Nagy teljesítményű hibrid sportmodellekkel jelentkezik a Lexus
A Lexus elnöke szerint eljött az ideje, hogy benzin-elektromos hajtásláncok dolgozzanak a márka legendás F sportmodelljeiben, sőt, egy önálló hibrid csúcsmodellt sem tart elképzelhetetlennek.
A Goodwoodi Sebességfesztiválon különösen erős portfolióval részt vevő Lexus nemcsak az ikonikus F sportszéria két tagját – a ma már legendás LFA szupersportkocsit, valamint az RC F kupét – vonultatta fel, hanem az utóbbi alapjaira épülő két versenyautóját, a márkaszériában versenyző RC F Cup kivitelt, valamint a két kontinens GT-szériájában is komoly sikereket elérő RC F GT3-at is elhozta.
Ezeknél is nagyobb jelentőséggel bírt azonban, hogy a rendezvényen most először Szava Josihiro, a Lexus International elnöke is részt vett, hogy a márka jövőbeli terveiről beszélgessen az Autocar és az AutoEXPRESS jelen lévő újságíróival.
„Filozófiánk, hogy a mozgás szabadságát nyújtsuk ügyfeleinknek, ezért minden fronton fejlesztenünk kell technológiáinkat. Tisztában vagyunk azzal, milyen fontos az elektromos meghajtás, de azt is látjuk, hogy a tisztán elektromos járművek nem alkalmasak minden igény kielégítésére” – nyilatkozta a brit Autocar folyóiratnak az autóipari szakember. „A villanyautók hosszú töltési ideje, az akkumulátorok öregedésével járó kapacitásvesztés, valamint azok újrahasznosítása sokkal összetettebb problémákat vetnek fel, mint amire a hangzatos kommunikációk következtetni engednek. Aki csak az elektromos autókra koncentrál, az nem képes megadni a választ a vásárlók közép- és hosszú távú kérdéseire.”
Szava-szan szerint kizárólag teljes portfolióval, egy magát komolyan vevő autógyártó csak a benzines, a hibrid, a plug-in hibrid, valamint az akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos hajtásláncok kombinációjával nyújthatnak igazi megoldást a vásárlóknak.
Ezt a filozófiát pedig a márka sportmodelljeire is kiterjesztené a Lexus első számú embere: az F széria tagjai akár nagy teljesítményű hibrid hajtásláncokat is kaphatnak.
„Az F sorozat létfontosságú a számunkra, fejlesztése során a saját utunkat kell, hogy járjuk” – idézi a cégvezető gondolatait az Auto Express. „Egy lehetséges opció egy teljesen önálló F GT modell, amely egy izmos benzinmotort kombinálhatna villanymotorral, egyedi vezetési élményt nyújtva. Fontosak a benzines V8-as és ikerturbós motorok, de a jövőre kell terveznünk.”
„Átmeneti időszakban vagyunk. Az emberek most divatosnak tartják a villanyautókat, de vajon mi lesz három-öt év múlva? Az emberek szeretik a belsőégésű motorok hangját és dinamizmusát. Az élmények terén tehát nem támaszkodhatunk egyetlen kizárólagos megoldásra.”
Nem véletlenül említ ikerturbós V8-as motorokat Szava-szan: az elmúlt évben egyre többször merült fel egy négyliteres turbómotor koncepciója, amely a soron következő sportmodellt, az LC F szuperkupét hajtotta volna. A legnevesebb európai és tengerentúli nemzetközi autós szaklapok is hajlamosak voltak készpénznek tekinteni az akár 600 lóerős teljesítményű nyolchengeres erőforrás érkezését, noha a Lexus hivatalosan soha nem erősítette meg az értesülést – talán éppen azért nem, mert a hibrid sport-hajtáslánc bevezetése közelebb van, mint gondolnánk.
A másik kérdés, hogy a Lexus elnöke által említett GT modell az LC lesz-e, vagy egy még exkluzívabb, egyelőre nem ismert modell. A gyártó a közelmúltban két új, eddig nem használt típusnevet (LQ és LM) is szabadalmaztatott, a palettabővítés tehát szinte biztos. Mivel pedig szabadidőjárművel bőven el van látva a márka (a legfrissebb és legkisebb UX-től az NX és RX crossovereken és az Európában hivatalosan nem forgalmazott GX és LX prémium terepjárókon át az LF-1 luxus-szabadidőjármű hamarosan érkező szériaváltozatáig), a szedánok piacát pedig lefedi a jelenlegi kínálat, a kupé az egyetlen fennmaradó szegmens, ahol a Lexus logikusan terjeszkedni tud, mégpedig felfelé, az LF-1 szintjére.
Fotók: Lexus, lexusenthusiast.com, Holiday Auto (render fotók)