1954-es Mercedes-Benz W 196 R korszerűsített testtel

A világ egyik legfontosabb versenyautója, amelyet Stuttgartban árvereznek el az RM Sotheby és a Mercedes-Benz Heritage partnerségén keresztül

A Mercedes-Benz Heritage-vel együttműködésben kínált, ez az 1954-es Mercedes-Benz W 196 R “Stromliniennwagen ” korszerűsített karosszériával egyedülálló megkülönböztetést mutat, hogy a motorverseny két legjobb versenyzője, Juan Manuel Fangio és Sir Stirling Moss vezette. Ezt a ikonikus W 196 R-t 1965-ben az Indianapolis Motor Speedway-nek adományozták egy exkluzív, önálló rendezvényen Stuttgartban, 2025. február 1-jén, az RM Sotheby társaságában, a Mercedes-Benz Classic-szal együttműködve.

  • Az első W 196 R korszerűsített testtel, amelyet valaha magántulajdonban kínáltak
  • Az autó az Indianapolis Motor Speedway Museum kiemelkedő gyűjteményének része, amelyet az RM Sotheby’s fog eladni a múzeum gyűjtési és helyreállítási erőfeszítéseinek javára
  • A 00009/54 alváz egyike annak a négy ismert teljes példának, amelyet a finom gyárilag épített zárt sárvédő “Stromlinien ” autóbuszokkal szereltek fel.
  • A jövőbeli ötszörös Forma-1-es versenyzők ’ világbajnok, Juan Manuel Fangio az 1955-ös Buenos Aires-i nagydíjon nyert győzelmet.
  • Sir Stirling Moss a leggyorsabb kört érte el az 1955-ös olasz nagydíjon, Monzában, a mai korszerűsített karosszériával.
  • A Mercedes-Benz 1965-ben adományozta az Indianapolis Motor Speedway (IMS) Múzeumnak
  • Az IMS Múzeum évek óta tartó igényes gondozása után kínálja

A világ egyik történelmileg legjelentősebb versenyautója, az 1954-es Mercedes-Benz W 196 R Formula 1 “Stromlinienrennwagen ” alvázszám: 00009/54, exkluzív önálló aukción kínálják fel a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban. 2025. február 1-jén. Az autó az Indianapolis Motor Speedway Múzeum kiemelkedő 11 autóból álló gyűjteményének része, amelyet az RM Sotheby’s három aukciós sorozaton keresztül kínál a múzeum gyűjtési és helyreállítási erőfeszítéseinek támogatására, és a Mercedes-Benz Classic-szal szoros együttműködésben kínálják fel. . A Fellbach-i Mercedes-Benz Klasszikus Központ és a cég saját archívumának szakértői a gyártó szakértői jelentésén dolgoznak a jármű eredetiségéről és hitelességéről.

Kevés történelmi versenyautó rezonál olyan erősen, mint a híres Mercedes-Benz “ezüst nyilak ”, amelyek a háború előtti és utáni közvetlen korszakban uralták a Grand Prix versenyt. Csodálták fejlett technológiájuk és látványos sebességük miatt. A W 196 R-t úgy fejlesztették ki, hogy megfeleljen az új, 2,5 literes “előírásoknak, amelyeket 1954-től alkalmaztak, és hamarosan bebizonyosodott, hogy versenyeket nyer olyan legendák kezében, mint Juan Manuel Fangio és Stirling Moss. .

A W 196 R egyenes nyolc motorral rendelkezik, amely 2494 köbcentimétert elmozdít, és egy komplex Hirth hengeres csapágy tengely körül van kialakítva. Az üzemanyaggal befecskendezett erőmű lényegében két négyhengeres motor volt egyhangúan, mindegyik szívó- és kipufogócsonkkal két vezérműtengely volt. A motor ékszere, amely megbízható és zökkenőmentes teljesítményt garantált, és két évszakos fejlődés után képes 213 kW (290 LE) teljesítményt előállítani. Mivel az új, 1954-es formula néhány korlátozást határozott meg a kocsik számára, a Mercedes-Benz arra a következtetésre jutott, hogy egy áramvonalas, aerodinamikai karosszéria zárt kerekekkel optimalizálja az autót nagysebességű pályákra, míg a nyitott kerék karosszéria ideális lenne a csavarodási áramkörökhöz.

Az új Mercedes-Benz versenyautók nagyon várt debütálták a francia Grand Prix-en Reimsben az új W 196 R motorosok hármasával. A Mercedes-Benz látványos kettős győzelmet ért el: Juan Manuel Fangio, Karl Kling és Hans Herrmann sofőrcsapat az 1., 2. és 7. helyen jött, Herrmann vezette a verseny leggyorsabb körét. A verseny nagy kihívást jelentett a Mercedes-Benz számára a régóta várt visszatérésért a versenyzéshez. Juan Manuel Fangio megnyerte az 1954-es Forma-1 világbajnokságot az új ezüst nyíllal.

00009/54 alváz versenyben:

Az 1955-ös szezonra a W 196 R-t tovább fejlesztették, hogy a lehető legversenyképesebb maradjon. A motort számos szempontból továbbfejlesztették, beleértve egy új szívócsatorna hozzáadását. Az a döntés született, hogy a nyitott kerékű grand prix karosszériákat szinte az összes 1955-ös versenyen futtatják, míg a fejlesztések és frissítések körülbelül 70 kilogramm súlycsökkenést eredményeztek az elődei felett. A versenycsapat Stirling Mossot is toborzott, hogy csatlakozzon a sofőrökhöz.

A Formula Libre Buenos Aires 1955. január 30-i nagydíja jelzi ennek az autónak az első versenyét, a 00009/54 alvázszámot, nyitott kerekes monoposto karosszériával felszerelve és Juan Manuel Fangio pilóta. Fangio megszerezte a pole pozíciót, és végül győztesnek bizonyult a két melegítés során folytatott versenyen.

1955-re az olasz Monza pályát újjáépítették egy új nagysebességű bankkal, amely azóta legendássá vált a motorsportban. Az olasz nagydíj vonatkozásában úgy döntöttek, hogy a 00009/54 alvázszámot az 1955-ös szezonban először kell felszerelni az áramvonalas karosszériával, és a Stirling Moss vezet. Fangio rögzítette a pólus helyzetét egy hasonló autóban, a Moss 2. rácsával az elején. Moss átvette a vezetést Fangio-tól a verseny kilencedik körében, de végül a 7. helyet érte el, miután némi mechanikai nehézséggel szembesült. Figyelemre méltó, hogy az angol a verseny leggyorsabb körét a 00009/54 alvázszám alatt regisztrálta, 2: 46.900-ra állítva, átlagos sebességgel 215,7 km / h.

Az 1955-ös Forma-1-es szezon végén Fangio egymás után elfogta második Forma-1-es versenyzőinek ’ bajnokságát, Moss pedig a 2. helyezett lett, és ezzel lezárta a W 196 R legenda státusát a folyamatban.

A W 196 R törzskönyve most már nem volt elérhető. Két évszakban a W 196 modellcsalád —, amely magában foglalta versenyautó-változatát, a kétüléses 300 SLR (W 196 S) — három bajnokságot nyert két különböző verseny sorozatban. A Forma-1-es pontversenyen 12 fellépés során a W 196 R kilenc alkalommal nyert parancsnokot, és két további nem-pont versenyt nyert, összesen 11 győzelemmel 14 induláskor. 

1964-ben a 00009/54 alvázszámot elkülönítették az Indianapolis Motor Speedway Museum-nak, és 1965. május 30-án, vasárnap hivatalosan adományozták az Indianapolis Motor Speedway Alapítványnak. Az IMS Múzeum közel hat évtizede gondosan tárolja és karbantartja a W 196 R készüléket, alkalmanként meghívva olyan fontos kiállításokra, mint például az 1996-os Amelia Island Concours d’Elegance, a 2003. évi kanadai nemzetközi autókiállítás és a nagyszabású újbóli megnyitás. az átalakított Petersen Automotive Museum 2015 decemberében. Noha az autó rangos kiállításokon jelent meg, köztük legutóbb a Mercedes-Benz kiállítás részeként a 2024-es Pebble Beach Concours d’Elegance-n, az autót soha nem nyújtották be a concours-események elbírálására.

Az igazi motorsport ikon, a 00009/54, egyike annak a négy ismert teljes W 196 R alváznak, amelyet az 1955-ös szezon végén a csodálatos gyárilag épített, korszerűsített edzővel kell felszerelni. A versenyautó csak a második W 196 R-t képviseli, amelyet valaha magántulajdonban kínáltak, és az első példát az egyszerűsített autóbusz-munkával kínálták. Az 1955-ös olasz nagydíjból származó megfelelő Monza-díjban mutatják be, és egy sor periódusos anyaggal dokumentálják.

Kattintson az Indianapolis Motor Speedway-vel és az aukcióra elérhető járművekkel való együttműködésről itt.

Az Indianapolis Motor Speedway Múzeumról

Az Indianapolis Motor Speedway Múzeum több mint egy évszázados motorsport-történetet képvisel, és küldetése az Indianapolis Motor Speedway és az Indianapolis 500 mögött meghúzódó történelem megünneplése és megőrzése. 1956 óta, amikor az IMS Múzeum először megnyílt, életre keltette az Indianapolis Motor Speedway autóverseny innovációját, izgalmát és kulturális jelentőségét. Ami csak a 12 kiállított autóval kezdődött, a világ egyik legfontosabb versenyautó- és műtárgy-gyűjteményévé vált, több mint 55 000 kiállítással és több mint 150 járművel. Az IMS Múzeum meggyújtja a kíváncsiságot, felkelti a felfedezést és átfogja a hagyományokat.

Az RM Sotheby-ről

Az RM Sotheby’s a teljes értékesítés alapján a világ legnagyobb gyűjtőautó-aukciós háza. Több mint 40 éves bevált eredményekkel a gyűjtőautó-iparban, az RM vertikálisan integrált szolgáltatási köre, az aukcióktól (élő és online) és a magánértékesítésektől az ingatlantervezésig és a pénzügyi szolgáltatásokig, a gépjármű-szakemberek szakértői csoportjával és a nemzetközi lábnyommal együtt, felülmúlhatatlan szintű szolgáltatást nyújt a globális gyűjtőautók számára. Az RM Sotheby’s jelenleg az első tíz legértékesebb gépjármű közül hatért felelős, amelyeket valaha árverésen értékesítettek.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!