500-as stílus és dizájn


Ami a stílust illeti, az új 500 hamisítatlan olasz módon valósítja meg a jövő mobilitását, a két előző generáció hagyatékait ötvözve.
A hátul látható, jelenlegi 500-as logó a múlttal teremt kapcsolatot, bár a tisztán elektromos változathoz igazított formában: a karakteres, világoskék szegéllyel díszített logó utolsó ‘0’ számjegye ‘E’ betűvé alakul át.

Az új 500-as ugyanolyan stílusos, mint eddig, épp csak csendesebb, tisztább és dinamikusabb. Az orr függőleges, akárcsak az 1957-es változaton. Ennek köszönhetően kevésbé tünékeny a modell, ráadásul a profil is dinamikusabb hatást kelt. Az első generációs modell övvonala a motorházfedelet választotta el a kerek fényszóróktól. Most ezt a stíluselemet újragondoltuk: a moduláris, elliptikus fényszórókat a motorházfedélen kialakított szempillák osztják ketté. A jelenleginél valamivel oválisabb, ám így is ikonikus hatású fényszórók igen magas műszaki tartalmat képviselnek, ami tetszetősebbé teszi a járművet. A karosszéria síkjába simuló kilincseken külön szakaszt találunk a zár elektromos oldására.

A megoldás formailag ugyanazt a kreatív szellemet tükrözi. Az új padlólemez kivételesen erőteljes kiállással vértezte fel a harmadik generációs 500-ast. Az autó hat centiméterrel szélesebb és hattal hosszabb lett, a tengelytáv 2 cm-rel nőtt, míg a kerekek nagyobbak, és a sarkakba messzebb kitolták őket. Ez még erőteljesebb karakterrel és fokozott kényelemmel vértezi fel a modellt, noha a teljes hosszúság 4 méter alatt maradt.

Az utastérben az elektromos 500 teljességgel új és elegáns, egyes részletei egyértelműen utalnak az első generációs modellre. A formatervezési központ egy belsőépítészhez hasonlóan úgy osztotta el a belső teret hogy azzal formális egyszerűséget, esztétikumot és letisztult megjelenést eredményezett. Ugyanezt tükrözi a széles, kecses műszerfal, valamint az egykori váltókonzol helyét elfoglaló moduláris tároló megoldás a két első ülés között. Ezek a részletek nagyban emelik a modell érzékelhető kényelmét. Hátul nagyobb a váll- és lábtér, míg a sík padló alatt anélkül fér el a lítium akkucsomag, hogy csorbítaná a csomagtartó méretét: ez ugyanakkora maradt, mint volt. A végeredmény egy olyan alaposan kigondolt, letisztult környezet, amelyben kevesebb kezelőszervet, valamint a fenntarthatóságra utaló, harmónikus vonalakat találunk.

Hihetetlenül izgalmas
Az új 500 kabrió kivitelben debütál: ezzel ez az első négyüléses, emissziómentes kabrió a piacon. 100% nyitott, 100% elektromos, 100% csendes. A La Dolce Vita ikonikus képviselőjének újjá kellett születnie, hogy kibontakoztathassa a formáiban és hangjaiban rejlő vonzerőt. És ha már a hangok szóba kerültek: az új városi autó különleges funkciója az a később elérhetővé váló akusztikus jármű figyelmeztető rendszer (AVAS), amely a 20 km/óra sebesség alatt hangjelzéssel figyelmezteti a gyalogosokat. Az FCA tervezői nem hétköznapi hangot választottak erre a célra, hanem Nino Rota filmzenéjét, az Amarcord című alkotásból: a La Dolce Vita stílusában megvalósított funkció az olasz kreativitás mintapéldánya.

A „La Prima” bevezető kiadása májustól már rendelhető
Életre kel egy álom: a „La Prima” bevezető kiadás, az új 500-as piaci premierjéhez megalkotott, különleges kivitel egyedi stílussal, exkluzív részletekkel, technológiával és kapcsolódási lehetőségekkel csábít.

Stílus
Az új modell összetéveszthetetlenül 500-as, így nincs más dolga, mint hogy megtestesítse a legapróbb részletekbe menő figyelmet és stílust. Ráadásul mivel elektromos, fenntartható is: még a színvilágot is a természet és annak elemei ihlették. A La Prima háromféle színben lesz rendelhető:
A földet idéző Mineral Grey (metál),
A tengert megtestesítő Ocean Green (gyöngyház), és
Celestial Blue (háromrétegű), az ég előtti tisztelgésképpen

A bevezető kivitel emellett teljes LED-es fényszórókat, szintetikus bőr kárpitozást, 17 colos diamond cut keréktárcsákat, valamint krómozott oldalsó kereteket kínál.

Exkluzivitás
Az új 500 La Prima vásárlói ragaszkodnak az olyan exkluzív részletekhez, mint a Monogram vászontető, vagy a „La Prima” plakett. A legnagyobb piacokon a plaketten még a vásárlási helyet is feltűntetik – ez piaconként 500-500 példányban kerül értékesítésre.

Technológia
A “La Prima” a létező legfejlettebb ADAS vezetőtámogató rendszerekkel rendelkezik:
autonóm vészfékrendszer gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel, intelligens sebesség-asszisztens, sávban tartó technológia;
nagyfelbontású tolatókamera dinamikus segédvonalakkal;
intelligens adaptív tempomat (iACC) és sáv középvonalában tartó funkció (LC);
automatikus világításkapcsolás és automatikus távolságifény-kapcsolás;
vészhelyzeti hívórendszer;
elektromos rögzítőfék.

A jármű – a városi autók kategóriájában elsőként 2. szintű autonóm közlekedési rendszerrel is rendelkezik.

Kapcsolódás
Az új UConnect 5 infotainment rendszer: 7’’ TFT kijelző, rádió, 10,25’’ érintőképernyős navigációs rendszer, digitális rádióvevő, vezeték nélküli telefontükrözés, telematikai modul.

A full-extrás „La Prima” a piac egyetlen elektromos hajtású, négyüléses kabrió modellje. Olyan új tartalmakat kínál alapfelszerelésként, mint a 85 kW teljesítményű gyorstöltő vagy a szintetikus bőrrel borított műszerfal és ülések.