2027-től kezdik a Lexus EV-k gyártását Kínában

  • A kínai piac kulcsfontosságú a Lexus számára, mivel 2035-ig teljesíti EV-céljait.
  • Az LF-ZC és az LF-ZL gyártási verziói valószínűleg jelöltek a kínai gyártásban.
  • A Toyota célja, hogy Kínában a teljes termelést évente 3 millió egységre növelje.

A Toyota 2027 körül tervezi egy gyár megnyitását Sanghajban a következő generáció felépítése érdekében Lexus EV-k. Az új gyártóüzem fontos szerepet játszik a Toyota tervezett kínai bővítésében, mivel célja a helyi termelés megduplázása az évtized végére.

A japán autógyártó egyedül fogja építeni ezt az újat kínai üzem, nem pedig közös vállalkozás révén, mint például a meglévő FAW Toyota vagy GAC Toyota vállalkozások. Ez tehetné az első japán autógyártót, amely Kínában üzemel, hangsúlyozva a világ legnagyobb autópiacának fontosságát.

Míg a gyár részletei kevés és messze vannak egymástól, Nikkei Asia megjegyzi, hogy a Lexus azt akarja, hogy globális eladásainak 100% -a 2035-ig az EV-kből származjon, és 2030-ra 1 millió EV-t kíván eladni. A márka tavaly körülbelül 180 000 járművet adott el Kínában, és bár a legtöbb nyugati autógyártó küzdött 2024-ig, a Lexus értékesítése 3% -kal nőtt az előző évhez képest.

2018 előtt a Kínában gyártóüzemeket létrehozni kívánó külföldi autógyártóknak együtt kellett működniük egy helyi céggel. A márkák azonban most közös vállalkozás nélkül léphetnek be a piacra. Növény építése Kínában segít Toyota részesülhetnek az EV-k előállításához szükséges olcsó, képzett és hatékony helyi munkaerőből.

A Nikkei Asia nem határozta meg, hogy mely Lexus EV-ket építik a sanghaji gyárban, de ezek lehetnek a az LF-ZC és az LF-ZL fogalmak. A két új modellt egy új generációs EV architektúra támasztja alá, amely gigacasted moduláris elülső, középső és hátsó részeket tartalmaz. Szerkezetileg független első és hátsó szakaszok használatával a Lexus képes lesz új és továbbfejlesztett akkumulátorokat integrálni, amikor rendelkezésre állnak.

Ezen új modellek bevezetése 2026-tól 2027-ig visszaszorították, amely szépen illeszkedik a kínai telephely tervezett megnyitásához.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!