2023-as MSX125 Grom erőforrás

23YM HONDA GROM
  • 125 cm3-es, léghűtésű, kétszelepes hajtómű
  • Csúcsteljesítmény: 7,2 kW, legnagyobb forgatónyomatéka: 10,5 Nm, üzemanyag-fogyasztása 1,52 l/100 km (65,7km/l; WMTC)
  • 5 fokozatú váltó teszi kényelmesebbé a városon kívüli motorozást

Az MSX125 Gromban egy 125 cm3-s, léghűtésű, kétszelepes hajtómű dolgozik. Csúcsteljesítménye 9,79 LE (7,2 kW) 7250-es percenkénti főtengelyfordulatnál, míg legnagyobb forgatónyomatéka 10,5 Nm (5500 f./perc). Mindezt 50 mm-es furatú, illetve 63,1-es löketű hengerből nyerték ki a mérnökök, a sűrítési viszonyt pedig 10,0:1-ben határozták meg.

Felmenőjéhez hasonlóan az MSX125 Grom erőforrása is pörgős és rugalmas, ahogy azt elvárják a motorosok egy jó értelemben vett mindenestől. Ötfokozatú váltót építettek be, ezáltal nőtt az utazó- és a végsebesség, 94 km/órára.

Váltáskor olyan érzetet nyújt a kuplungkar működtetése, mintha csak nagymotoron ülnénk, míg a 15/38-as első/hátsó lánckerék – a 12”-os kerekekkel – ideális végáttételt ad a városi sprintekhez és a hosszabb, lakott területen kívüli szakaszok leküzdéséhez is. Nem csoda, hogy a Grom eszményi társ a reggeli dugókban, csakúgy, mint elővárosi ingázás során.

Gazdaságos üzemeltetése és mindössze 1,52 l/100 km (65,7km/l; WMTC) fogyasztása egyebek mellett annak köszönhető, hogy a főtengely középvonalától eltolt dugattyú és a görgős szelephimba alkalmazásával jelentősen csökkent a súrlódási vesztesége. Természetesen a csekély fogyasztás nem ment a teljesítmény rovására, sőt a hatékony égést biztosító PGM-FI elektronikus befecskendező, valamint a tökéletesített szívó- és kipufogóoldal révén kifejezetten fürge lett az új Grom. Nem lehet panasz az előírt karbantartások gyakoriságára sem, elvégre csak több mint 16 000 kilométerenként kell felnyitni a nagyméretű, 2,5 literes légszűrőházat, hogy kicseréljük a levegőszűrő betétet. Szintén lényeges változás, hogy a korábbi egy helyett két részből áll a leömlő és maga a kipufogódob.