130 éves a motorsport a Mercedes-Benznél

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 Sportlimousine (W 201). Foto aus dem Eröffnungsrennen des neuen Nürburgrings 1984. Fahrzeug des späteren Siegers Ayrton Senna. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 84F108) Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 sport saloon (W 201). Photo from the opening race of the new Nürburgring in 1984. Car of the subsequent winner Ayrton Senna. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: 84F108)

Számos évforduló 2024-ben és kibővített digitális motorsport archívum

  • A Mercedes-Benz csoport archívuma átdolgozta és kibővítette az M@RS digitális multimédiás archívum és kutatórendszer motorsport részlegét
  • Daimler-licensz motorral szerelt járművek nyerik a Párizs–Rouen versenyt 1894. július 22-én
  • A Targa Florio versenyautó restaurálása a 100 évvel ezelőtti győzelmekre állít emléket
  • Eifel verseny 1934: A Mercedes-Benz W 25 első győzelme
  • A Mercedes-Benz W 196 R sikersorozata 1954. július 4-én kezdődött Reimsben.
  • Lewis Hamilton Forma-1-es világbajnok lett 2014-ben a Mercedes W05 hibriddel

A motorsport sikere a Mercedes-Benz márka DNS-ének része. 130 évvel ezelőtt két Daimler-licenszmotorral szerelt jármű nyerte meg a történelem első autóversenyét. A mobilitás úttörője, Gottlieb Daimler és fia, Paul a látogatók között volt ezen a Párizsból Rouenbe tartó autóversenyen 1894. július 22-én. 20 évvel később Paul Daimler emlékezett erre az eseményre, amelyet a különböző hajtástechnológiák közötti versengés is jellemez:

„Óriási tömeg gyűlik össze, hogy megnézze az egyedülálló látványt. A formájukban, típusukban és méretükben alapvetően eltérő versenyautók, utánfutós, hatalmas teljesítményű nehéz gőzautók a legkönnyebb gőz triciklikkel, ezek pedig a benzinesekkel versenyeznek. […] A versenyt az autónkkal kísértük. Különös látvány volt látni, hogy ennyi, alapvetően különböző típusú jármű versenyez a sebességben: ott voltak a nehéz gőzautók tűzoltói, izzadtak, kormos, keményen halmozták az üzemanyagot; a kis gőz triciklik vezetői, folyamatosan ellenőrzik a nyomást és a vízszintet a kis, művészi kialakítású kazánban, szabályozzák az olajtüzelést; és ezzel szemben a benzines és olajtüzelésű járművek sofőrjei mozdulatlanul ülnek a vezetőülésen, és olykor-olykor beállítanak egy kart, mintha pusztán élvezetből vezetnének – valóban furcsa összehasonlítás és felejthetetlen látvány. én egész életemben.”
Paul Daimler, a Daimler-Motoren-Gesellschaft korábbi műszaki igazgatója, 1914-ben

A hosszú távú verseny óta a márka többször is beírta a motorsport történelmét különböző kategóriákban. A 2024-es évfordulók számtalan évfordulója közé tartozik az 1924-es Targa Florio 100 évvel ezelőtti győzelme és a Mercedes-Benz W 25 első rajtja is mintegy 90 évvel ezelőtt a Nürburgringen az 1934-es Eifel-versenyen – az „Ezüstnyilak” premierjén.

Bővített digitális motorsport archívum

A motorsport évfordulója alkalmából a Mercedes-Benz Csoport Archívuma átfogóan kibővítette, átalakította és vizuálisan optimalizálta az M@RS digitális multimédiás archívum és kutatórendszer motorsport-történeti részlegét – kezdetben teljes részletességgel az 1894 és 1955 közötti időszakra vonatkozóan. További kiegészítések egymás után készül el. A megszokott pilóták, járművek, versenyek, rali és rekordhajtások kategóriái mellett a rendszer új részeként bevezették a negyedik, fölérendelt kategóriát „korszakok, versenysorozatok, bajnokságok”. A bevezető szövegek és a releváns járművek, vezetők és sikerek osztályozása a Mercedes-Benz motorsport történetének kezdeti áttekintését nyújtja. Ez még felhasználóbarátabbá teszi az M@RS-t, amely évek óta az archív és médiaadatbázisok etalonja. Link: https://mercedes-benz-archive.com/go/Motorsport

Rövid összefoglaló: A Mercedes-Benz motorsport történetének 130 éves évfordulói

  • 1894 (130 éve): 1894. július 22-én a francia „Le Petit Journal” újság először szervezett versenyt a gépjárművek számára. Több mint 126 kilométert futott Párizstól Rouenig. A győzelmen a Peugeot és a Panhard & Levassor két Daimler-licenszmotorjával szerelt jármű osztozott. Ezt a versenyt a motorsport születésének tekintik.
  • 1899 (125 éve): 1899. március 21. és 25. között került sor az első „Szép Hét”-re, a különböző versenyekből álló, nemzetközi vonzerővel bíró motorsport eseményre. A Nice–Colomars–Tourrettes–Magagnosc–Nice túrán Wilhelm Bauer a kétüléses, Wilhelm Werner pedig a négyüléses osztályt nyerte meg. Mindkettő egy 12 LE-s Daimler „Phoenix”-szel indult. Két évvel később a Mercedes 35 LE uralta az 1901-es Nice Week-et – ez volt az első Mercedes és az első modern autó.
  • 1904 (120 éve): Camille Jenatzy kiemelkedő győzelmének köszönhetően az 1903-as Gordon Bennett versenyen egy Mercedes-Simplex 60 LE-vel a Daimler-Motoren-Gesellschaft 1904-re elhozta a rangos versenyt Németországba. hely a Taunusban. A győzelem esélyeinek maximalizálása érdekében a márka két fehérre festett Mercedes 90 LE-s versenyautóval indult Németországnak, Ausztriának pedig három egyforma, fekete-sárga fényezésű járművel. A Mercedes a 2., 3., 5. és 11. helyen végzett.
  • 1914 (110 éve): A Mercedes 1914. július 4-én egy-kettő-három győzelemmel megnyerte a Francia Nagydíjat Lyonban. Christian Lautenschlager haladt át a célvonalon az első helyen, őt követte Louis Wagner és Otto Salzer – mindannyian a Mercedes 115 LE-s Grand Prix versenyautóiban, 4,5 literes, négyhengeres motorral, négyszelepes technológiával.
  • 1924 (100 éve): Christian Werner megnyerte a Targa Florio és a Coppa Florio 1924 fárasztó országúti versenyét Szicíliában a Mercedes 2 literes, feltöltött motorral felszerelt versenyautójával. A Mercedes-Benz Classic 2024-ben ünnepli a jubileumot egy eredeti, 1924-es versenyautó újbóli üzembe helyezésével, kiterjedt felújítás után.
  • 1934 (90 éve): Az új Mercedes-Benz W 25 750 kilogrammos formula versenyautók 1934. június 3-án debütáltak a nürburgringi Eifel-versenyen. Manfred von Brauchitsch nyerte a versenyt.
  • 1954 (70 éve): A Mercedes-Benz 1954. július 4-én, Reimsben a Francia Nagydíjon szállt be először az új W 196 R versenyautóba a Forma-1-ben. Juan Manuel Fangio nyert, őt Karl Kling követte. Fangio 1954-ben és 1955-ben Forma-1-es világbajnok lett az új Silver Arrow-val.
  • 1964 (60 éve): 1964. október 28. és november 7. között a túraautók Argentin Nagydíján aratott 1-2-3 győzelme volt a Mercedes-Benz sorozatban a negyedik siker az állóképességi versenyben. Eugen Böhringer és Klaus Kaiser nyerték meg a 4779,6 kilométeres versenyt sok teljes gázzal, Dieter Glemser és Martin Braungart, valamint Ewy von Korff-Rosqvist és Eva-Maria Falk előtt – mindannyian Mercedes-Benz 300 SE raliautókkal (W 112) ). Ugyanezen év nyarán Robert Crevits és Georges Gosselin is megnyerte a 24 órás versenyt Spa-Francorchampsban 1964. július 25. és 26. között 300 SE-vel.
  • 1984 (40 éve): 1984. május 12-én nyílt meg az új Nürburgring, ahol 20 bajnok vett részt 20 egyforma Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 autóval. Az akkor még ismeretlen Ayrton Senna nyert Niki Lauda és Carlos Reutemann előtt.
  • 1994 (30 éve): A Penske-Mercedes PC-23 IndyCarban Al Unser Jr. megnyerte az 1994. május 29-i Indianapolis 500 mérföldes versenyét. A Mercedes-Benz 3,4 literes V8 500I motorja, amelyet szigorúan fejlesztettek titkolózás és hatalmas fölény volt, meghatározó volt a látványos győzelem szempontjából. A szabályozás későbbi változása miatt ez volt az egyetlen versenykirándulás a motor számára.
  • 1994 (30 éve): A Mercedes-Benz 1994-ben tért vissza a Forma-1-be, kezdetben Peter Sauber svájci csapatának partnereként. Az Ilmor a Mercedes-Benz motorokat Brixworthben, Nagy-Britanniában fejlesztette ki.
  • 1994 (30 éve): Klaus Ludwig az 1994-es szezonban harmadszor lett bajnok a német túraautó-bajnokságban, a DTM-ben az AMG-Mercedes C-osztállyal.
  • 1999 (25 éve): Mika Häkkinen zsinórban másodszor lett Forma-1-es világbajnok a McLaren-Mercedesszel 1999-ben. A szezon utolsó futamán, az 1999. október 31-i Japán Nagydíjon Häkkinen megszerezte a címet a McLaren-Mercedes MP4/14.
  • 2014 (10 éve): A 2010-ben alapított Mercedes AMG Petronas F1-es csapata 2014-ben megnyerte első kettős világbajnoki címét Lewis Hamilton versenyzői címével és a konstruktőri címmel. Ezzel kezdetét vette az Ezüstnyilak sikersorozata, sorozatban nyolc konstruktőri és hét versenyzői címmel.

Tudtad?