További részletek a Kona N-ről

Videojáték-élmény a való életben

A KONA N új, 10,25 colos infotainment képernyőjét és digitális műszeregységét kiegészítő head-up kijelző N és N Sport üzemmódban megjelenő, exkluzív motorsport-grafikája a videojátékok hangulatával fűszerezi a mindennapos vezetést. Az új infotainment rendszer ‘N üzemmód dizájnja’ digitalizált elemeivel a videojátékok világát idézi. Többek között olyan információkat oszt meg a vezetővel, mint a köridők, vagy az N pályatérképek, amelyek segítségével a vezető azonosíthatja helyzetét a versenypályán. A KONA N emellett különböző widgetek alkalmazásával teszi még élvezetesebbé és izgalmasabbá a vezetést. Ezek a nagyszerűen leolvasható, jól látható elemek valós időben nyújtanak tájékoztatást egyes menetparaméterekről.

Akárcsak a népszerű autóverseny-játékokban, a KONA N testre szabható N gombokkal rendelkezik, amelyekkel egyedi üzemmódok aktiválhatók. Ezeket az üzemmódokat a vezető saját igényei szerint programozhatja be. Ezek a gombok szolgálnak a köridőmérés be- és kikapcsolására is.

Sportos dizájn, erőteljes kiállás

A vadonatúj KONA N szabadidőjármű az N márkára jellemző, erőtől duzzadó kiállást és vezetési élményt kínál; sportos dizájnja pontosan tükrözi a modell dinamikus vezethetőségét.

A karosszéria színére fényezett kerékív-toldatok és a 19 colos keréktárcsák széles, magabiztos megjelenést kölcsönöznek a KONA N szabadidőjárműnek. A fényezett kerékívek kihangsúlyozzák a városi szabadidőjármű izmos karosszériájának optikai tömegét, mintegy az aszfaltra lapítva a KONA N-t. A más keréktárcsáknál szélesebb nyomtávot eredményező, 19 colos N keréktárcsákat a karosszéria sarkaiba tolták, ezzel még inkább felerősítve a modell eleve agresszív megjelenését.3

Az újonnan kikevert, kizárólag N modellekhez kínált Sonic Blue karosszériaszín az N márka eddig ismert legjellemzőbb árnyalatának, a Performance Blue színnek egy változata. Jelenleg tehát a KONA N az egyetlen modell, amelyhez rendelhető a Sonic Blue fényezés, ennek a bevezetése azonban előre vetíti a szabadidőjármű-kínálat későbbi kiterjesztését. A Sonic Blue izgalmas kontrasztot képez a karosszéria alsó részét szegélyező, exkluzív piros dekorációval.

A KONA N első köténye, kettős tetőszárnya és oldalsó szoknyái kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt kínálnak, egyben hitelesen hirdetik a modell versenypálya-alkalmasságát. Az első lökhárító meghatározó stíluseleme a széles alsó légbeömlő; ennek alakját a repülőgépek törzse ihlette. A légbeömlő versenypályán, illetve dinamikus közúti vezetés során gondoskodik a motor szükséges hűtéséről. Az N típusokra jellemző, háromszög alakú féklámpával szerelt, dupla tetőspoiler ténylegesen fokozza a leszorítóerőt, és nem mellékesen látványossá teszi a modell farát.

A KONA N hangulatát olyan egyedi utastéri részletek teszik sportossá, mint a Performance Blue betétek, az ülések, a kormánykerék, a sebességváltó kar vagy a fém pedálok.

Vezetőtámogató és biztonsági funkciók hiánytalan választéka

Noha a KONA N nagy teljesítményű jármű, mindennapi használatát számos vezetőtámogató (ADAS) funkció teszi biztonságossá és kényelmessé. Ezek között megtalálható a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a sávkövető rendszer (LFA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), a távolsági fényszóró asszisztens (HBA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEW) és az intelligens sebességtartó automata (SCC.)

A KONA N emellett támogatja a többpontos Bluetooth csatlakozást, valamint azt a továbbfejlesztett természetes beszédfelismerő rendszert, amely Speech-to-Meaning® és Deep Meaning Understanding™ technológiák alkalmazásával teszi kényelmessé és értelmessé a vezetés élményét.

A KONA N nem csupán nagyszerű kanyarvadász, de kipörgésgátló rendszere révén a legváltozatosabb útfelületeken is helyt áll, beleértve a havat és a sarat is.

3 Az európai piacokon alapfelszerelés a 19 colos keréktárcsa.

Az N DCT mindenre kiterjedő tesztprogramon esett át >>>