95 eCitaro busz a hamburgi nagyvárosi régió számára
Fontos lépés a CO2-semleges helyi közlekedés felé: a hamburgi nagyvárosi régió 95 új Mercedes-Benz eCitaro buszt fogad a vhh.mobility flottájába (Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein). Készen állnak arra, hogy csendben és fenntarthatóan guruljanak a Hanza-város utcáin. A 2023 tavaszán megrendelt buszokat azóta egymás után szállítják. Az utolsó egységeket ma ünnepélyesen adták át a vhh.mobilitásnak a szövetségi igazságügyi miniszter és a szövetségi digitális és közlekedési miniszter, Dr. Volker Wissing és Till Oberwörder, a Daimler Buses vezérigazgatója.
A vhh.mobilitás az elektromos mobilitáson alapszik
A Vhh.mobility, Németország harmadik legnagyobb önkormányzati buszüzemeltetője, az egyik úttörője a helyi közlekedés villamosításának. 2014-ben a társaság üzembe helyezte az első elektromos buszt a hamburgi nagyvárosi régióban – ma a flotta több mint egyharmada már elektromos. Számos eCitaro és eCitaro G busz már használatban van a vhh.mobility oldalon. A 95 új eCitaro busszal, köztük 47 három ajtós solo busszal és 48 négy ajtós eCitaro G csuklós busszal, a szám figyelemre méltóan összesen 132 teljesen elektromos Mercedes-Benz buszra növekszik a vhh.mobility flottában.
“Nagyon örülök annak, hogy a vhh.mobilitással együtt jelentősen hozzájárulhatunk a kibocsátásmentes helyi közlekedéshez a hamburgi nagyvárosi régióban. Az akkumulátoros elektromos eCitaro városi busz kiváló átfogó csomagot kínál: A modern, nagy hatótávolságú elektromos hajtás biztosítja, hogy az utasok csendesen és helyben érjék el úticéljukat2-semlegesen. A fejlett segítségnyújtási rendszerek növelik a közúti forgalom biztonságát is, mondja Till Oberwörder.
Példaértékű technológia a maximális hatékonyság és rugalmasság érdekében
A Mercedes-Benz eCitaro különösen nagy teljesítményű NMC3 akkumulátorokkal van felszerelve. Ezek lehetővé teszik a hosszú távú és megbízható működést még sűrű városi forgalomban is. A buszokat a vhh.mobility raktárakban töltik fel, mindkét oldalon töltőaljzatokkal az első kerék ívek magasságában, maximális rugalmasságot biztosítva a töltési infrastruktúrában.