2023-as Honda CL500 erőforrás
- Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres, A2-es jogosítvánnyal vezethető erőforrás 471 cm3-es összlökettérfogattal
- Típusspecifikus PGM-FI beállítás és rövidebb végáttétel
- Kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló a biztonságos teljesítményleadásért
- Ikonikus, magasra húzott, meredeken álló kipufogódob
A CL500 471 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes, folyadékhűtésű motorja a teljes fordulatszám-tartományban kifinomult és könnyen használható. Ezt a fejlett, megbízható egységet a CB500-CBR500R párosban, valamint a CMX500 Rebelben ismerhették meg a vásárlók, és elképesztően népszerűvé vált. A PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszert úgy programozták, hogy a teljesítmény- és a nyomatékgörbe a CL500 küldetéséhez igazodjon. Ennek megfelelően igen erős és szórakoztató lett, 34,3 kW-os (46,65 LE) csúcsteljesítményét 8500 f./percnél adja le, míg legnagyobb, 43,4 Nm-es forgatónyomatékát 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál aknázhatja ki a vezető. A dinamikus gyorsulást a 41 fogas hátsó fogaskerék is nagyban elősegíti, a Rebel esetében csak 40 a fogak száma.
A motorkonstrukció legnagyobb előnye, hogy a kompakt méret ellenére a teljes fordulatszám-tartományban rugalmassá teszi a CL500-at, ugyanakkor rendkívül nyomatékos a középső régióban és nagy teljesítményt ad le „fent”. Nem véletlen, hogy ez a Honda egyik legkedveltebb erőforrása. A furat és a löket 67 mm, illetve 66,8 mm, a sűrítési viszony pedig 10,7:1-hez. A vezérlés görgős himbái és korongos emelőtőkéi kis tömeget szavatolnak, míg a visszafogott erejű szeleprugók és a csökkentett súrlódású összetevők hatékonyabbá teszik a működést.
A csendes vezérműlánc (SV) vanádiumbevonatot kapott, így tovább mérséklődött a belső súrlódás, nem mellesleg ellenállóbbá vált a szennyeződések okozta kopással szemben. Hogy a belső súrlódás tovább csökkenjen, a dugattyúszoknyák oldalán hornyokat alakítottak ki. Ezzel kisebbé vált a hengerfal súrlódó felülete, ezáltal még jobb lett a kenés, mert a motorolaj szabadon áramolhat a hornyokban.
Mindemellett 180˚-kal elékelték a főtengelyt, az elsődleges kiegyensúlyozó-tengelyt pedig a hengerek mögé helyezték, hogy a lehető legközelebb legyen a tömegközépponthoz. A primeráttétel és a kiegyensúlyozó tengely ún. ollós, csillapított fogkapcsolású fogaskerekeket kapott, melyek jóval halkabbak a hagyományos konstrukciónál. A főtengelysúlyokat úgy formálták, hogy tökéletes erőpár jöjjön létre, ugyanakkor tömegük a lehető legalacsonyabb legyen, így kisebb a tehetetlenségi nyomaték és könnyebben pörög fel a motor. A szívószelepek tányérátmérője 26,0 mm, a kipufogószelepeké 21,5 mm, minden adott tehát az optimális gázcseréhez.
A forgattyúház centrifugális öntéssel létrehozott, rendkívül vékony falú hüvelyeket kapott, belső kialakítása a – 180˚-os főtengely-elékelésre visszavezethető – pumpálási veszteségek mérséklését szolgálja. Az olajteknőbe 3,2 liter kenőanyag fér.
A hatfokozatú váltó megalkotásakor arra törekedtek, hogy minél pontosabb és könnyebben kezelhető legyen, különösképp városi, elővárosi környezetben. A kuplungasszisztens és a nyomatékhatároló révén mindig biztonságos lehet a teljesítményleadás, és a pilóta is kevésbé fárad.
Hűen a CL-stílushoz, a 2-1 rendszerű kipufogórendszer ikerdobjai magasra kerültek és mély, pulzáló hangon duruzsolnak.