• Egyéb

Győzelemmel mutatkozott be az átszabott Scania Qualisport Torpedo

Jobban nem is sikerülhetett volna a hazai rendezésű Világkupa-futam, a hétvégén rendezett Hungarian Baja a Qualisport Racing kamionos egysége számára. Kovács Miklós és gárdája a továbbfejlesztett Scania Qualisport Torpedóval kategóriagyőzelmet aratott, így immáron harmadszor bizonyultak a kamionosok legjobbjainak a legnívósabb hazai terepralis megmérettetésen.

Az új specifikációjú Scania-orral és automata váltóval szerelt csőrös monstrummal Kovács és két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő 8 másodpercnyi hátránnyal a 2. helyen zárta a Hungarian Baja pénteki rövid prológját a kamionosok között. Másnap kétszer 150 kilométernyi szelektív szakasz várt az öt egységgel elrajtoló T4-es mezőnyre, amely a szervezők ígéretének megfelelően az embert és a technikát is komoly próbára tette – pláne annak fényében, hogy az előző éjszaka özönvízszerű esőzés zúdult Veszprém térségére.

„A prológon óvatosan mentünk, hiszen ezek voltak az első éles kilométerek az új automata váltónkkal. A srácok csütörtök hajnalban, a gépátvételre való indulás előtt végeztek a beszereléssel, így tudtuk előre, hogy ezen a hétvégén csupán a váltó alapbeállításai állnak majd rendelkezésre. Nem is gondolhattunk arra, hogy már ezen a hétvégén használhatjuk a terepralis beállításokat és finomításokat, így egyértelmű volt, hogy visszafogottan kell kezdenünk” – mondta a pilóta, Kovács Miklós.

A dunaszentbenedeki egységnek a szombat reggeli dagonyázás során váratlan problémája támadt: „Őrületes sárdagasztás zajlott, amely során nem jött jól, hogy folyamatosan rakoncátlankodott az ablaktörlőnk. Amikor már szó szerint a világon semmit nem láttunk, megálltunk javítani, így szinte mindenki elment mellettünk. Sajnos a szakasz céljáig ugyanezt a mutatványt még kétszer meg kellett ismételnünk, de sikerült komolyabb gubanc nélkül végigmenni, ami nem mindenkinek sikerült. Több versenytársunkon is kifogott az a bukkanó, amely tavaly is kivette a versenyből az egyik ellenfelünket. Az utolsó szakaszon 19 lapot húztunk, mert le akartuk dolgozni a 9 percnyi hátrányt. Igazi veszedelem volt, ugrottunk, repültünk, mintha nem 10 tonna lenne a kamion és mintha nem lenne holnap, ugyanis mindenképpen győzni akartunk. Az erőfeszítéseinket végül siker koronázta, így 2010 és 2017 után idén is sikerült megnyernünk a kamionos kategóriát, amely hihetetlen nagy öröm mindannyiunk számára. Egyetlen apró csalódás volt csupán, az, hogy a mezőny másik Scaniájával, csapatunk korábbi versenygépével nem tudtunk megmérkőzni, ugyanis technikai hiba miatt idejekorán kiesett ” – fogalmazott a Qualisport Racing pilótája.

Hangsúlyozta Kovács Miklós azt is, hogy a Scania-trió értékelése szerint kedvezőek a technikai változtatással kapcsolatos tapasztalatok: „Mint említettem az új automata váltóval kapcsolatban, egyelőre az út elején járunk, de az első próba alapján bátran mondhatom, hogy roppant komoly előrelépés ez a fejlesztés. Az itteni szakaszokon már így is jól működött, az Africa Race-ig hátralevő néhány hónapban pedig mindent megteszünk annak érdekében, hogy a finomhangolás minél jobban sikerüljön. Addig ráadásul van még egy lehetőségünk, hogy élesben gyakorlatozzunk, ugyanis a magyar bajnokság közelgő gyulai futamán is ott leszünk. Köszönjük mindenkinek a támogatást és a szurkolást, fantasztikus volt ez a hétvége és reményeink szerint a Viharsarokban is hasonló élményekben lesz részünk” – zárta gondolatait a pilóta.