2,5 év alá csökkent a magyar flotta átlagéletkora

Megfiatalította járműparkját a Waberer’s

Teljesítette a stratégiájában meghatározott célját a Waberer’s Csoport, miután 2,5 év alá csökkentette a magyar központú Nemzetközi Fuvarozási Szegmensébe tartozó nyerges vontatóinak átlagéletkorát. A Csoport az utóbbi években vontatóinak jelentős részét cserélte le ügyfelei magas színvonalú, értéknövelt és nem utolsósorban zöldebb kiszolgálása érdekében. A fiatalítás emellett azt a célt is szolgálja, hogy a Waberer’s Csoport flottája minél költséghatékonyabb működésű legyen, figyelembe véve a fenntarthatóságot is, mint kiemelt szempontot.

A Waberer’s Csoport Európa meghatározó, saját flottával rendelkező közúti logisztikai vállalataként 2020-ban tűzte ki azt a célt, hogy jelentősen megfiatalítja, 2-2,5 év közé csökkenti, ezzel többek között hatékonyabbá és zöldebbé teszi járműflottáját. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat mostanra elérte a kitűzött célt, miután 2,3 évre csökkent a magyar központú Nemzetközi Fuvarozási Szegmensbe (ITS) tartozó nyerges vontatóinak átlagéletkora. A teljes nemzetközi szegmens (lengyel LINK-kel együtt) átlagéletkora is jelentősen, 2,1 évre, míg a Regionális Kontrakt Logisztika Szegmens (RCL) járművei (vontatók, tehergépkocsik, furgonok) 2,5 évre fiatalodott. Erdélyi Barna, a Waberer’s International Igazgatóságának tagja a stratégiai cél teljesítése kapcsán elmondta, hogy a vontató és pótkocsi flotta fiatalításának egyik célja a minél költséghatékonyabb és fenntarthatóbb működés, valamint az ügyfelek még magasabb színvonalú, értéknövelt és nem utolsósorban zöldebb kiszolgálása. Kiemelte, hogy a vállalat életében a fenntarthatóságot egyaránt szolgálja a fejlődő dízeltechnológia és az alternatív meghajtású eszközök egyidejű alkalmazása, csak úgy, mint az aktívabb szerepvállalás az intermodális szállításokban. Erdélyi Barna kifejtette, hogy a Waberer’s Csoport nemzetközi flottájában több mint 2100 jármű rója az utakat, ebből körülbelül 1700 magyar irányítással, mintegy 400 pedig a lengyel leányvállalat felügyelete alatt, míg a belföldi fuvareszközök száma megközelíti a 800-at. Rámutatott, hogy mostantól a nemzetközi fuvareszközök körülbelül egynegyedét cserélik majd évente és emellett a pótkocsi állomány folyamatos fiatalítása, korszerűsítése is céljuk. Ez utóbbi keretében legutóbb 45 darab háromtengelyes és 5 darab kéttengelyes Berger pótkocsit helyezett üzembe a vállalat, melyeket a helyi és nemzetközi szállítmányozásban egyaránt bevetnek majd. Az alacsonyabb önsúlyú, nagyobb terhelhetőségű kocsik segítenek az üzemanyagfogyasztás csökkentésében, így gazdaságosabb és kisebb kibocsátással járó fuvarozást tesznek lehetővé.