6:29.090 perc

Mercedes-AMG ONE (Energieverbrauch gewichtet kombiniert: 17,7 kWh/100 km plus 9,9 l/100 km | Kraftstoffverbrauch kombiniert bei entladener Batterie: 14,6 l/100km | CO₂-Emissionen gewichtet kombiniert: 224 g/km | CO₂-Klasse gewichtet kombiniert: G | CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G); Die angegebenen Werte wurden nach dem vorgeschriebenen Messverfahren WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure) ermittelt. Die angegebenen Spannweiten beziehen sich auf den deutschen Markt. Der Energieverbrauch und der CO2-Ausstoß eines Pkw sind nicht nur von der effizienten Ausnutzung des Kraftstoffs bzw. des Energieträgers durch den Pkw, sondern auch vom Fahrstil und anderen nichttechnischen Faktoren abhängig.;Mercedes‑AMG ONE (Energieverbrauch gewichtet kombiniert: 17,7 kWh/100 km plus 9,9 l/100 km | Kraftstoffverbrauch kombiniert bei entladener Batterie: 14,6 l/100km | CO₂-Emissionen gewichtet kombiniert: 224 g/km | CO₂-Klasse gewichtet kombiniert: G | CO₂-Klasse bei entladener Batterie: G)* Mercedes-AMG ONE (energy consumption weighted combined: 17.7 kWh/100 km plus 9.9 l/100 km | fuel consumption combined with discharged battery: 14.6 l/100 km | CO₂ emissions weighted combined: 224 g/km | CO₂ class weighted combined: G | CO₂ class with discharged battery: G); The specified values were determined according to the prescribed measurement procedure WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). The ranges given refer to the German market. The energy consumption and CO₂ emissions of a car depend not only on the efficient use of the fuel or energy source by the car, but also on the driving style and other non-technical factors.;Mercedes-AMG ONE (energy consumption combined weighted: 17.7 kWh/100 km plus 9.9 l/100 km | fuel consumption combined discharged battery: 14.6 l/100 km | CO₂ emissions combined weighted: 224 g/km | CO₂ class combined weighted: G | CO₂ class discharged battery: G)*

Teljesen változtatható összkerékhajtás elektromosan hajtott első tengellyel

Az első tengely két 120 kW-os villanymotorja akár 50 000 ford./perc rotor fordulatszámot is elér. Mindegyik egy reduktorral csatlakozik az első kerekekhez. Az így tisztán elektromosan hajtott első tengely minden esetben kerékszelektíven működik, így lehetővé teszi az egyedi nyomatékelosztást a különösen magas menetdinamikáért („nyomatékvektorálás”). Ezenkívül a két villanymotor lehetővé teszi a fékezési energia optimális felhasználását a regenerálódáshoz – akár 80%-ig mindennapi vezetési körülmények között. Ez az energia az akkumulátorban tárolódik, és hosszabb elektromos hatótávolsághoz vagy nagyobb hajtási teljesítményhez áll rendelkezésre. Minden villanymotort saját teljesítményelektronika vezérel, amely a padlószerelvényben található elektromos motorok közvetlen közelében található.

Nagy teljesítményű akkumulátor Formula 1™ technológiával

A lítium-ion energiatároló rendszer szintén a Mercedes-AMG speciális fejlesztése. Technológiája már bevált a Mercedes-AMG Petronas F1 Team Formula 1™ hibrid versenyautóiban a legkeményebb körülmények között is. Az AMG High Performance Battery a nagy teljesítményt, ha gyakran egymás után lehet hívni, a kis tömeggel egyesíti az általános teljesítmény növelését. Ehhez járul még a gyors energiafelvétel és a nagy teljesítménysűrűség. Ez azt jelenti, hogy például a dombos terepen való tempós vezetés során a vezetők azonnal igénybe vehetik a teljes erőpotenciált emelkedőn, majd a lejtmenetben erős a regenerálódás.

Az akkumulátorcellák elrendezése és a cellahűtés a Mercedes-AMG Formula 1™ versenyautóját tükrözi. A mindennapi használathoz azonban a Mercedes-AMG ONE-ban sokszoros a számuk. A 8,4 kWh teljesítmény 18,1 kilométeres elektromos hatótávolságra elegendő. A töltés váltakozó árammal és az integrált 3,7 kW-os beépített töltővel történik. az akkumulátort friss energiával lehet ellátni rekuperáción keresztül vagy a belső égésű motorból. A lítium-ion, nagyfeszültségű akkumulátor és a 12 voltos fedélzeti elektromos rendszert támogató és töltő DC/DC átalakító helytakarékos beállításában kapott helyet a jármű padlóján, az első tengely mögött.

A nagyfeszültségű akkumulátor innovatív közvetlen hűtése

Az akkumulátor nagy teljesítményének alapja az innovatív közvetlen hűtés. Csúcstechnológiás hűtőfolyadék áramlik az összes cella körül, és külön-külön hűti őket. Háttér: minden akkumulátornak megfelelő hőmérsékletre van szüksége az optimális energiaellátáshoz. Ha az akkumulátor túl hideg vagy túl meleg lesz, időnként észrevehetően elveszíti az energiát, vagy szabályozni kell, hogy elkerülje a túlmelegedés miatti károsodást. Az állandó hőmérséklete ezért döntően befolyásolja annak teljesítményét, élettartamát és biztonságát.

A hűtőfolyadék felülről lefelé a teljes akkumulátoron egyes cellákon keresztül egy nagy teljesítményű elektromos szivattyú segítségével, valamint egy közvetlenül az akkumulátorhoz keresztül csatlakoztatható, a hőcserélőn az áramlik. A rendszert úgy tervezték, hogy egyenletes hőeloszlást biztosítson az akkumulátorban. Az eredmény az, hogy az állandó, átlagosan 45 Celsius fokos maximális üzemi hőmérsékleti ablakban – attól függetlenül, hogy milyen gyakran töltik vagy merítik. Könnyen előfordulhat, hogy nagy sebességgel haladva túllépik az átlaghőmérsékletet. A védelmi mechanizmusok ezért vannak kialakítva, hogy a maximális teljesítményt érjen úgy, hogy a hőmérsékletet ezt követően a közvetlen hűtés csökkenti.

Csak a közvetlenhűtés teszi lehetővé a nagyon nagy teljesítménysűrűségű cellák használatát. Ennek az egyedi megoldásnak az akkumulátorrendszer különösen könnyű és kompakt. A kis tömeg az anyagtakarékos gyűjtősín-koncepciónak és az alumíniumház könnyű, mégis erős ütközési szerkezetének köszönhető. Ez biztosítja a megfelelő szintű biztonságot. További jellemző a hajtás magas feszültsége, amely rendszer a szokásos 400 volt helyett 800 volton működik. A magasabb feszültségszinteknek jobban csökkenthető például a kábelátmérők, így a hely és a súly takarítható meg.

Intelligens működési stratégiák a legjobb teljesítmény és hatékonyság érdekében

Összességében a nagy teljesítményű plug-in hibrid hajtásrendszer számos intelligens működési stratégiát kínál, amely optimálisan illeszkedik a különböző alkalmazási forgatókönyvekhez. A vezetési programok a tisztán elektromos üzemtől a rendkívül dinamikus üzemmódig (Strat 2) terjednek, ami megfelel a Formula 1™-ben használt beállításnak, amely a lehető legjobb köridők elérését teszi lehetővé. A rendszer magas összetettsége ellenére a vezető mindig a teljesítményt és a hatékonysági kombinációját kapja, az aktuális követelménytől függően.

[1] A megfelelő értékeket az előírt WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határozták meg. Az ajánlott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nem csak attól függ, hogy az autó hatékonyan használja-e az üzemanyagot vagy az energiaforrást, hanem a vezetési stílustól és egyéb műszaki tényezőktől is.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!