30 éves Mercedes-Benz 500 GE V8

Mercedes-Benz 500 GE V8 (W 463). Das Sondermodell wird auf dem Autosalon Genf im März 1993 vorgestellt und ist die erste G-Klasse mit V8-Motor (M 117, 177 kW/240 PS, Hubraum 4.973 Kubikzentimeter). Erhältlich ist der 500 GE V8 ausschließlich in der Ausführung als Station-Wagen mit langem Radstand. Bis 1994 werden lediglich 446 Fahrzeuge gefertigt. Sonderausstattung: Edelstahlpaket mit Rammschutz, Trittbrett links und rechts und Reserveradabdeckung. Außenaufnahme von links vorn. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: A93F99) Mercedes-Benz 500 GE V8 (W 463). The special model presented at the Geneva Motor Show in March 1993 is the first G-Class with a V8 engine (M 117, 177 kW/240 hp, displacement 4,973 cubic centimetres). The 500 GE V8 is available exclusively as a long-wheelbase station wagon. Only 446 vehicles are produced from then until 1994. Optional extras: Stainless Steel Package with front brush bar bracket, running board left and right and spare wheel cover. Exterior shot from the front left. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: A93F99)

A G-osztály nyolchengeres motorjának premierje

  • Az összes későbbi nagy teljesítményű G-osztály prototípusa
  • Az 500 GE V8-ból mindössze 446 jármű készült, 1993-ban és 1994-ben
  • 30 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz először szerelte fel a G modellt nyolchengeres motorral. Ezzel az 1979-ben piacra dobott rendkívül robusztus és megbízható terepjáró új utat tör menetteljesítmény, felszereltség és ár tekintetében. A tervek szerint az 1989-ben piacra dobott W 463-as modellsorozaton alapuló premierjármű kis sorozata, legfeljebb 500 darab. Végül 446 jármű készül.

Az erőteljes motorok egészen az AMG-verziókig a G-osztály szilárdan bevált jellemzői. Ezek a változatok világszerte bevezették a G-t luxus terepjáróként. A ritka 500 GE V8 már 1993-ban divatteremtő volt, és a csúcskategóriás terepjárók előhírnöke az autóipari luxuskategóriában. 2023-tól a jól karbantartott 500 darab GE V8-as a történelmi kulturális javak közé sorolható, és sikeres klasszikus autók értékelése esetén megkapja az áhított H rendszámtáblát. Ez hangsúlyozza az exkluzív különleges modell klasszikus státuszát.

HALLGASS EXKLUZÍV MERCEDES PODCASTOKAT A BEGURULVA.HU CSATORNÁNKON! >>>

Erős, fényűző és gyors: a Mercedes-Benz 500 GE V8
Az 1993. március 4. és 14. között megrendezett Genfi Autószalonon a Mercedes-Benz bemutatja az 500 GE V8-at, mint a G modell új csúcsmotorját. Ez jelenleg 14 éve létezik, és kiváló hírnevet szerzett, mint megbízható társ a durva terepen. Az 500 GE V8 megépítésére irányuló kezdeményezés a Mercedes-Benz terepjárók termékegységétől származik. Az első tesztjárműveket az affalterbachi AMG-nél gyártják.

Az 500 GE V8 bevált nyolchengeres motort kapott a márka személygépkocsi-kínálatából. A kétszelepes technológiával felszerelt M 117 177 kW (240 LE) teljesítményt és 375 newtonméter nyomatékot fejleszt 4973 köbcentiméter lökettérfogatból. A végsebesség 180 km/h volt, míg 0-ról 100 km/órára 11,4 másodperc alatt gyorsult fel. A teljesítmény puszta növekedése nem minden: a járművet új méretű, 265/70 R 16 H méretű Bridgestone gumiabroncsokkal szerelték fel alumínium kerekekre. Ezek az egyetlen terepjáró abroncsok, amelyeket 210 km/h sebességig engedélyeztek. A fékrendszer az ABS-szel és az elöl belső szellőzésű tárcsafékekkel van kialakítva az ilyen szintű vezetési teljesítményre. A fejlesztők a felfüggesztést a kényelemre helyezték. Az állandó négykerék-hajtású hajtáslánc változatlan marad, kivéve az első differenciálzárat, amelyet itt nem kínálunk. Ezen kívül van egy kicsit sekélyebb gázolási mélység is. Ezek a finomságok aligha csökkentik a terepjáró képességet. A különleges modell kizárólag kombiként kapható, hosszú tengelytávval (2850 milliméter).

Az 500 GE V8-as alapfelszereltsége, amelynek belső terét átalakították, kiterjedt. Fekete bőrbelsőt tartalmaz kontrasztos elemekkel: az ülő- és háttámla párnák, az üléskörök és az ajtólapok középszürke díszítéssel. Dió furnér a középkonzol fa burkolata, a kézifékkar egyes részei, a két sebességváltó választókar és az ajtók díszítőelemei. Speciális ametisztkék metálfényezés terjed ki a lökhárítókra, a szárnyak kifutójára és a tükörházakra. Automata sebességváltó, klíma, tempomat, tolótető, bőrkormány és fűtött ülések mindig a fedélzeten. Az exkluzivitás és a felszereltség ára: 178 250 DM. Két összehasonlító adat: egy hathengeres motorral szerelt G 320 ára akkoriban 88 500 német márka, míg a 140-es sorozatú S-osztályba tartozó 500 SE M 119 motorral 129 030 német márkáért kapható.

A 446 járműből álló korlátozott példányszám egyik oka a rendelkezésre álló M-117 motorok száma. Más járművekben az erőforrást már a négyszelepes M 119-re cserélték, ez azonban méretei miatt nem fér be a G-osztály motorterébe.

MERCEDES PODCASTOK A PODCARS.HU OLDALON! >>>

Mercedes-Benz G-osztály
A G-osztály messze a leghosszabb ideig gyártott Mercedes-Benz modellsorozat, és a háromágú csillagot viselő SUV-ok őse. 1979-ben dobták piacra. A kezdeti és egyszerűen felszerelt W 460 modellsorozatot kemény mindennapi használatra tervezték és gyártották, például erdészek, gazdálkodók, katonaság vagy aszfaltozott pályákon szerte a világon. A „G” a kiváló terepképességet a teljes közúti képességgel és biztonsággal ötvözi. Az összkerékhajtás és a 100 százalékos hatású differenciálzárak éppúgy hozzátartoznak ehhez a járműhöz, mint a merev létra típusú váz.

Ez a robusztusság 1983-ban Jacky Ickx és Claude Brasseur csapatának is előnyös: a versenyző és a színész megnyeri a fárasztó Párizs-Dakar sivatagi rallyt egy Mercedes-Benz 280 GE-vel, amelyet a Mercedes-Benz France nevezett be, és amelyet a stuttgarti mérnökök aerodinamikailag és műszakilag optimalizáltak. . A valaha gyártott járművek mintegy 80 százaléka még mindig létezik – ez egyértelműen bizonyítja ennek a terepjárónak a kiemelkedő minőségét, amely 1993 óta a G-osztály nevet viseli.

A G modellek sorozatgyártása Grazban zajlik. Az eredetileg elérhető négy dízel- és benzinmotor teljesítményspektruma 53 kW (72 LE) és 115 kW (156 LE) között mozog. A vásárlók választhatnak a rövid vagy hosszabb tengelytávú Cabriolet és Station Wagon modellek, valamint más karosszéria-típusok közül. Az 1989-ben bemutatott W 463 modellsorozat egy olyan evolúció kezdetét jelenti, amely az eddig nagyon funkcionális G modellsorozatot folyamatosan a műszaki fejlődéshez igazítja. Ilyen változtatások eleinte a kényelmesebb járműkialakítást, a minőségibb belső teret és az addig alapfelszereltségnek számító manuálisan választható összkerékhajtás helyett állandó összkerékhajtást tartalmaznak.

A haszonjármű karakterű terepjárótól az életstílusú járműig
Az 1993-as 500 GE V8 a G-osztály kifinomult életstílusú járművé válása felé vezető út kezdetét jelenti. Ugyanebben az évben az AMG követi az AMG 500 GE 6.0-t. Az M 117 furatának és löketének megnagyobbítása 5959 köbcentiméter lökettérfogatot eredményez, a teljesítmény 220 kW-ra (300 LE) nő. 1998-ban a G 500 a szokásos értékesítési kínálat része lett. A hosszú tengelytávú változat mellett a rövid változat is elérhető kabrióként. Az M 113 V8-as motor teljesítménye 218 kW (296 LE), végsebessége 190 km/h. Egy évvel később az AMG bemutatja a G 55 AMG-t a G-osztály 20. évfordulója alkalmából. Az 5,5 literes lökettérfogatú, háromszelepes technológiás, kettős gyújtású, szívó nyolchengeres motor teljesítménye 260 kW (354 LE), a végsebessége pedig elektronikusan 210 km/h-ra van korlátozva. 2002-ben az Affalterbachnak sikerült egy tizenkét hengeres motort beépíteni a G 63 AMG-be. Teljesítménye: 326 kW (444 LE).

2012-ben a különféle asszisztens rendszerek, mint a DISTRONIC Plus és a PARKTRONIC jelentősen bővítik a G-osztály felszereltségét. A következő G 63 AMG 5,5 literes V8-as biturbó motorral és 400 kW (544 LE) teljesítménnyel népszerű modellnek bizonyul. A G 65 AMG 6,0 literes V12-es biturbó motorral és 450 kW (612 LE) teljesítménnyel kivételes. Maximális forgatónyomatéka 1000 newtonméter, ami rekord az off-road szegmensben. 2017 nyarán Grazban legördül a gyártósorról a 300.000. G-osztály.

2018 januárjában az új G-osztály debütál a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon. Még mindig a W 463-as modellsorozat jelölést viseli. Technikailag ez a „G” ismét mércét állít fel. Az elődhöz fűződő rokonság összetéveszthetetlen marad. És még mindig van egy „500” az eladási tartományban.