30 éves az Alfa Romeo 155 V6 Ti „DTM” (1993)
Az Alfa Romeo 155 V6 Ti „DTM” kulcsszereplőnek bizonyult abban az Olaszország és Németország közötti, látszólag soha véget nem érő sport-versengésben, amely még az 1970-es labdarúgó világbajnokság elődöntőjén vette kezdetét. Pontosan harminc évvel ezelőtt ugyanis az Alfa Romeo lett az első, nem német márka, amely győzni tudott a DTM német túraautó-bajnokságban.
Az Alfa Romeo Casa del Biscione sportrészlege, az Alfa Corse 1993-ban magasabb fokozatba kapcsolta erőfeszítéseit a túraautó-versenyzés terén. Az Alfa 155-ösből többféle evolúciós változatot is építettek: egy extrém megjelenéssel és jellemzőkkel bíró modellt a német túraautó-bajnokságba, és egy másikat, amely megfelelt a nemzetközi D2 géposztály kevésbé rugalmas előírásainak. A DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) szériába szánt 155 V6 TI ugyanúgy összkerék-hajtású volt, mint az 1992-es 155 GTA (SuperTurismo Italiano). Ugyanakkor a műszaki tartalom terén a német bajnokság szabályrendszeréhez igazodtak: a legendás 2,5 literes (2498 cm3), 24 szelepes, 60 fokos hengerszögű V6-os motort a kiegyensúlyozás érdekében hosszában építették be, a karosszéria bizonyos elemeit szénszálas kompozitból formálták meg. A kerékagyakat összekötő képzeletbeli határvonal alatti aerodinamikai csomag kialakításában szabad kezet kaptak a csapatok: a szabályzat csupán a hátsó szárny paramétereit írta elő, a menetkész tömeg 1100 kg volt.
Az 1993-as szezonban a V6-os motor teljesítménye 400-420 lóerő között mozgott, amit 11500/perc fordulatszámon ért el a motor. Sem a motort, sem a jármű elektronikáját nem fejlesztették túl, a hatfokozatú sebességváltót az évad derekán szekvenciális egységre cserélték.
Ami a versenyeket illeti, az Alfa Romeo a húsz futamból tizenkettőben legyőzte a rutinos versenytársakat, köszönhetően a későbbi bajnokoknak, a legyőzhetetlen Alessandro Nannini és Nicola Larini párosának, és persze a Giorgio Francia, valamint Christian Danner által begyűjtött értékes pontoknak.