2022 első felében a BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

A Rolls-Royce Motor Cars közel 7 százalékos értékesítési növekedésről számolt be

A január és június közötti hat hónapban a Rolls-Royce Motor Cars világszerte 3 191 darab új luxusautót értékesített, amely 6,8 százalékos növekedést jelent az előző esztendő megegyező időszakához képest. A brit luxusautó-gyártó előrendelései már 2023 végéig érnek, amely ellentmondást nem tűrően példázza az összes modell osztatlan népszerűségét. A vállalat első tisztán elektromos meghajtású modellje, a Rolls-Royce Spectre jelenleg a sorozatgyártás felé vezető, átfogó tesztprogramot teljesíti. Az újdonság 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét. A Rolls-Royce Motor Cars 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik, amelynek a Spectre lesz az első hírnöke.

BMW Motorrad: az első félév értékesítési mutatói intenzív ügyfélérdeklődést tükröznek

A BMW Group kétkerekű divíziója világszerte 107 555 darab robogót és motorkerékpárt értékesített 2022 első hat hónapjában. Az első három hónap magabiztos eladásait a második negyedévben is töretlen ügyfélérdeklődések követték, amelyek eredményeként a BMW Motorrad szinte megismételte, mindössze 0,1 százalékkal múlta alul a rekordot jelentő tavalyi esztendő megegyező időszakának kimagasló teljesítményét. A divízió sikerének alapját a magával ragadó modellpaletta és a megannyi újdonság – mint például a tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 – innovatív piaci bevezetése adja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 378 727 darab BMW és MINI modellt adott el 2022 első felében, amely 18,9 százalékos csökkenés az előző év megegyező időszakához képest. A tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatója mindeközben 74,8 százalékkal emelkedett.

Az Egyesült Államokban 164 626 darab új BMW és MINI modell talált gazdára január és június között, amely 10,3 százalékos csökkenésnek felel meg. A helyben gyártott Sports Activity Vehicle modellek iránt ugyanakkor 8,1 százalékkal nagyobb ügyfélérdeklődés mutatkozott, mint 2021 első felében. Ez szám szerint 92 716 darab új autót jelent.

2022 első felében 433 989 darab BMW és MINI modell kelt el Európában, ami 13,9 százalékkal marad el a 2021 januárja és júniusa közötti teljesítménytől. Németország ebből 124 350 darabbal vette ki a részét, amellyel a BMW Group hazai körülmények között is riválisai előtt végzett. Az elektromos mobilitás további térnyerését Németországban 15 064 darab hálózatról tölthető modell eladása segítette elő, amely 30,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A BMW Group értékesítési eredményei 2022 második negyedévében és első félévében

 2022 második negyedéve2021 második negyedévéhez képest2022 első féléve2021 első félévéhez képest
BMW Group összes autó563 536-19,8%1 160 443-13,3%
BMW márka496 745-19,6%1 016 541-13,7%
BMW M GmbH42 143-7,3%81 198-2,6%
MINI márka65 224-21,6%140 711-10,9%
BMW Group hálózatról tölthető autók*94 884+14,3%184 553+20,4%
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók40 602+85,2%75 891+110,3%
Rolls-Royce Motor Cars1 567-2,6%3 191+6,8%
BMW Motorrad65 018-7,5%107 555-0,1%

*Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2022 második negyedéve2021 második negyedévéhez képest2022 első féléve2021 első félévéhez képest
Európa213 913-19,4%433 989-13,9%
Németország*62 606-15,5%124 350-12,4%
Ázsia229 753-21,3%493 988-14,7%
Kína170 220-28,3%378 727-18,9%
Amerikai kontinens105 088-18,1%203 806-9,1%
Egyesült Államok84 036-20,6%164 626-10,3%

*Előzetes értékek

HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!