Mercedes-Benz 500 GE V8 (W 463). Das Sondermodell wird auf dem Autosalon Genf im März 1993 vorgestellt und ist die erste G-Klasse mit V8-Motor (M 117, 177 kW/240 PS, Hubraum 4.973 Kubikzentimeter). Erhältlich ist der 500 GE V8 ausschließlich in der Ausführung als Station-Wagen mit langem Radstand. Bis 1994 werden lediglich 446 Fahrzeuge gefertigt. Sonderausstattung: Edelstahlpaket mit Rammschutz, Trittbrett links und rechts und Reserveradabdeckung. Außenaufnahme von links vorn. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: A93F99)
Mercedes-Benz 500 GE V8 (W 463). The special model presented at the Geneva Motor Show in March 1993 is the first G-Class with a V8 engine (M 117, 177 kW/240 hp, displacement 4,973 cubic centimetres). The 500 GE V8 is available exclusively as a long-wheelbase station wagon. Only 446 vehicles are produced from then until 1994. Optional extras: Stainless Steel Package with front brush bar bracket, running board left and right and spare wheel cover. Exterior shot from the front left. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: A93F99)
A G-osztály nyolchengeres motorjának premierje
Az összes későbbi nagy teljesítményű G-osztály prototípusa
Az 500 GE V8-ból mindössze 446 jármű készült, 1993-ban és 1994-ben
30 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz először szerelte fel a G modellt nyolchengeres motorral. Ezzel az 1979-ben piacra dobott rendkívül robusztus és megbízható terepjáró új utat tör menetteljesítmény, felszereltség és ár tekintetében. A tervek szerint az 1989-ben piacra dobott W 463-as modellsorozaton alapuló premierjármű kis sorozata, legfeljebb 500 darab. Végül 446 jármű készül.
Az erőteljes motorok egészen az AMG-verziókig a G-osztály szilárdan bevált jellemzői. Ezek a változatok világszerte bevezették a G-t luxus terepjáróként. A ritka 500 GE V8 már 1993-ban divatteremtő volt, és a csúcskategóriás terepjárók előhírnöke az autóipari luxuskategóriában. 2023-tól a jól karbantartott 500 darab GE V8-as a történelmi kulturális javak közé sorolható, és sikeres klasszikus autók értékelése esetén megkapja az áhított H rendszámtáblát. Ez hangsúlyozza az exkluzív különleges modell klasszikus státuszát.
Erős, fényűző és gyors: a Mercedes-Benz 500 GE V8 Az 1993. március 4. és 14. között megrendezett Genfi Autószalonon a Mercedes-Benz bemutatja az 500 GE V8-at, mint a G modell új csúcsmotorját. Ez jelenleg 14 éve létezik, és kiváló hírnevet szerzett, mint megbízható társ a durva terepen. Az 500 GE V8 megépítésére irányuló kezdeményezés a Mercedes-Benz terepjárók termékegységétől származik. Az első tesztjárműveket az affalterbachi AMG-nél gyártják.
Az 500 GE V8 bevált nyolchengeres motort kapott a márka személygépkocsi-kínálatából. A kétszelepes technológiával felszerelt M 117 177 kW (240 LE) teljesítményt és 375 newtonméter nyomatékot fejleszt 4973 köbcentiméter lökettérfogatból. A végsebesség 180 km/h volt, míg 0-ról 100 km/órára 11,4 másodperc alatt gyorsult fel. A teljesítmény puszta növekedése nem minden: a járművet új méretű, 265/70 R 16 H méretű Bridgestone gumiabroncsokkal szerelték fel alumínium kerekekre. Ezek az egyetlen terepjáró abroncsok, amelyeket 210 km/h sebességig engedélyeztek. A fékrendszer az ABS-szel és az elöl belső szellőzésű tárcsafékekkel van kialakítva az ilyen szintű vezetési teljesítményre. A fejlesztők a felfüggesztést a kényelemre helyezték. Az állandó négykerék-hajtású hajtáslánc változatlan marad, kivéve az első differenciálzárat, amelyet itt nem kínálunk. Ezen kívül van egy kicsit sekélyebb gázolási mélység is. Ezek a finomságok aligha csökkentik a terepjáró képességet. A különleges modell kizárólag kombiként kapható, hosszú tengelytávval (2850 milliméter).
Az 500 GE V8-as alapfelszereltsége, amelynek belső terét átalakították, kiterjedt. Fekete bőrbelsőt tartalmaz kontrasztos elemekkel: az ülő- és háttámla párnák, az üléskörök és az ajtólapok középszürke díszítéssel. Dió furnér a középkonzol fa burkolata, a kézifékkar egyes részei, a két sebességváltó választókar és az ajtók díszítőelemei. Speciális ametisztkék metálfényezés terjed ki a lökhárítókra, a szárnyak kifutójára és a tükörházakra. Automata sebességváltó, klíma, tempomat, tolótető, bőrkormány és fűtött ülések mindig a fedélzeten. Az exkluzivitás és a felszereltség ára: 178 250 DM. Két összehasonlító adat: egy hathengeres motorral szerelt G 320 ára akkoriban 88 500 német márka, míg a 140-es sorozatú S-osztályba tartozó 500 SE M 119 motorral 129 030 német márkáért kapható.
A 446 járműből álló korlátozott példányszám egyik oka a rendelkezésre álló M-117 motorok száma. Más járművekben az erőforrást már a négyszelepes M 119-re cserélték, ez azonban méretei miatt nem fér be a G-osztály motorterébe.
Mercedes-Benz G-osztály A G-osztály messze a leghosszabb ideig gyártott Mercedes-Benz modellsorozat, és a háromágú csillagot viselő SUV-ok őse. 1979-ben dobták piacra. A kezdeti és egyszerűen felszerelt W 460 modellsorozatot kemény mindennapi használatra tervezték és gyártották, például erdészek, gazdálkodók, katonaság vagy aszfaltozott pályákon szerte a világon. A „G” a kiváló terepképességet a teljes közúti képességgel és biztonsággal ötvözi. Az összkerékhajtás és a 100 százalékos hatású differenciálzárak éppúgy hozzátartoznak ehhez a járműhöz, mint a merev létra típusú váz.
Ez a robusztusság 1983-ban Jacky Ickx és Claude Brasseur csapatának is előnyös: a versenyző és a színész megnyeri a fárasztó Párizs-Dakar sivatagi rallyt egy Mercedes-Benz 280 GE-vel, amelyet a Mercedes-Benz France nevezett be, és amelyet a stuttgarti mérnökök aerodinamikailag és műszakilag optimalizáltak. . A valaha gyártott járművek mintegy 80 százaléka még mindig létezik – ez egyértelműen bizonyítja ennek a terepjárónak a kiemelkedő minőségét, amely 1993 óta a G-osztály nevet viseli.
A G modellek sorozatgyártása Grazban zajlik. Az eredetileg elérhető négy dízel- és benzinmotor teljesítményspektruma 53 kW (72 LE) és 115 kW (156 LE) között mozog. A vásárlók választhatnak a rövid vagy hosszabb tengelytávú Cabriolet és Station Wagon modellek, valamint más karosszéria-típusok közül. Az 1989-ben bemutatott W 463 modellsorozat egy olyan evolúció kezdetét jelenti, amely az eddig nagyon funkcionális G modellsorozatot folyamatosan a műszaki fejlődéshez igazítja. Ilyen változtatások eleinte a kényelmesebb járműkialakítást, a minőségibb belső teret és az addig alapfelszereltségnek számító manuálisan választható összkerékhajtás helyett állandó összkerékhajtást tartalmaznak.
A haszonjármű karakterű terepjárótól az életstílusú járműig Az 1993-as 500 GE V8 a G-osztály kifinomult életstílusú járművé válása felé vezető út kezdetét jelenti. Ugyanebben az évben az AMG követi az AMG 500 GE 6.0-t. Az M 117 furatának és löketének megnagyobbítása 5959 köbcentiméter lökettérfogatot eredményez, a teljesítmény 220 kW-ra (300 LE) nő. 1998-ban a G 500 a szokásos értékesítési kínálat része lett. A hosszú tengelytávú változat mellett a rövid változat is elérhető kabrióként. Az M 113 V8-as motor teljesítménye 218 kW (296 LE), végsebessége 190 km/h. Egy évvel később az AMG bemutatja a G 55 AMG-t a G-osztály 20. évfordulója alkalmából. Az 5,5 literes lökettérfogatú, háromszelepes technológiás, kettős gyújtású, szívó nyolchengeres motor teljesítménye 260 kW (354 LE), a végsebessége pedig elektronikusan 210 km/h-ra van korlátozva. 2002-ben az Affalterbachnak sikerült egy tizenkét hengeres motort beépíteni a G 63 AMG-be. Teljesítménye: 326 kW (444 LE).
2012-ben a különféle asszisztens rendszerek, mint a DISTRONIC Plus és a PARKTRONIC jelentősen bővítik a G-osztály felszereltségét. A következő G 63 AMG 5,5 literes V8-as biturbó motorral és 400 kW (544 LE) teljesítménnyel népszerű modellnek bizonyul. A G 65 AMG 6,0 literes V12-es biturbó motorral és 450 kW (612 LE) teljesítménnyel kivételes. Maximális forgatónyomatéka 1000 newtonméter, ami rekord az off-road szegmensben. 2017 nyarán Grazban legördül a gyártósorról a 300.000. G-osztály.
2018 januárjában az új G-osztály debütál a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon. Még mindig a W 463-as modellsorozat jelölést viseli. Technikailag ez a „G” ismét mércét állít fel. Az elődhöz fűződő rokonság összetéveszthetetlen marad. És még mindig van egy „500” az eladási tartományban.
Impresszum
Tulajdonos: Berta István
A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!
Rendszergazda: Varga Zsolt
e-mail:
bertanyuuz@gmail.com
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.