A 2024-es Renault Espace

Minden, amit tudunk a 7 üléses hibrid SUV-ról nagy családok számára

A hatodik generációs Espace eltér a mininvan múltjától, erősen az elektromos ausztrálon alapul

Renault hivatalosan megerősítette, hogy az Espace következő generációja tavasszal debütál, hibrid SUV-ként átalakulva. Ami valaha is úttörő volt a kisbusz-szegmensben, most a Renault SUV-sorozatának tetején ül, erősen az ausztrál alapján és választhat az öt- és hétüléses konfigurációk között.

A külső kialakítás szempontjából a Renault csak a csomagtérajtó kis részét mutatta be nekünk a hivatalos teaserben de ez több mint elegendő volt ahhoz, hogy felfedje a kisebb ausztrál hasonlóságok mértékét. Végül is, korábbi kémfelvételek megmutatta, hogy a két SUV megosztja karosszériájának nagy részét, beleértve a teljes elejét, a LED-es világító egységeket, a felületet és az üvegház nagy részét.

Ha a Renault Austral és az Espace közötti kapcsolat emlékezteti Önt a riválisra Peugeot 3008 és 5008 SUV, vegye figyelembe, hogy mind a négy modellt Gilles Vidal irányítása alatt tervezték, aki 2020 végén ugrott a Peugeot-ról a Renault-ra. Az álcázott prototípusok alapján munkatársaink olyan renderelést hoztak létre, amely pontosan ábrázolja az új Espace profilját. Valószínű, hogy a Renault sportosabb megjelenésű és csúcstechnológiával rendelkező alpesi díszítést is kínál.

A legfrissebb francia jelentések azt sugallják, hogy az új Renault Espace 200 mm-rel ( 7,9 hüvelyk ) hosszabb, mint az Austral, 70 mm-rel ( 2,8 hüvelyk ) hozzáadva a tengelytávhoz és 130 mm ( 5,1 hüvelyk ) a hátsó túlnyúláshoz. Ha ezek a számok legitimek, akkor a hatodik generációs Espace 4710 mm ( 185,4 hüvelyk ) hosszú lesz, ami pontosan olyan hosszú, mint a mechanikusan kapcsolódó Mitsubishi Outlander, de a teljes 168 mm-es ( 6,6 ) hüvelyk rövidebb az ötödik generációs Espace-hez képest.

A kisebb lábnyom ellenére a kabin továbbra is meglehetősen tágas, kielégítve a nagyobb családok igényeit. A Renault azt is megerősítette, hogy az Espace ötüléses és hétüléses változatban lesz kínálva, ellentétben az Austral-lal, amely nem kap kétnél több ülőhelyet. Az ötüléses Espace azok számára lesz, akik a csomagtartó helyét prioritássá teszik, nagyobb poggyászkapacitást kínál, mint a kisebb testvére 500 liter ( 17,7 köbméter ), és a feszített tengelytávnak köszönhetően a hátsó utasok számára valószínűleg megnövelt lábtér.

Ami a hétüléses Espace-t illeti, ez lehetővé teszi a háromnál több gyerekkel rendelkező családok számára, hogy mindegyiket utazásra vigyék, a hátsó extra üléseknek köszönhetően, amelyek akkor hajthatók végre, ha nem használat. Az alábbiakban látható a kabin elrendezésének renderelése, amely megmutatja, mire számíthat Frech SUV.

Amint azt a renderelés ábrázolja, az Espace műszerfalát átviszik az ausztrálból. Ez azt jelenti, hogy megkapja az OpenR pilótafülkét egy 12 hüvelykes infotainment érintőképernyővel, egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoportdal és egy 9,3 hüvelykes head-up kijelzővel. Az Espace megkülönböztetése érdekében azonban a Renault tervezői több tároló megoldást integrálhatnak a kabin körül, hogy tisztelgjék a kisbusz örökségét.

Ismerős alapanyagok, elektromos erőátvitel

Mint a legtöbb ICE-hajtású modell a Renault csoportból a C és D szegmensekben, az új Espace a kipróbált CMF-CD architektúrán fog alapulni. A platform az Espace ( 2015-2022 ) korábbi generációját is támogatta, ám az alváz beállítása és a kompatibilis hajtóművek tekintetében továbbfejlesztették, amint azt az újabb modellek is bizonyítják. A SUV örökölheti a négykerekű kormányzást és a több összeköttetésű hátsó felfüggesztést az ausztrál csúcsminőségű burkolatoktól, kihasználva annak vezetési és kezelési hitelesítő adatait.

Renault nem tárt fel semmit az új Espace hajtóműveiről, de amint azt a L’Argus, a név aranyszínű “ E ” azt sugallja, hogy ez egy elektromos ajánlat lesz. Biztonságos tét az, hogy az Espace tartomány tükrözi az Ausztráliát. Ez utóbbi 1,3 literes 12 V-os enyhe hibriddel kapható, amely akár 138 lóerőt ( 103 kW / 140 PS ) vagy 158 lóerőt ( 118 kW / 160 PS ), 1,2 literes 48 V-os enyhe hibridtel, amely 129 lóerőt eredményez ( 96 kW / 130 PS ), és egy 1,2 literes teljes hibriddel, amely kombinált 197 lóerős ( 147 kW / 200 PS ) -et eredményez.

Hamarosan többet fogunk megtudni az új Espace-ről, mivel a Renault megerősítette a 2023. tavaszi debütálást, és a francia média jelentése szerint márciusban fedezi fel. A SUV nemcsak a kimenő ötödik generációs Espace ( 2015-2022 ) helyébe lép, amely hamarosan megszűnik a termelésből, hanem a második generációs Koleos ( 2016-2022 ) amelynek értékesítése soha nem indult el. A D-SUV szegmens riválisai között szerepel a Peugeot 5008, a Skoda Kodiaq, a VW Tiguan Allspace, a Nissan X-Trail, a Honda CR-V és a Toyota RAV4.

carscoops