2022-ben indul a hidrogénhajtású X5 gyártása

A TECHNOLÓGIA ELTERJEDÉSÉHEZ MEGFELELŐ MENNYISÉGŰ ZÖLD HIDROGÉNNEK KELL RENDELKEZÉSRE ÁLLNIA.

A BMW hivatalosan is bejelentette, hogy az i Hydrogen NEXT kisszériás gyártása 2022-ben kezdődik.

Az X5-ös alapjaira készülő hidrogénhajtású modell két, szénszálakkal megerősített üzemanyagtartályba összesen 6 kilogramm hidrogént lehet tölteni. Bár ez nem hangzik valami soknak, a bajor gyártó kijelentette, ezzel a mennyiséggel az autó a benzines változathoz hasonló hatótávval rendelkezik majd.

A hidrogénből az autó elektromos áramot állít elő, ez működteti a hátulra beszerelt villanymotort, amely 374 lóerő teljesítménnyel rendelkezik. A kocsiban emellett egy nagyfeszültségű akkumulátorcsomag is található, extra energiát biztosítva a gyorsításokhoz vagy előzésekhez. A BMW kiemelte, hogy a hidrogénüzemű járművek számos előnye közül az egyik legfontosabb az elektromos autókhoz képest, hogy a „hagyományos” kocsikhoz hasonlóan gyors töltési idővel rendelkeznek.

A BMW elismerte, hogy a hidrogénhajtású autók számára egyelőre még nem biztosított az utántöltéshez szükséges infrastruktúra, valamint azt is megjegyezte, hogy a technológia elterjedéséhez megfelelő mennyiségű zöld hidrogénnek kell rendelkezésre állnia, és azt versenyképes áron kell biztosítani a fogyasztók számára.

Németország és az Európai Unió is felismerte a hidrogén jelentőségét a jövő energiarendszere szempontjából, mostanra már Magyarországon is átadták az első olyan töltőállomást, ahol hidrogént lehet tankolni. Ázsia kulcsfontosságú piacai – például Kína, Japán és Dél-Korea – szintén komoly érdeklődést mutatnak a hidrogénjárművek infrastruktúrájának kiépítése iránt.

A hidrogén üzemanyagcellás technológiával hajtott járműveket legkorábban az évtized második felében fogja piaca dobni a BMW, a globális piaci viszonyok aktuális állapotától függően.

BMW embléma az i Hydrogen NEXT orrán

Forrás:

Carscoops & mahzrt