50 éve történt az első Lamborghini Countach gyártása
A legendás V12 története, amely forradalmasította a Lamborghini gyártást
1974 márciusában kezdődött a Countach tömeggyártása a Lamborghini Sant’Agata Bolognese-i gyárában; egy modell, amely bekerült a legendák közé, és teljes 16 évig a piacon maradt. A Countach volt az első Lamborghini, amelynek karosszériája „házon belül” készült, kézzel végzett panelveréssel, és az első, amelynek belső tereit a Lamborghini Kárpitozási Osztálya készítette, ami egy igazi forradalom, amely 50 év elteltével hagyománnyá vált. a Sant’Agata Bolognese-ban. Ennek az évfordulónak az alkalmából a Lamborghini visszahozta a legelső Countach LP 400-at arra a gyártósorra, amelyen létrehozták, és ahol ma a Lamborghini Revueltót gyártják, egy korábbi és jelenlegi fotózás céljából. Ezenkívül a Lamborghini elérhetővé tett archívumából néhány exkluzív képet a Countach sorozatról.
„Büszkék vagyunk arra, hogy még mindig ott gyártjuk szupersportautó-modelleinket, ahol a Countach-ot megalkották” – nyilatkozta Ranieri Niccoli, a Lamborghini gyártási igazgatója. „A gyártás azóta gyökeresen megváltozott, és számos szempont markáns átalakuláson ment keresztül, a Countach gyártásától kezdve egészen a mai modellekig. Ma gyártásunk nagyon eltér az 1974-estől, de megőrzi a legjobb szempontokat, és egyesíti kezelőink kézi készségeit és az elérhető legjobb technológiákat, így létrejött az úgynevezett Manifattura Lamborghini Next Level. A közös nevező a Countach gyártása és mai autóink között a részletekre való odafigyelés.”
A Countach evolúciója
A Lamborghini Countach LP 500-at a Genfi Autószalonon mutatták be 1971. március 11-én, mint ötletautót, és azonnali sikere megkönnyítette a döntést, hogy szériaautóvá tegyük. Több prototípus autó és három év műszaki fejlesztés és intenzív közúti tesztelés kellett ahhoz, hogy elkészüljön a szériamodell, a Countach LP 400. Amíg az autó fejlesztése zajlott, a Sant’Agata Bolognese-nél folyt a munka a gyártósor létrehozásán, ahol a Countachot gyártanák. Ez volt a másik módja annak, hogy a Countach forradalmi legyen: a Lamborghini történetében először a karosszéria házon belül készült. Addig a Lamborghini autók két különböző helyen készültek, a mechanikus alkatrészeket a Lamborghini, a karosszériát pedig külső karosszériagyártók építették, majd a Sant’Agata Bolognese-be küldték, hogy a vázzal és a mechanikus részekkel együtt szereljék össze. Az a döntés, hogy a karosszéria gyártását házon belül helyezik el a Lamborghini gyárban, azonnali és jelentős hatással volt a vállalat növekedésére.
No.1 Countach összeszerelő sor
Az eredeti Lamborghini gyár 12 000 m2 fedett területet foglalt magában, az építkezést 1963-ban kezdték és 1966-ban fejezték be, amikor a sebességváltót és a differenciálművet is elkezdték házon belül gyártani. A gyár magában foglalta a termelési területet, irodákat, vizsgálótermeket és szervizműhelyt. A gyártás két gyártósorból állt: az egyik a motorokhoz és a mechanikai alkatrészekhez, a másik pedig az autók összeszereléséhez. 1968. október 18-án a Lamborghini bejelentette három új, 3500 m2 fedett területtel bővített ipari épület építésének közelgő befejezését. Ma a gyár egészen más, 346 000 m2 területet fed le, de a No.1 Countach összeszerelősorként ismert terület, ahol a Countach-ot összeszerelték, ugyanaz maradt, és most itt van a Revuelto, az új 12 hengeres Lamborghini. plug-in hibrid autót gyártanak. A Countach-évek alatt az összeszerelősor egyszerű és kis léptékű volt, minden műveletet kézzel hajtottak végre. A karosszériaelemeket összeverték, majd fasablonon ellenőrizték, mielőtt összehegesztették és az autó karosszériáján beállították őket. Ez a végső megmunkálás elengedhetetlen volt, mivel minden alkatrész, amelyet kézzel gyártottak és szereltek össze, azonosnak tűntek a többivel, de a valóságban mindegyik kissé eltérő volt. A teljes, még nyers alumíniumból készült karosszériát ezután kombinálták a kerettel. Ez az egység egy síneken futó ipari kocsin ült a különböző összeszerelő állomások között, ahol a különböző mechanikai alkatrészeket szerelték fel. A Countach volt az első, aki bevonta a Lamborghini Kárpitozási Osztályát is, amely kezdetben csak a belső terek felszerelésére és összeszerelésére szolgált külső beszállítókkal együttműködve. Végül teljesen autonóm lett, beleértve a bőrkárpitozást és a varrásokat is, és a Lamborghini által az Ad Personam programon keresztül ma is ügyfelei számára kínált személyre szabás elengedhetetlen részévé vált. Mára megváltozott a gyártósor, a használt gépek és anyagok, és sokkal szervezettebb, hatékonyabb és ergonomikusabb. Míg az 1970-es években alumíniumot használtak, ma már van szénszál, amelyet szintén a Sant’Agata bolognesei telephelyen gyártanak. Ami nem változott, az az a szenvedély és gondosság, amellyel az üzemeltetők az új autókat gyártják.
Folytonosság a Countach és a Revuelto között
Fél évszázad választja el a Countachot és a Revueltót, és ezalatt a mennyiségek is változtak: a Countach gyártásának 16 éve alatt 1999 darabot gyártottak; a Diablo 11 éves gyártása során 2903 darab készült; a Murciélago kilenc éve 4000 autót gyártott; és az Aventador 11 éve 11 000 felett. E különbségek ellenére, amelyet egyesít a gyártási hely, sok közös vonás van a Countach és a Revuelto között. Először is az általános műszaki összeállítás ugyanaz, 12 hengeres hátsó motorral hosszirányú állásban. A Revueltón azonban ott van az akkumulátorcsomag is, ami miatt a sebességváltót a V12-es motor hátuljára helyezték át. A vezetési elrendezés ugyanaz, mint az „ollós” ajtók, amelyeket először a Countach-on láttak, mielőtt a Lamborghini V12-es autók megkülönböztető jegyévé váltak. Sőt, a stílusjegyekben, amelyek rendkívüli folytonosságot mutattak a Countachtól a Diabloig, majd a Murciélagoig és az Aventadorig, az első sárvédő és a pilótafülke teteje között futó, a hátsó légterelővel végződő, finom vizuális vonal. „Countach vonal” néven ismert.
Az összes Countach modell
A Countach első változata, 152 darabból, az LP 400 (1974-1978) volt, sárvédőkkel bővítés nélkül és a tetővel a visszapillantó tükör számára kialakított középső mélyedéssel, ami a „Periscopio” becenevet kapta. A 235 darabból álló LP 400 S (1978-1982) közvetlenül a különleges LP 400-ból származott, amelyet a kanadai rajongó Walter Wolf állított üzembe a Lamborghininél. Az LP 400 S-t az alacsony profilú Pirelli gumiabroncsok, a kerékív-hosszabbítások, a „telefontárcsázó” kerekek és az elülső rész alatt elhelyezett aerodinamikai toldalék jellemezték. Ez a konfiguráció, jóllehet továbbfejlesztették és jobban integrálták a későbbi verziókba, a következő évtizedre a Countach megkülönböztető jegyévé vált. Az 5000 S (1982-1984), amelyet 323 darabban gyártottak, és esztétikailag kevés változtatást eszközöltek, V12-es 4,8 literrel megnövelt lökettérfogattal rendelkezett. Az ezt követő Countach Quattrovalvole (1985-1988) 631 darabot vizuálisan a motorháztetőn lévő „púp” jellemezte, amely az 5,2 literes motor befogadásához szükséges, és hengerenként 4 szelepes időzítő rendszerrel van felszerelve. A Countach 25th Anniversary (1988-1990) 658 egységgel a cég alapításának 25. évfordulójának megünneplésére jött létre, és a Countach aerodinamikai függelékeinek teljes felújítását jelentette. A hátsó sárvédők és egyes panelek, például a motorháztetők légbeömlői is megváltoztak, és először készültek szénszálból. Érdemes megjegyezni, hogy a Countach kereskedelmi sikere folyamatosan növekszik, és hogy az utolsó két változatot gyártották a legnagyobb példányszámban, kihasználva a Countach amerikai piacon történő értékesítésére kapott típusengedélyt.
A forgalomba hozatal évei alatt a Countach volt az a modell, amely amellett, hogy egy egész generáció falára került, és több tucat filmben használták, lehetővé tette a Lamborghini számára, hogy az 1970-es évek közepétől 1990-ig versenyképes legyen, és végérvényesen azzá váljon. egy legenda.
Lamborghini Countach LP 400 adatlap
- Motor: 60° V12, alumínium
- Furat x löket mm: 82 x 62
- Kapacitás: 3929 cc
- Tömörítési arány: 10,5:1
- Teljesítmény: 375 CV 8000 ford./percnél
- Elosztás: dupla felső vezérműtengely láncvezérléssel. 2 szelep hengerenként.
- Üzemanyagrendszer: 6 db Weber 45 DCOE dupla karburátor
- Nedves olajteknős kenés
- 5 sebességes Lamborghini kézi váltó + R
- Kuplung: száraz, egytárcsás
- Alváz: Cső alakú alumínium karosszériaelemekkel
- Felfüggesztés: Első és hátsó független felfüggesztés paralelogramma működéssel, tekercsrugók és teleszkópos lengéscsillapítók
- Fékek: szellőzőtárcsa
- Tengelytáv mm: 2450
- Nyomtáv mm: elöl 1500; hátsó 1520
- Gumiabroncsok: Michelin XWX elöl 205 X 14, hátul 215 X 14
- Saját tömeg kg: 1065 kg
Lamborghini Countach LP 400 S adatlap
- Motor: 60° V12, alumínium
- Furat x löket mm: 82 x 62
- Kapacitás: 3929 cc
- Tömörítési arány: 10,5:1
- Teljesítmény: 353 CV 7500 ford./percnél
- Elosztás: dupla felső vezérműtengely láncvezérléssel. 2 szelep hengerenként.
- Üzemanyagrendszer: 6 db Weber 45 DCOE dupla karburátor
- Nedves olajteknős kenés
- 5 sebességes Lamborghini kézi váltó + R
- Kuplung: száraz, egytárcsás
- Alváz: Cső alakú alumínium karosszériaelemekkel
- Felfüggesztés: Első és hátsó független felfüggesztés paralelogramma működéssel, tekercsrugók és teleszkópos lengéscsillapítók
- Fékek: szellőzőtárcsa
- Tengelytáv mm: 2450
- Nyomtáv mm: elöl 1492; hátsó 1606
- Gumik: Pirelli P7, elöl 205/70-15, hátul 345/35-15
- Saját tömeg kg: 1200 kg
Lamborghini Countach LP 5000 S adatlap
- Motor: 60° V12, alumínium
- Furat x löket mm: 85,5 x 69
- Kapacitás: 4754 cc
- Tömörítési arány: 9,2:1
- Teljesítmény: 375 CV 7000 ford./percnél
- Elosztás: dupla felső vezérműtengely láncvezérléssel. 2 szelep hengerenként.
- Üzemanyagrendszer: 6 db Weber 45 DCOE dupla karburátor
- Nedves olajteknős kenés
- 5 sebességes Lamborghini kézi váltó + R
- Kuplung: száraz, egytárcsás
- Alváz: Cső alakú alumínium karosszériaelemekkel
- Felfüggesztés: Első és hátsó független felfüggesztés paralelogramma működéssel, tekercsrugók és teleszkópos lengéscsillapítók
- Fékek: szellőzőtárcsa
- Tengelytáv mm: 2450
- Nyomtáv mm: elöl 1492; hátsó 1606
- Gumik: Pirelli P7, elöl 205/50-15, hátul 345/35-15
- Saját tömeg kg: 1490 kg
Lamborghini Countach Quattrovalvole adatlap
- Motor: 60° V12, alumínium
- Furat x löket mm: 85,5 x 75
- Kapacitás: 5167 cc
- Tömörítési arány: 9,5:1
- Teljesítmény: 455 CV 7000 ford./percnél
- Elosztás: dupla felső vezérműtengely láncvezérléssel. 4 szelep hengerenként.
- Üzemanyagrendszer: 6 db Weber 44 DCNF ikerkarburátor
- Nedves olajteknős kenés
- 5 sebességes Lamborghini kézi váltó + R
- Kuplung: száraz, egytárcsás
- Alváz: Cső alakú alumínium karosszériaelemekkel
- Felfüggesztés: Első és hátsó független felfüggesztés paralelogramma működéssel, tekercsrugók és teleszkópos lengéscsillapítók
- Fékek: szellőzőtárcsa
- Tengelytáv mm: 2500
- Nyomtáv mm: elöl 1536; hátsó 1606
- Gumiabroncsok: Pirelli P7 F, elöl 225/50-VR15, hátul 345/35-VR15
- Saját tömeg kg: 1490 kg
A Lamborghini Countach 25. évfordulójának adatlapja
- Motor: 60° V12, alumínium
- Furat x löket mm: 85,5 x 75
- Kapacitás: 5167 cc
- Tömörítési arány: 9,5:1
- Teljesítmény: 455 CV 7000 ford./percnél
- Elosztás: dupla felső vezérműtengely láncvezérléssel. 4 szelep hengerenként.
- Üzemanyagrendszer: 6 db Weber 44 DCNF ikerkarburátor
- Nedves olajteknős kenés
- 5 sebességes Lamborghini kézi váltó + R
- Kuplung: száraz, egytárcsás
- Alváz: Cső alakú alumínium, üvegszálas és szénszálas karosszéria panelekkel (első motorháztető és csomagtér)
- Felfüggesztés: Első és hátsó független felfüggesztés paralelogramma működéssel, tekercsrugók és teleszkópos lengéscsillapítók
- Fékek: szellőzőtárcsa
- Tengelytáv mm: 2500
- Nyomtáv mm: elöl 1536; hátsó 1606
- Gumik: elöl 225/50-ZR15, hátul 345-35/ZR15
- Saját tömeg kg: 1490 kg
Tudtad?
A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!