6:29.090 perc

Mercedes-AMG ONE (Energieverbrauch gewichtet kombiniert: 17,7 kWh/100 km plus 9,9 l/100 km | Kraftstoffverbrauch kombiniert bei entladener Batterie: 14,6 l/100km | CO₂-Emissionen gewichtet kombiniert: 224 g/km | CO₂-Klasse gewichtet kombiniert: G | CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G); Die angegebenen Werte wurden nach dem vorgeschriebenen Messverfahren WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) ermittelt. Die angegebenen Spannweiten beziehen sich auf den deutschen Markt. Der Energieverbrauch und der CO2-Ausstoß eines Pkw sind nicht nur von der effizienten Ausnutzung des Kraftstoffs bzw. des Energieträgers durch den Pkw, sondern auch vom Fahrstil und anderen nichttechnischen Faktoren abhängig.;Mercedes‑AMG ONE (Energieverbrauch gewichtet kombiniert: 17,7 kWh/100 km plus 9,9 l/100 km | Kraftstoffverbrauch kombiniert bei entladener Batterie: 14,6 l/100km | CO₂-Emissionen gewichtet kombiniert: 224 g/km | CO₂-Klasse gewichtet kombiniert: G | CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G)* Mercedes-AMG ONE (energy consumption weighted combined: 17.7 kWh/100 km plus 9.9 l/100 km | fuel consumption combined with discharged battery: 14.6 l/100 km | CO₂ emissions weighted combined: 224 g/km | CO₂ class weighted combined: G | CO₂ class with discharged battery: G); The specified values were determined according to the prescribed measurement procedure WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). The ranges given refer to the German market. The energy consumption and CO₂ emissions of a car depend not only on the efficient use of the fuel or energy source by the car, but also on the driving style and other non-technical factors.;Mercedes-AMG ONE (energy consumption combined weighted: 17.7 kWh/100 km plus 9.9 l/100 km | fuel consumption combined discharged battery: 14.6 l/100 km | CO₂ emissions combined weighted: 224 g/km | CO₂ class combined weighted: G | CO₂ class discharged battery: G)*

A Mercedes-AMG ONE megdöntötte saját körrekordját a Nürburgring-Nordschleifén

  • Maro Engel több mint öt másodpercet vert korábbi legjobb idejére az AMG hiperautóban
  • A Mercedes-AMG ONE még magasabbra teszi a lécet a sorozatgyártású járművek számára
  • Globálisan egyedülálló Formula 1™ hibrid hajtástechnika közúti használatra

A Mercedes-AMG ONE (kombinált energiafogyasztás: 17,7 kWh/100 km plusz 9,9 l/100 km | üzemanyag-fogyasztás kombinált lemerült akkumulátorral: 14,6 l/100 km | CO₂-kibocsátás együttes súlyozással: 224 g/km | CO₂ osztály kombinált súlyozással: G |. CO₂ osztályú lemerült akkumulátor: G)[1] 2022 októbere óta a Nürburgring-Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású autója, és azóta is páratlan. Az egyetlen rivális maga az EGY. A Mercedes-AMG márkanagykövete és a DTM-pilóta, Maro Engel most ismét jelentősen javította az általa kitűzött köridőt. A hivatalosan mért és közjegyző által hitelesített 6:29.090 perces idővel a 20.832 kilométeres pályán a Formula 1™ technológiával felszerelt hiperautó több mint öt másodperccel megdöntötte a sorozatgyártású járművek saját rekordját. Ezzel a Mercedes-AMG ONE az első közúti autó, amely túlszárnyalta a 6:30 perces bűvös határt. Ez egyben az egyetlen sorozat hibrid hiperautója, amely a világ legigényesebb versenypályáját vette át, és vitathatatlanul vezető szerepet tölt be a szupersportautó-osztályban.

„Majdnem két éve tartjuk a közúti járművek rekordját. De az AMG-nél mindig a lehető legnagyobb határokat szeretnénk kitolni, vagy egy kicsit tovább is tolni. Ezért ismét bemutattuk, mi lehetséges az egyedülálló AMG ONE-nal. Az egész csapatot jutalmazták erőfeszítéseiért és elkötelezettségéért. Büszke vagyok erre a határozott csapatmunkára és erre a fantasztikus rekordidőre. Ismét lenyűgözően demonstráltuk az AMG szellemiségét és szakértelmét.”

– Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz G-osztály és Mercedes-Maybach részlegének vezetője

„Két évvel ezelőtt még nem voltak ideálisak a körülmények, és a pálya egyes szakaszai még kissé nyirkosak voltak. Tudtuk, hogy többre vagyunk képesek, és ezt meg is akartuk mutatni. Ma bemutathattuk az AMG ONE maximális potenciálját. Nagyon köszönöm az egész Affalterbach csapatnak a belém fektetett bizalmat. Nagy öröm és megtiszteltetés volt, hogy ezt a rekordkört egy ilyen egyedi autóval hajthattam meg.”

– Maro Engel, a Mercedes-AMG márka nagykövete

A kitűzött magasztos célok eléréséhez aprólékos felkészülésre volt szükség. Ezen kívül a pályaviszonyoknak is ideálisnak kellett lenniük ahhoz, hogy a 6:30 perces célt el lehessen érni. 2024. szeptember 23-án, 18 óra 56 perckor, a harmadik időmérő körében Maro Engel érte el az új rekordot. A 15 Celsius fokos (levegő) és 20 Celsius fokos (aszfalt) hőmérséklettel a legendás Nordschleife végig száraz volt, és tökéletes tapadást kínált.

Lewis Hamiltonhoz és George Russellhez hasonlóan a Forma-1™ versenyhétvégéjén, Maro Engelnek is a lehető legjobban kellett kihasználnia a hibrid hajtás elektromos energiáját. Ez különösen nagy kihívást jelent, különösen, ha a pálya hossza meghaladja a 20 kilométert. Ezért rendkívül fontos, hogy a megfelelő pályaszakaszokat használjuk fel a fékezési fázisok regenerálódására, és így újra az akkumulátorokban tároljuk az energiát.

Maro Engel ehhez az AMG ONE négyfokozatú Energy Flow Control (EFC) rendszerét használta, és bizonyos esetekben szándékosan vette le a lábát a gázpedálról a szokásosnál kicsit korábban. A szakzsargonban ezt „lift and coast” néven ismerik. Az affalterbachi vezetési szimulátorban és magán a Nordschleifén végzett előzetes tesztek megadták a szükséges ismereteket, amelyeket a csapat és a pilóta optimálisan meg tudott valósítani a rekordkörhöz. A Nürburgring 1927 GmbH & Co KG specifikációinak megfelelően a járművet a TÜV Rheinland tesztelte és dokumentálta, hogy megbizonyosodjon arról, hogy normál állapotban van. Egy közjegyző megerősítette, hogy a rekordvezetést megfelelően hajtották végre.

A leggyorsabb utcai legális sorozatgyártású jármű

A Mercedes-AMG Hypercar először hozza el a Formula 1™ hibridhajtású technológiát a versenypályáról az utakra. Egy belsőégésű motorral és négy villanymotorral az E PERFORMANCE hibrid összesen 782 kW (1063 LE) teljesítményt ad le, végsebessége pedig 352 km/h. A többi motorsport-technológia a szén-monocoque-tól és a karbon karosszériától a feszített elemként működő motor/hajtómű egységen át az aktív aerodinamikán át a tolórúd-vázig terjed. Összetett technológiájával a kétüléses Mercedes-AMG ONE bizonyos esetekben még többet kínál, mint egy Formula 1™ versenyautó. A teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás hibrid hajtású hátsó tengellyel és elektromosan hajtott első tengely nyomatékvektorral rendelkezik.

A rekordhajtáshoz a szállítási tűréshatáron belüli maximális dőlésszöget választottuk ki. Maro Engel a „Race Plus” vezetési programot választotta. Ez aktív, maximálisan lehetséges aerodinamikát, feszes futóműhangolást, első tengelynél 37 mm-es, hátsó tengelynél 30 mm-es járműsüllyesztést és természetesen minden motorból teljes erőt eredményez. A Drag Reduction System (DRS) rendszert a vezető aktiválja a kormányon lévő gomb megnyomásával. Ez visszahúzza az első lamellákat a szárnyakon, valamint a kétfokozatú hátsó szárny felső aero elemét.

Ez a rendszer csökkenti a légellenállást, ami nagyobb sebességet biztosít a pálya gyors szakaszain. A kanyargós szakaszokon az aero elemek ismét villámgyorsan kinyúlnak, ami még nagyobb leszorítóerőt biztosít. Maro Engel első rekordhajtásához képest további lehetőségeket is talált a DRS rendszer működésében, hogy még tökéletesebben tudja megvalósítani az AMG hiperautó képességeit.

Az AMG ONE ügyfelei mindezen variációs lehetőségek előnyeit élvezhetik. Ez vonatkozik a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO abroncsokra is, amelyek alapfelszereltségként vannak felszerelve, és amelyeket kifejezetten a ONE számára fejlesztettek ki a Michelin fejlesztőpartnerrel együttműködve. A standard AMG kerámia nagy teljesítményű kompozit fékrendszer a lehető legnagyobb lassulást és stabilitást biztosítja.

E PERFORMANCE hibridhajtás a Formula 1™-től

A Mercedes-AMG ONE E PERFORMANCE hibrid hajtása közvetlenül a Formula 1™-ből származik, és a brixworthi Mercedes-AMG High Performance Powertrains szakértőivel szoros együttműködésben valósult meg. Egy erősen integrált és intelligens hálózatba kapcsolt egységből áll, amely egy hibrid, turbófeltöltésű belsőégésű motorból és összesen négy elektromos motorból áll. Az egyiket a turbófeltöltőbe integrálták, a másikat közvetlenül a belső égésű motorra szerelték fel, a főtengelyhez kapcsolódva, a maradék két motor pedig az első kerekeket hajtja.

Az 1,6 literes V6-os hibrid benzinmotor elektromos rásegítésű egyszeres turbófeltöltéssel technológiájában megfelel a jelenlegi Formula 1™ erőforrásnak. A négy felső vezérműtengelyt homlokkerekek hajtják. A nagy motorfordulatszám elérése érdekében a mechanikus szeleprugókat pneumatikus szeleprugókra cserélték. A motor középső pozíciójában, a hátsó tengely elé szerelt motor 11 000-es fordulatszámig fordul. A hosszabb élettartam és a kereskedelmi szuper plusz benzin használata érdekében azonban szándékosan az F1-es fordulatszám határa alatt marad.

Villámgyors reakció elektromos turbófeltöltővel

A nagy fordulatszámú erőforrást csúcstechnológiás turbófeltöltő erősíti. A kipufogógáz-turbina és a kompresszorturbina egymástól távol van elhelyezve, és tengely köti össze. Ez lehetővé teszi a turbófeltöltő alacsonyabb beépítési helyzetét. A tengelyen van egy kb. 90 kW-os villanymotor. Elektronikusan vezérelve, ez közvetlenül hajtja meg a turbófeltöltő tengelyét, és 100 000 fordulat/percre gyorsítja a kompresszor kerekét, mielőtt a kipufogógáz áramlása átveszi az irányítást. Ennek az egységnek a Formula™ jelölése MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

A fő előny: a reakció jelentősen javul, azonnal az alapjárati fordulatszámtól (amikor a kipufogógáz áramlása még mindig gyenge) a teljes fordulatszám-tartományban. Az 1,6 literes V6-os motor még spontánabban reagál a gázpedál parancsaira, miközben az általános vezetési élmény rendkívül dinamikus. Ezenkívül a kipufogógáz-turbófeltöltő villamosítása nagyobb nyomatékot tesz lehetővé alacsony motorfordulatszámon. Ez növeli a mozgékonyságot és optimalizálja a gyorsulást is. Még akkor is, ha a vezető leveszi a lábát a gázpedálról vagy fékez, a technológia folyamatosan képes fenntartani a töltőnyomást. Ez biztosítja a folyamatos közvetlen reakciót.

A turbófeltöltő generátorként működik

A Mercedes-AMG ONE elektromos kipufogógáz-turbófeltöltőjének van még egy előnye: a kipufogógáz-áramból származó többletenergia egy részét generátorként elektromos energia előállítására használja fel. Ezt vagy a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorban tárolják, vagy az elektromos első tengelyre vagy a belső égésű motor elektromos motorjára (MGU-K = Motor Generator Unit Kinetic) táplálják. Az MGU-K 120 kW teljesítményű, közvetlenül a belső égésű motoron van elhelyezve, és a főtengelyhez egy homlokkerekes hajtóműrendszeren keresztül csatlakozik – ez egy másik technológia, amely maximális hatékonyságot és teljesítményt biztosít a Formula 1™-ben.

A turbófeltöltés és a közvetlen befecskendezés porlasztóvezérelt égéssel nemcsak nagy teljesítményt tesz lehetővé, hanem növeli a termodinamikai hatékonyságot is, így csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a kipufogógáz-kibocsátást. A nagy teljesítményű hathengeres motor két befecskendező rendszerrel rendelkezik. A közvetlen befecskendezés akár 270 bar nyomáson juttatja az üzemanyagot az égésterekbe. Ez időnként többszörös folyamat, és szükség szerint a motorvezérlő rendszer vezérli. A kiegészítő nyílásos befecskendezés a motor nagy fajlagos teljesítményének eléréséhez és a kipufogógáz-kibocsátási határértékek betartásához szükséges.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!