Az N márka új szlogenje és stratégiája
Az N küldetése, hogy a teljesítmény határait kitolva megmutassa vezetőjének, milyen élvezetes is lehet az autóvezetés. A Hyundai Motor ezt szem előtt tartva az N napon ismertette az N márka új szlogenjét: ’Never just drive’. Ez a szlogen tökéletesen megragadja az N szemléletét és gondolkodásmódját: „Ne érd be annyival, hogy vezetsz: élvezd ki minden pillanatát!”
Az N márka 2013-as bevezetése óta lelkes követőkre tett szert, köszönhetően a márka égisze alatt kínált, hétköznapi sportautóknak, valamint a ralisportban és ügyfélversenyzésben elért, gyors sikereinek. A motorsport részlegével karöltve az N márka számos versenyen aratott győzelmet, az FIA rali világbajnokságtól kezdve a TCR International szérián és a Pirelli World Challenge-en át a Nürburgringi 24 órás futamig.
Minden egyes nagy teljesítményű N modell — az i30 N, az i30 Fastback N, a VELOSTER N, az i20 N és a KONA N is — az autóvezetés iránt szenvedéllyel rajongó szakemberek kezei között, a Hyundai Motor Namyang kutatási és fejlesztési központjában jön létre. A fejlesztés során a németországi Nürburgringre is ellátogatnak, hogy a világ egyik legtechnikásabb versenypályáján kíméletlen teszteken és méréseken essenek át. Ennek a fáradságot nem ismerő folyamatnak az eredményeként születik meg a tökélyre csiszolt N technológia. Az N márka Namyangról és a Nürburgringről kapta a nevét.
„A sportautók világában eltöltött, csaknem négy, sikeres évnek köszönhetően a Hyundai szerves részét képező, proaktív N márka sikeresen alkalmazkodik a nagy teljesítményű szegmensre váró kihívásokra.” – nyilatkozta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Group N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „A vezetésnek nem kell unalmasnak lennie, és ha az N márkán múlik, soha nem is lesz az. Ezt tükrözi az új márkaszlogen: a ‘’Never just drive’ is, és ez a szemlélet vezérli a Hyundai N jövőbeli villamosítását is.”
A Hyundai Motor 2022 végére 18 tagúra bővíti N és N Line modelljeinek kínálatát. Az új N és N Line típusok sorában minden jelentős járműkategória képviselteti magát, így a márka a legváltozatosabb felhasználói elvárásoknak is képes lesz megfelelni.4
Az N márka jövőképe a ‘fenntartható vezetési élmény’
A Hyundai Motor az N márka sikerét kiaknázva megfontolja nagyteljesítményű elektromos – akkumulátoros vagy hidrogén üzemanyagcellás – típusok fejlesztését.
A vállalat már bizonyította, hogy felkészült az elektromos motorsport korszakára: 2019-ben a VELOSTER N ETCR versenyautóval részt vett az elektromos túraautó-bajnokságban, majd 2020-ban a Pekingi Autószalonon bemutatta az RM20e tanulmányautót. Az RM platform a jövőben is különböző részben vagy teljesen elektromos – akár hidrogén üzemanyagcellás – hajtásláncok mozgó laboratóriumaként szolgál majd. A Hyundai 2015-ben a hidrogén üzemű N 2025 Vision Gran Turismo üzemanyagcellás tanulmányautóval elképzelte az elektromos motorsport még inkább környezetbarát jövőjét.
A fenntarthatóbb vezetési élmény megvalósításához szükséges technológiák már most is rendelkezésre állnak. A Hyundai Motor kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett padlólemeze, a vadonatúj IONIQ 5 kapcsán a közelmúltban bemutatott E-GMP platform rendkívüli rugalmasságának köszönhetően szinte korlátlan lehetőségeket rejt magában. A Hyundai Motor saját fejlesztésű hidrogén üzemű hajtáslánca pedig az üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő, új HTWO márka alapját is képezi.
Műszaki adatok
Méretek (mm) | Teljes hosszúság | 4215 |
Teljes szélesség | 1800 | |
Teljes magasság (tetőcsomagtartóval) | 1565 (1565) | |
Tengelytáv | 2600 | |
Motor | 2,0 literes T-GDI, lapos teljesítménygörbével | |
Erőátvitel | Nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos sebességváltó (N DCT) | |
Menetkész tömeg (kg) | 1510 | |
Teljesítmény (LE) / Forgatónyomaték (Nm) | 280 / 392 | |
Legnagyobb sebesség (km/óra) | 240 |
4 A modell elérhetősége piaconként eltérő lehet.
Az N DCT mindenre kiterjedő tesztprogramon esett át >>>