Az új BMW 5-ös sorozat és az új BMW 6-os Gran Turismo
Az új 4-es BMW mellett a BMW 5-ös sorozat és a BMW 6-os sorozat négy modellváltozatának sorozatgyártása is kezdetét vette Dingolfingban. „Ötöt egy csapásra. Az új BMW 4-es Coupé, valamint a tovább finomított BMW 5-ös és 6-os sorozat tömegtermelésének egyidejű beindításával a dingolfingi gyár újfent bebizonyította, hogy a vállalatcsoport stabil tagjaként még a legösszetettebb munkafolyamatokat is képes hibátlanul véghez vinni. Üzemünk az idei esztendő további újdonságainak sorozatgyártására is tökéletesen felkészült, sőt mi több, a 2021-ben érkező BMW iNEXT tömegtermelésére is” – mondta Stefan Schmid, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnöke.
Az 1972 óta eltelt 48 évben a BMW 5-ös sorozat igazi sikertörténetet futott be Dingolfingban. A méltán népszerű üzleti modell legújabb nemzedékéből világszerte már több mint 630 000 példány talált gazdára, a tovább finomított négykerekű célzott optimalizálásai pedig garantálják az 5-ös BMW töretlen értékesítési lendületét. Többek között nagyobb lett a jellegzetes, vese alakú hűtőrács-pár, a LED-technológiás első fényszórók új fénydizájn szerint világítanak, a hátsó lámpák pedig immár háromdimenziós burát viselnek.
A BMW M GmbH ugyancsak továbbgondolta a nagyteljesítményű BMW M5 sportlimuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 – 242 gramm / km), többek között újratervezett első és hátsó lökhárítókkal, illetve új karosszériafényezési opciókkal.
A BMW 5-ös sorozat modellpalettáján ezzel párhuzamosan új hálózatról tölthető hajtáslánc-változatok is megjelennek. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával felszerelt BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,7 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 42 gramm / km) a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 62 – 67 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással. Az energiatároló egységet a BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központja állítja elő a dingolfingi üzem szomszédságában. 2020 őszétől a BMW 5-ös Touring is megrendelhető lesz plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, a modell történetében most először. A BMW 545e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km) az első olyan plug-in hibrid modell lesz, amelynek hajtáslánc-technológiájában hathengeres benzinmotor dolgozik. Mindez azt jelenti, hogy 2020 novemberétől a bajor prémiumgyártó ügyfelei ötféle hálózatról tölthető modellváltozatot rendelhetnek meg a BMW 5-ös sorozat palettájáról.
A négy- és hathengeres motorral szerelt modellek ráadásul már alapfelszereltségként megkapják a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, rendkívül hatékony mild-hibrid technológiát, amely a vezetési szituáció függvényében képes 8 kW / 11 lóerő többlet-teljesítménnyel támogatni a belsőégésű motort, az utazósebességet pedig önállóan, a belsőégésű erőforrás hajtásláncról való lekapcsolásával is fenn tudja tartani. Eme innovatív rendszert az új BMW 6-os Gran Turismo összes modellváltozata is megkapja. Elegáns megjelenésének, és még a hosszabbra nyúló utazások során is kivételes menetkomfortjának köszönhetően a modell Kínában, Dél-Koreában és Indiában kimagasló népszerűségnek örvend.