt.