3 000 000 tengely 50 év alatt

DAF Westerlo 50 jaar

A gyártóüzemek beruházásai változatlanul folytatódnak

A múlt héten (SIC), a belgiumi Westerloban található tengelygyár 50. évfordulóján a DAF Trucks Vlaanderen legyártotta hárommilliomodik tengelyét. A modern gyártóüzemek közelmúltban végzett jelentős beruházásai hihetetlenül hatékony hátsó tengelyek új generációjának bevezetését tették lehetővé. 

Az optimális teljesítmény és a hajtásláncok hatékonyságának biztosítása érdekében a DAF Trucks megalakulása óta szinte minden tengelyét maga fejlesztette és gyártotta. 1971-ben a gyártás a westerlói gyárba került át, ahol a DAF kiváló minőségű fülkéi is készülnek.

A Liège és Antwerpen közötti E313-as úton található gyárban naponta több mint 600 első és hátsó tengelyt gyártanak. “Tekintettel arra, hogy minden tehergépkocsi egyedi, magukat a tengelyeket is az adott alkalmazáshoz igazítják,” magyarázza George Beekwilder, a tengelygyártó üzem vezetője. “Első tengelyek, utazótengelyek, tolótengelyek, egyszeres és kettős hajtású ikertengelyek, kormányzott tengelyek, kerékagyáttétes vagy anélküli tengelyek – –a DAF által kínált lehetőségek korlátlanok. Ahogy az eindhoveni és a leylandi gyárainkhoz hasonlóan, amelyek az ügyfelek igényeinek megfelelő tehergépkocsik gyártására szakosodtak, itt Westerloban mi is ugyanezt tesszük a tengelyekkel. Így minden egyes tehergépkocsi esetében garantálni tudjuk az optimális teljesítményt és a maximális hatékonyságot.”

A buszgyártók fő beszállítója

A tehergépkocsik tengelyei mellett a DAF Trucks Vlaanderen városi és távolsági buszok gyártói számára is több ezer tengelyt gyárt évente. Ezek a tengelyek a világ minden táján megtalálhatók, és általában a DAF által gyártott PACCAR motorokkal kombinálva kerülnek az utakra.

Hatékonyabb

A laikusok számára a tengelyek ma is pontosan ugyanúgy néznek ki, mint korábban. A DAF tengelyei azonban hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elmúlt évtizedek során. Az optimális élettartam biztosítása érdekében egyre könnyebbek, ugyanakkor erősebbek és merevebbek is lettek. A hatékonyság tekintetében is jelentős lépéseket tettünk, többek között egy új megmunkálási eljárást vezettünk be, amely lehetővé teszi, hogy a differenciálmű fogaskerekei még pontosabban és hatékonyabban kapcsolódjanak egymáshoz. 

A hátsó tengelyek új generációja

Ami a hatékonyságot illeti, az új generációs DAF XF, XG és XG⁺ új generációjának hátsó tengelyei újabb előrelépést jelentenek. Ezek az október eleje óta gyártott tengelyek nemcsak sokkal könnyebbek és strapabíróbbak elődeiknél, hanem – és ez a legfontosabb – 3%-kal hatékonyabbak is. Ezt a tengelyház súrlódásvesztésének csökkentésével értük el, amelyhez új hajtófogaskerék-csapágyakat és tömítéseket, valamint alacsonyabb olajszintet alkalmazunk.   

Befektetés a folyamatokba

Az új fejlesztéseknek még messze nincs vége – árulta el Beekwilder. “A DAF jelenleg több tízmillió eurót fektet be a tengelygyártó üzemébe, hogy a teljes tengelygyártási folyamatot irányítani tudja: a hegesztéstől és a fúvástól kezdve a kerékagyak gyártásáig. Ez óriási előnyt jelent majd a DAF és ügyfelei számára, mivel a járművek és a tengelyek mindig tökéletesen fognak illeszkedni egymáshoz, így biztosítva az optimális élettartamot, a nagy teljesítményt és az egy kilométerre eső lehető legalacsonyabb költséget.”

Az emberiség és a bolygó védelme

A beruházások komoly előnyöket biztosítanak a 25 000 m2-es tengelygyártó üzem 600 alkalmazottja számára, a környezetről nem is beszélve. “A gépek sokkal halkabbá válnak, és a kemény munkákat csúcstechnológiás robotok végzik majd. A folyamatok fokozott fenntarthatósága például a vegyi hulladék 98%-os csökkenését eredményezte. Ennek köszönhetően az ergonómiai és a környezetvédelmi előnyökhöz a minőség és a hatékonyság további javulása párosul.”