1 215 000 dollárért cserélt gazdát egy 1957-es Mercedes-Benz 300 SL Roadster

  • Lélegzetelállító, korai gyártású 300 SL, ideális túrázáshoz és bemutatóhoz
  • Látványosan befejezve a csak egyéves Erdbeerrot Metallic (epervörös metál) gyári árnyalatában a Leder Hellgrau (világosszürke bőr) felett.
  • Fontos, hogy megtartja az eredeti futóművet, motort, karosszériát, hátsó differenciálművet és első tengelyeket
  • Teljes körű restaurálást végez a világhírű 300 SL szakember, Rudi Koniczek, a Rudi & Company cégtől, Victoria, British Columbia
  • Egy csomag beszerelt poggyász kíséretében, használati utasítás és szervizkönyv vinil tasakban, eredeti prospektusok, Osram Autolampen készlet, szerszámtekercs, emelő, pótkulcsok és a megfelelő négysávos gumiabroncs nyomásmérő

Az 1957-es Genfi Autószalonon a Mercedes-Benz bemutatta a híres 300 SL-es „Gullwing” Coupé kabrió változatát.Az új 300 SL Roadster mindenekelőtt kifinomultabb autó volt, mint régebbi testvére, és premierje előrevetítette a gyártó egyre nagyobb hangsúlyát. A 300 SL mechanikai teljesítménye a Roadsterben határozottan javult, a frissített hathengeres motor megkapta az NSL versenykupékban használt versenyvezérműtengelyt, amely alkalmas volt a 300 SL mechanikai teljesítményére. 20 lóerő.

A kezelhetőséget a felülvizsgált hátsó felfüggesztés is javította, alacsonyabb forgásponttal, minimálisra csökkentve a túlkormányzottságra való hajlamot. A nyitott modellek által megkövetelt vázerősítés súlya ellenére a roadster minden tekintetben az a teljesítményautó volt, mint amilyennek a Gullwing bizonyult. A roadster elsöprően fényűző karaktere azonban általában eltakarta teljesítményét. A kabrió puha tetővel a modell elkerülte a Gullwinget sértő, kényelmetlenül meleg utasteret, a roadster áttervezett csőváza pedig alacsonyabb küszöböket biztosított, így sokkal méltóságteljesebb be- és kiszállást tesz lehetővé, mint szárnyas elődje.

A 300 SL Roadster szinte minden kapacitásban továbbfejlesztette a Gullwinget, és mindössze 1858 példányával a márka egyik legjobban gyűjthető modelljévé fejlődött, mind a versenypályák, mind a szüreti rallyk kedvencévé.

Az eredeti adatkártya másolata szerint az itt kínált 300 SL Roadster, 7500115 alvázszámmal, Erdbeerrot-ban (DB 543), a Strawberry Red Metallic kivételesen szokatlan, csodálatos színében hagyta el a gyárat. Csak a roadster első gyártási évében, 1957-ben volt elérhető, az Erdbeerrotról úgy tartják, hogy legfeljebb néhány tucat Roadsterre alkalmazták, így az egyik legritkább a 300 SL gyári szín közül. A feladó szilárd meggyőződése, hogy ez a 39. 300 SL Roadster, és az első, amelyik kopott. Leder Hellgrau (955) – világosszürke bőr – a hozzáillő Hellgrau kabrió puha tetővel tette teljessé ennek az autónak a szenzációs festését. A feljegyzések továbbá azt mutatják, hogy mérföldes műszerekkel, zárt fényű fényszórókkal, külön parkolólámpákkal, Hirschman antennákkal ellátott Becker Mexico rádióval és 3,89:1-es hátsó tengelyáttétellel szerelték fel a kiváló gyorsulás érdekében.

Miután 1957. augusztus 12-én elkészült, a 7500115 alvázat a dokumentumok szerint eladták első tulajdonosának, a New York-i William Stoffnak. A Gullwing csoportban felsorolt tulajdonosi múlt alapján Stoff a hírek szerint takarékosan élvezte Roadsterét, mielőtt 1957-ben eladta George Parkernek, a Connecticut állambeli Greenwich-nek. Parker és családja továbbra is ápolják 300 SL-jüket a következő 50 darab javára. évvel azelőtt, hogy 2004-ben eladta Timothy Mullinsnak, Charlotte-ból, Észak-Karolinából.

Mullins ezután a brit columbiai Victoria állambeli Rudi & Company világhírű 300 SL specialistájára, Rudi Koniczekre bízta az autót egy hároméves, csupasz fémből készült, anyával és csavarral rögzíthető helyreállításra. Rengeteg fénykép dokumentálja a Rudi & Company fáradságos folyamatát, beleértve az összes mechanikai alkatrész teljes újjáépítését, az új kábelköteget és a gyárilag megfelelő Strawberry Red Metallic fém újraszórást. A gyári világosszürke burkolat helyére barnás bőr belsőt és kabrió puhatetőt választottak. A helyreállítás 2007-es befejezése óta az autó mindössze 1134 mérföldet tett meg az úton, a katalogizálás során pedig már csak 6195 mérföldet mutat.

Fontos, hogy az autó jelenleg megőrzi eredeti alvázát, motorját, karosszériáját, első tengelyeit és hátsó differenciálművét, amit a bélyegzés/öntvény és az eredeti adatkártya másolata igazol. A rendkívül kívánatos bemutató befejezéseként a 7500115-ös alváz 300 SL Roadster-tartozék teljes választékával van ellátva, beleértve egy csomagtartó készletet, használati utasítást és szervizkönyvet bakelit tasakban, gyári prospektusokat, Osram Autolampen készletet, szerszámtekercset, emelőt, mindkettőt. eredeti kulcskészleteket és a helyes négybaros gumiabroncs-nyomásmérőt. Ez a kivételes Roadster öt eredeti kerékkel is rendelkezik, amelyek dátuma 1957 májusa. A 2023-as Colorado Grandban való használatra való felkészülés során az autót több mint 11 000 dolláros szervizben részesítette az arizonai Phoenixből származó R.W. Fabrications, amely magában foglalta egy új szett felszerelését is. Vredstein Sprint Classic gumik.

A minden idők egyik legnagyobb nyitott sportkocsijaként emlegetett Mercedes-Benz 300 SL Roadster az autózás egyik legcsodálatosabb időszakának bizonyítéka. Csodálatos teljesítménnyel büszkélkedhet, és kellően megbízható ahhoz, hogy naponta élvezhető legyen, a 300 SL Roadster a rajongók kedvence a vintage ralikon, a hosszú távú túrákon vagy akár a nyári otthonokban való rendszeres használat során. Ez a lenyűgöző példa kiváló minőségű restaurációjával és restaurálásával, valamint szenzációs, ritka gyári színével tűnik ki.

Az autók „Mona Lisa”-ja, egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Coupé rekordáron, 135 millió euróért kelt el