2021 a változás éve volt, 2022 a kiteljesédésé lesz a Dacianál
A Dacia sikeres évet zár:
A 2022 AutoBest díj döntőse, a Spring igazi sikertörténet lett, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendelés érkezett* Európában.
Megújult a méltán népszerű Duster.
A márka új 7 személyes családi autója, a Dacia Jogger lett a müncheni IAA Autókiállítás egyik meglepetése. Az autó rendkívül vonzó áron lesz jövő tavasztól elérhető itthon.
Idén mutatták be, 2022 második félévétől pedig már az új Dacia márkaidentitással találkozhatunk az autókon.
A Dacia márka látványos lépésekkel kápráztatta el idén is az autópiacot. A Spring fogadtatása, a Duster újjászületése és a Jogger keltette hatalmas érdeklődésnek köszönhetően 2021-et a Dacia egyik legizgalmasabb, jövőbe mutató éveként jegyzik majd a márka történelemkönyvében. Hivatalosan 2021 márciusában érkezett meg és rögtön zajos sikert aratott a Dacia Spring, amire Európában már több, mint 40 000* megrendelés érkezett idén, 15 000 darabot pedig már át is vettek európai tulajdonosai. Az autó meggyőző ára (itthon is elérhető akár napi 1700 forintos verhetetlen finanszírozással**), és megbízhatósága új vásárlókat is megszólított, hiszen 10 európai Spring tulajdonosból 8 még nem vásárolt korábban Dacia-t. Az Európában elsőként a magyar vásárlók számára előrendelhető típusra eddig több mint 500 megrendelés érkezett, aminek több mint a fele 2021 végéig átadásra kerül. Az autót nem csak a vásárlók, de a szakma is elismerően fogadta: az AutoBest 2022-es versenyén a Best Buy Car kategória döntőjébe jutott.
Azok után, hogy 2010-es bemutatása óta közel 2 millió darabot értékesítettek az autóból világszerte – idén megújult a méltán népszerű Duster is. Modernebb lett a megjelenése: az autó orrán a hűtőrács új formát kapott, illetve megkapta a Sandero-n bemutatkozott új Y-alakú LED-es fényjegyeket. A tompított fényszórókat ún. ECOLED, az irányjelzőket – először a Dacia történetében – LED típusúra cserélte a gyár. Megújult a belső tér, az ülések új kárpitozást kaptak, és a tulajdonosok két különböző multimédia-rendszer közül választhatnak. Az autó természetesen első- és összkerék meghajtásos verziókban is elérhető, a biztonságos közlekedést a holttér-érzékelő, parkolássegítő rendszer, valamint a 4 kamerát magában foglaló Multi-view kamera rendszer biztosítja. Az emelkedőn elindulás szintén kényelmesebbé vált a vezetők számára, ráadásul a 4×4 változatnál lejtmeneti fékező rendszer segíti a biztonságos ereszkedést. Az autó elérhető dízel, benzines, és benzin-LPG kettős üzemű motorokkal is.
Szeptember 3-án, Münchenben az IAA Nemzetközi Mobilitási kiállításon a Dacia bemutatta legújabb 7 személyes családi autóját, a Joggert. Az autó egy igazán praktikus és sokoldalú családi modellnek készült, például elérhető moduláris hosszanti tetősínekkel, illetve az autó belső terében 24 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre, amely minden utas kényelmét kiszolgálja. Alaphelyzetben az 5 üléses verzióban 607 literes a csomagtartó, a 7 üléses verzióban 160 literes, amely a hátsó két ülés lehajtásával 595 literre növelhető. Az autó szériában több vezetéstámogató rendszerrel ellátott, de azok az ügyfelek, akik a kényelem és a biztonság maximumára törekednek, a felszereltséget további opciós elemekkel bővíthetik. A Jogger a jövő év tavaszán benzines és benzin-LPG kettős üzemű motorokkal lép piacra és Magyarországon a 7-üléses klímás változat már 5 549 000 Ft-tól elérhető lesz.
A Dacia idei éve a vírus okozta nehézségek ellenére az európai színtéren optimizmusra ad okot, hiszen az új bemutatók nagy sikereket arattak, amit talán a Spring már több, mint 40 000 darabos megrendelése bizonyít a legjobban. Ezen kívül a tavalyi évhez viszonyítva 24,5%-os növekedés volt mérhető a márka első féléves nemzetközi értékesítési számaiban (ez az arány a személyautók esetén 22%-os emelkedést mutat).
Hazánkban pedig már közel 7 000 új Dacia személyautó talált gazdára 2021 első 11 hónapjában.
A Dacia márka a hazai értékesítésben jó számokat produkált, saját szegmensében minden modell dobogós helyezést ért el úgy a személyautók (Duster TOP2, Sandero TOP3, Lodgy TOP1, Spring várhatóan TOP3), mint a kishaszongépjárművek (Dokker Van TOP1) között. Az autók forgalomba helyezési mérlege – a Datahouse adatai szerint – 2021. első tizenegy hónapjában megközelítőleg azonos a tavalyi év hasonló időszakához képest, vagyis 133 947 személy és haszonjármű kapott magyar rendszámot, mialatt egy évvel korábban ez a szám 134 771 darab volt. A Dacia márka teljes értékesítési eredménye 7690 jármű lett ezzel azonos időszakban, ami jelenleg 5,74%-os piaci részesedést jelent. A modellek vonatkozásában a Dacia Duster zárta legerősebben az év eddig eltelt időszakát, ez a típus lett a 3. legtöbbet vásárolt jármű a hazai összpiacon. A Lodgy pedig továbbra is a nagycsaládosok legkedveltebb autója a támogatási program indulása óta.
A Dacia júniusban számolt be az arculatváltásról, amely a népszerű márka stratégiaváltásának is a része. Az új márkaidentitás központi elemét az új logó adja, amely robusztusságot és a stabilitást sugároz. A betűk formája kifinomultabb lett, tükrözve a márka visszafogottságát, míg a határozott geometrikus vonalak a mechanikus mozgás érzetét keltik. Az embléma a logó lényegét a „D” és a „C” betűk összeillesztésével jeleníti meg, amelyek mint láncszemek, erősen és összetartóan kapcsolódnak egymáshoz. Az új Dacia embléma erőteljes és sokatmondó, már messziről is könnyen felismerhető. A logó színe is khaki zöldre változott, amely az autózás járatlan útjait idézi, hiszen a Dacia járművei terepen is megállják a helyüket.
Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója a jövőre vonatkoztatva nem tartja valószínűnek az autópiac 2020-as szintű visszaesését (akkor áprilisban majdnem felével csökkent az értékesítés márciushoz képest).
„A gazdaság újraindulása, a több társadalmi réteget érintő állami támogatások és adóvisszatérítések egyaránt kedvezően hathatnak a lakossági autóvásárlási szándékra. Javuló környezetre szüksége is van a szektornak, mert rengeteg család megélhetése függ ettől a tevékenységi körtől.”
– foglalta össze a Daciára vonatkozó kilátásokat az ügyvezető, aki a márka jövő évi tervei kapcsán annyit mondott el, hogy 2022-ben is az innováció lesz a márka stratégiájának fókuszában.