2030-ra a Suzuki öt EV-t indít Európában, hatot Japánban és Indiában
A Suzuki a globális EV-választékot mutatja be, beleértve az Electric Jimny for Europe-ot
Suzuki bejelentette 2030-ra vonatkozó villamosítási terveit, és számos EV-t ugrat Európában, Japánban és Indiában a ¥ 2 trillió ( $ 15 milliárd ) beruházás részeként az összes autójára, Motorkerékpár/ATV és tengeri részlegek. A gépjárművek vonatkozásában az évtized végére debütáló elektromos SUV-k és kei autók között van egy akkumulátoros elektromos Suzuki Jimny és a nemrégiben felfedte az eVX koncepciót.
A Suzuki fókuszpiacai India, Japán és Európa, Afrikát a bemutatóban ígéretes jövővel rendelkező piacként is megemlítik. Így az autógyártó az EV debütálóit külön-külön megtekintette az egyes piacokon, bemutatva a közelgő modellek sziluettjeit és világítási aláírásait.
Exkluzív Suzuki podcastok a Begurulva.hu-n >>>
Európától kezdve a legfontosabb az EV változata Suzuki Jimny amelyet megvilágított rács és modern LED grafika ábrázol a kerek fényszórókon. Nincs információ a modellről, de várhatóan megőrzi a létrakeret felépítését, valamint a külső és belsőépítészet nagy részét, bár frissítéssel. A BEV mellett Suzuki a Jimny enyhe hibrid változatát is tervezi, lehetővé téve ennek Európában eladják ( személygépjárműként most kétüléses LCV formában kínálják, a ) kibocsátási előírások miatt.
A Jimny EV sziluettje mellett egy SUV-t láthatunk, amely úgy tűnik, hogy a Suzuki Fronx. A modellt a hónap elején mutatták be Indiában, de úgy tűnik, hogy a Suzuki egy EV-változat kínálását tervezi Európában. Az alábbiakban két további SUV található – az egyik ismeretlen ( lehet a Vitara következő generációja? ), és a másik úgy néz ki, mint az eVX koncepció gyártási változata. Végül van egy városi autó, amely kisebbnek tűnik, mint a jelenleg elérhető Ignis, és kerekíti az öt EV-bemutatót.
Az első elektromos Suzuki Európában 2024-re érkezik, míg az autógyártó már megerősítette, hogy a gyártásra kész eVX 2025-ben várható. A Suzuki azt akarja, hogy az EV-k 2030-ig az európai felállás 80% -át tegyék ki, a többi 20% -a hibrid. Ne feledje, Európa 2035-ig ténylegesen betiltja az ICE-hajtású járműveket, és arra kényszeríti az autógyártókat, hogy gyorsítsák fel villamosítási tervüket.
Suzuki podcastok a PodCars.hu oldalon is >>>
A japán piacára a Suzuki hat EV-indítást jelentett be. A sziluettje ismeretlen kei autó kétszer jelenik meg, valószínűleg szinte azonos megjelenésű utas- és furgon karosszériákra utalva. Két további kei autó van, ezek közül az egyik a Suzuki Hustler. Az egyik lehet a Minden utódja, bár a Spacia vagy a Wagon R utódja is lehet. Végül a japán EV felállás tartalmazza a Fronx és a gyártásra kész eVX SUV nulla kibocsátású változatát is.
Japán 2023-ban kapja meg első Suzuki márkájú EV-jét, amely egy évvel hamarabb, mint Európa. A különféle kibocsátási előírások miatt a Suzuki azt akarja, hogy az EV-k 2030-ig a japán termékcsalád 20% -át tegyék ki, a fennmaradó 80% -ot hibridek képezik.
Végül, de nem utolsósorban, a Suzuki hat új EV indítást tervez az indiai piac számára 2030-ra, az első 2024-re tervezett. A legfontosabb itt egy ismeretlen kis SUV, amely különbözik a jelenleg elérhető Brezza-tól. Ez a modell az egyetlen, amely nem oszlik meg más piacokkal. Megjósolható módon India megkapja a Fronx EV-t és az eVX-t, az Európában szintén megjelenő ismeretlen SUV mellett, és néhány kei autót, beleértve a kalandos Hustler-t.
A Suzuki jövőbeli kínálati keveréke Indiában meglehetősen különbözik Európától és Japántól, lényegesen kevesebb villamosítással. Pontosabban, 2030-ig az ICE-meghajtású modellek a termékcsalád 60% -át teszik ki, bár ezek a benzin ( CNG, biogáz és etanollal kevert üzemanyagok ) mellett más típusú üzemanyagokat is tartalmaznak. A teljesen elektromos modellek csak 15% -ot tesznek ki, a fennmaradó 25% -ot hibridek képezik.
Suzuki 2050-ig Japánban és Európában, 2070-ig pedig Indiában akarja elérni a szén-semlegességet, ahol az EV átmenet sokkal lassabban halad előre. A fent említett célok nemcsak a Suzuki autóiparára vonatkoznak, hanem a motorkerékpárokra és a tengeri termékekre is. A kétkerekű motorokról beszélve a cég 8 új, teljesen elektromos készüléket mutat be motorkerékpárok 2030-ra, amikor az elektromos és égésű motorjainak globális aránya 25%, illetve 75% lesz.
carcoops