6:29.090 perc
Teljesen változtatható összkerékhajtás elektromosan hajtott első tengellyel
Az első tengely két 120 kW-os villanymotorja akár 50 000 ford./perc rotor fordulatszámot is elér. Mindegyik egy reduktorral csatlakozik az első kerekekhez. Az így tisztán elektromosan hajtott első tengely minden esetben kerékszelektíven működik, így lehetővé teszi az egyedi nyomatékelosztást a különösen magas menetdinamikáért („nyomatékvektorálás”). Ezenkívül a két villanymotor lehetővé teszi a fékezési energia optimális felhasználását a regenerálódáshoz – akár 80%-ig mindennapi vezetési körülmények között. Ez az energia az akkumulátorban tárolódik, és hosszabb elektromos hatótávolsághoz vagy nagyobb hajtási teljesítményhez áll rendelkezésre. Minden villanymotort saját teljesítményelektronika vezérel, amely a padlószerelvényben található elektromos motorok közvetlen közelében található.
Nagy teljesítményű akkumulátor Formula 1™ technológiával
A lítium-ion energiatároló rendszer szintén a Mercedes-AMG speciális fejlesztése. Technológiája már bevált a Mercedes-AMG Petronas F1 Team Formula 1™ hibrid versenyautóiban a legkeményebb körülmények között is. Az AMG High Performance Battery a nagy teljesítményt, ha gyakran egymás után lehet hívni, a kis tömeggel egyesíti az általános teljesítmény növelését. Ehhez járul még a gyors energiafelvétel és a nagy teljesítménysűrűség. Ez azt jelenti, hogy például a dombos terepen való tempós vezetés során a vezetők azonnal igénybe vehetik a teljes erőpotenciált emelkedőn, majd a lejtmenetben erős a regenerálódás.
Az akkumulátorcellák elrendezése és a cellahűtés a Mercedes-AMG Formula 1™ versenyautóját tükrözi. A mindennapi használathoz azonban a Mercedes-AMG ONE-ban sokszoros a számuk. A 8,4 kWh teljesítmény 18,1 kilométeres elektromos hatótávolságra elegendő. A töltés váltakozó árammal és az integrált 3,7 kW-os beépített töltővel történik. az akkumulátort friss energiával lehet ellátni rekuperáción keresztül vagy a belső égésű motorból. A lítium-ion, nagyfeszültségű akkumulátor és a 12 voltos fedélzeti elektromos rendszert támogató és töltő DC/DC átalakító helytakarékos beállításában kapott helyet a jármű padlóján, az első tengely mögött.
A nagyfeszültségű akkumulátor innovatív közvetlen hűtése
Az akkumulátor nagy teljesítményének alapja az innovatív közvetlen hűtés. Csúcstechnológiás hűtőfolyadék áramlik az összes cella körül, és külön-külön hűti őket. Háttér: minden akkumulátornak megfelelő hőmérsékletre van szüksége az optimális energiaellátáshoz. Ha az akkumulátor túl hideg vagy túl meleg lesz, időnként észrevehetően elveszíti az energiát, vagy szabályozni kell, hogy elkerülje a túlmelegedés miatti károsodást. Az állandó hőmérséklete ezért döntően befolyásolja annak teljesítményét, élettartamát és biztonságát.
A hűtőfolyadék felülről lefelé a teljes akkumulátoron egyes cellákon keresztül egy nagy teljesítményű elektromos szivattyú segítségével, valamint egy közvetlenül az akkumulátorhoz keresztül csatlakoztatható, a hőcserélőn az áramlik. A rendszert úgy tervezték, hogy egyenletes hőeloszlást biztosítson az akkumulátorban. Az eredmény az, hogy az állandó, átlagosan 45 Celsius fokos maximális üzemi hőmérsékleti ablakban – attól függetlenül, hogy milyen gyakran töltik vagy merítik. Könnyen előfordulhat, hogy nagy sebességgel haladva túllépik az átlaghőmérsékletet. A védelmi mechanizmusok ezért vannak kialakítva, hogy a maximális teljesítményt érjen úgy, hogy a hőmérsékletet ezt követően a közvetlen hűtés csökkenti.
Csak a közvetlenhűtés teszi lehetővé a nagyon nagy teljesítménysűrűségű cellák használatát. Ennek az egyedi megoldásnak az akkumulátorrendszer különösen könnyű és kompakt. A kis tömeg az anyagtakarékos gyűjtősín-koncepciónak és az alumíniumház könnyű, mégis erős ütközési szerkezetének köszönhető. Ez biztosítja a megfelelő szintű biztonságot. További jellemző a hajtás magas feszültsége, amely rendszer a szokásos 400 volt helyett 800 volton működik. A magasabb feszültségszinteknek jobban csökkenthető például a kábelátmérők, így a hely és a súly takarítható meg.
Intelligens működési stratégiák a legjobb teljesítmény és hatékonyság érdekében
Összességében a nagy teljesítményű plug-in hibrid hajtásrendszer számos intelligens működési stratégiát kínál, amely optimálisan illeszkedik a különböző alkalmazási forgatókönyvekhez. A vezetési programok a tisztán elektromos üzemtől a rendkívül dinamikus üzemmódig (Strat 2) terjednek, ami megfelel a Formula 1™-ben használt beállításnak, amely a lehető legjobb köridők elérését teszi lehetővé. A rendszer magas összetettsége ellenére a vezető mindig a teljesítményt és a hatékonysági kombinációját kapja, az aktuális követelménytől függően.
[1] A megfelelő értékeket az előírt WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határozták meg. Az ajánlott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nem csak attól függ, hogy az autó hatékonyan használja-e az üzemanyagot vagy az energiaforrást, hanem a vezetési stílustól és egyéb műszaki tényezőktől is.