Az akkumulátormodulok lipcsei sorozatgyártása
Lipcse a BMW Group elektromos mobilitási úttörője, ahol 2013 óta készül a vállalatcsoport első tisztán elektromos meghajtású modellje, a BMW i3*. Az üzemben most a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek sorozatgyártása is megkezdődött.
„Tevékenységeinket a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák akkumulátormoduljainak tömegtermelésével bővítjük, amellyel tovább növeljük az üzem jelentőségét az elektromos mobilitás piacán” – mondta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „Lipcse fontos szerepet játszik majd abban, hogy akkumulátor-alkatrészekkel szolgálja ki a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó egyre nagyobb érdeklődést” – fogalmazott. A MINI Countryman utódja, amely a tervek szerint 2023-ban gurul le a lipcsei üzem gyártósoráról, tisztán elektromos meghajtással érkezik meg az utakra. „Maradéktalanul kiaknázhatjuk mindazon szakmai tapasztalatokat, amelyeket munkatársaink az elmúlt években sajátítottak el. Az akkumulátormodulok tömegtermelésének beindításával hosszú távon biztosítjuk be a munkahelyeket” – tette hozzá Hans-Peter Kemser.
2021 májusától a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák akkumulátormoduljai azon a hozzávetőlegesen 10 000 négyzetméter alapterületű gyártási területen készülnek, ahol korábban a BMW i8 is napvilágot látott. A termelési munkálatokat itt a lipcsei üzem 80 munkatársa kezdte meg, számuk azonban az év végére körülbelül 150-re nő. 2020 és 2022 között a BMW Group több mint 100 millió eurót fektet be az akkumulátormodulok lipcsei sorozatgyártásának kezdeti fázisába.
Az akkumulátormodulok tömegtermelésének beindítása ugyanis csak az első lépés: a müncheni központú vállalatcsoport elhatározta, hogy még tovább fejleszti lipcsei akkumulátormodul-gyártása kapacitását, így 2022-től egy második gyártósor is rendszerbe áll. A BMW Group ezzel magabiztosan képes lesz kiszolgálni a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélkeresletet.
Folyt. köv.!