4,87 millió jármű világszerte

Volkswagen növelte kiszállításait 2023-ban

A Volkswagen márka tavaly jelentősen növelte a kiszállításait, világszerte körülbelül 4,87 millió járművet adott át az ügyfeleknek világszerte. A mutatók minden régióban felülmúlták a megelőző év darabszámait. Összességében 6,7 százalékkal nőttek a kiszállítások. Az elektromos közlekedés iránti igény szintén nőtt: a Volkswagen körülbelül 394 000 teljesen elektromos járművet adott át az ügyfeleknek világszerte 2023-ban, ami 21,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest.

Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának értékesítésért, marketingért és after sales szolgáltatásokért felelős tagja kifejtette: „A kiszállítási darabszámok azt mutatják, hogy márkaként a helyes úton járunk és az autóinkat jól fogadják az ügyfeleink. Arra számítunk, hogy a piaci környezet 2024-ben is tartogat majd kihívásokat, de átdolgozott és vonzó termékportfóliónkkal kedvező helyzetben vagyunk.”

Világszerte nagy kereslet mutatkozik a teljesen elektromos ID. típusokra

A Volkswagen 21,1 százalékkal körülbelül 394 000 darabra tudta növelni teljesen elektromos járművei értékesítését 2023-ban. A Volkswagen márka esetében a teljesen elektromos autók legnagyobb piacai – abszolút darabszámokban – Kína, Németország, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Svédország, Franciaország, Norvégia és Belgium voltak.

Németországban például mintegy 30 000 ID.4¹ típust szállítottak ki (+ 62,9 százalék). A Volkswagen első teljesen elektromos „világautója” az Egyesült Államokban is kedvező fogadtatásra talált: ott az ID.4 nagyjából 38 000 példányát adták át az ügyfeleknek, ami 84,2 százalékos növekedést jelent 2022-höz képest. Az ID.3² teljesen elektromos kompakt modell különösen népszerű volt Kínában: ott több mint 75 000 darabot szállítottak ki belőle 2023-ban – ez több mint 200 százalékos növekedés a megelőző évhez képest.

A T-Roc ismét a legkeresettebb Volkswagen SUV Európában

Az SUV trend 2023-ban is folytatódott: az SUV-k aránya a Volkswagen teljes kiszállításában 54,2 százalékkal továbbra is igen nagy (+ 14,9 százalék 2022-höz képest). Az Egyesült Államokban az értékesített Volkswagen személyautók több mint 81 százaléka SUV volt. Európában a T-Roc továbbra is a Volkswagen legkeresettebb SUV autója: a típus új kiszállítási rekordot állított fel Németországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Törökországban.

Bemutatása után negyvennyolc évvel és húszmillió példánnyal a Polo továbbra is a kategóriája egyik legsikeresebb autója: Brazíliában több mint 110 000 példányát adták át az ügyfeleknek, ami új rekordot jelent. Németországban körülbelül 33 500 Polo modellt szállítottak ki – 44,1 százalékkal többet, mint a megelőző évben.

A Volkswagen számos újonnan bemutatott sikertípussal kezdi az új évet

A Volkswagen a kereslet dinamikus növekedésére számít a legfontosabb sikertípusok új kiadásainak köszönhetően: az új generációs Passat és Tiguan, valamint a megjelenését és műszaki tartalmát tekintve is továbbfejlesztett T-Cross értékesítése már el is kezdődött. Az új ID.7 Tourer3, a teljesen elektromos ID.74 csúcsmodell kombi változata szintén idén mutatkozik be. Az SUV-k iránti nagy kereslet kiszolgálására a Volkswagen 2026-tól egy teljesen elektromos SUV gyártását tervezi az igen népes A-szegmensben.

A 2024-es év további kiemelkedő eseménye, hogy 50 évvel az első Golf után a Volkswagen bemutatja a nyolcadik generáció következő változatát, amely lenyűgöző vizuális finomításokat, új vezetéstámogató és hajtásrendszereket, valamint új generációs információs és szórakoztatórendszert, illetve szoftvert kínál. Az előértékesítés a tervek szerint 2024 tavaszán kezdődik.

¹ ID.4 – energiafogyasztás (kWh/100 km): vegyes 18,7-15,9; CO₂-kibocsátás (g/km): vegyes 0. Erre a járműre nem állnak rendelkezésre NEDC szerinti energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek, csak WLTP szerintiek. Az energiafogyasztásra és CO2-kibocsátásra vonatkozó, tartományokban megadott információk a jármű választott felszereltségétől függenek.

² ID.3 – energiafogyasztás (kWh/100 km): vegyes 16,3-14,9; CO₂-kibocsátás (g/km): vegyes 0. Erre a járműre nem állnak rendelkezésre NEDC szerinti energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek, csak WLTP szerintiek. Az energiafogyasztásra és CO2-kibocsátásra vonatkozó, tartományokban megadott információk a jármű választott felszereltségétől függenek.

3 ID.7 Tourer – sorozatgyártáshoz közeli tanulmányautó

4 ID.7 – energiafogyasztás (kWh/100 km): vegyes 16,3-14,1; CO2-kibocsátás (g/km): vegyes 0; erre a járműre nem állnak rendelkezésre NEDC szerinti energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek, csak WLTP szerintiek. Az energiafogyasztásra és CO2-kibocsátásra vonatkozó, tartományokban megadott információk a jármű választott felszereltségétől függenek.