2024-ben az Acura TLX új orrot, digitális klasztert és további extrákat kap

A megújult Acura TLX új hűtőrácsot kapott, de inkább a digitális műszercsoport és a nagyobb, 12,3 hüvelykes infotainment rendszer miatt figyelemre méltó.

Az Acura bemutatta a megújult TLX-et és TLX Type S-t. Azonban nehéz lenne megmondani, mivel a luxusmárka nagyrészt telefonált.

Ez leginkább kívül látszik, ahol az autó enyhén átdolgozott hűtőrácsot kapott, és nem sok más. Bár valószínűleg meg kell néznie egymás melletti képeket, hogy észrevegye a különbségeket, a rács keret nélküli kialakítású, valamint új gyémánt hálómintával rendelkezik. Máshol az Acura a korábbi 18 hüvelykes kerekeket nagyobb, 19 hüvelykes kerekekre cserélte, amelyek megmunkált felülettel rendelkeznek.

A laissez faire hozzáállás kiterjed a TLX A-Spec-re is, amely új, osztott küllős kerekekkel rendelkezik, bár ezek továbbra is 19 hüvelykesek, és megőrizték a Shark Grey felületet. A vásárlók egy átdolgozott fényes-fekete hátsó légterelőt is találnak.

A TLX Type S változtatásai szintén kisebbek, de egy sportosabb hűtőrácsot is tartalmaznak, amely az ígéretek szerint nagyobb légáramlást biztosít a turbófeltöltős 3,0 literes V6-osnak. A vásárlók új 20 colos kerekeket is találnak, amelyek Shark Grey felületüket Berlina Blackre cserélik.

Ezen felül két új külső szín is megjelent. A Liquid Carbon Metallic a TLX-hez, míg az Urban Grey Pearl az A-Spec és Type S modelleken érhető el.

Új kijelzők és kiegészítő felszerelések

Míg a külső stílusváltozásokat alig érdemes megemlíteni, az utastér számos fejlesztésnek ad otthont. A sofőrök egy új, 12,3 hüvelykes digitális műszercsoport mögött ülnek, amelyhez egy nagyobb, 12,3 hüvelykes információs és szórakoztató rendszer csatlakozik, gyorsabb processzorral. Sajnos úgy tűnik, hogy az utóbbi ragaszkodik a kínos True Touchpad felülethez.

A kijelzőktől eltekintve a technológiai csomag már alapfelszereltség, ami a belépő szintű TLX sport Milano bőrüléseket, a környezeti világítási rendszert és az ELS Studio audiorendszert jelenti. A vásárlók találhatnak egy új szabványú vezeték nélküli okostelefon-töltőt is.

A TLX Type S erre épül egy head-up kijelzővel és egy nagyobb felbontású térhatású kamerarendszerrel. A már említett digitális műszercsoport egyedi Sport+ beállítással is rendelkezik, amely kiemeli a teljesítmény részleteit.

A további változtatások korlátozottak, de a mérnökök az utastér csendesítésére összpontosítottak. Ennek az erőfeszítésnek a részeként a TLX A-Spec akusztikus első oldalsó üveggel, új első sárvédőbetétekkel, vastagabb szőnyeggel és további szigeteléssel rendelkezik a kulcsfontosságú helyeken. Ráadásul az Active Sound Control rendszert „továbbfejlesztették, hogy még jobban kiküszöbölje a belső hangulatot szennyező külső hangokat”.

A biztonsági fronton a kamera és a milliméterhullámú radar szélesebb látómezővel rendelkezik. Az Acura szerint a „jelentősen kiszélesített érzékelési szögek javítják az ütközésmegelőzési teljesítményt azáltal, hogy jobban felismerik az objektumok tulajdonságait… valamint a fehér vonalakat és az úthatárokat, például a járdaszegélyeket és az útjelző táblákat”.

A 2024-es TLX egy új hátsó biztonsági öv-emlékeztetőt és egy továbbfejlesztett holttér információs rendszert is kapott. Ez utóbbi immár akár 25 méteres távolságból is képes észlelni tárgyakat.

Ismerős hajtásláncok, de az A-Spec már alapfelszereltség az AWD-vel

A motorháztető alatt egy turbófeltöltős 2,0 literes négyhengeres található, amely 272 LE-t (203 kW / 276 LE) és 379 Nm nyomatékot ad ki. Egy ismerős tízfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik, de most már a TLX A-Spec szabványos összkerékhajtási rendszeréhez is párosul.

A TLX Type S turbófeltöltős V6-os motorja 355 LE (265 kW / 359 LE) és 354 lb-ft (479 Nm) nyomatékkal rendelkezik. Sportra hangolt tízfokozatú automata sebességváltóval és alapfelszereltségű összkerékhajtási rendszerrel párosul.

A 2024-es TLX és TLX Type S e hónap végén érkezik meg a márkakereskedésekbe, és hamarosan megtudhatjuk az árakat.