• Egyéb

Folytatódik a bővülés a személyautó-abroncs piacon

• Közel 1,5 millió darab gumiabroncsot adtak el a gyártók hazánkban az év első felében
• Változó a négy évszakos abroncsok népszerűsége

A legfrissebb adatok szerint 2018 első félévében 5,8%-os bővülést produkált a magyar személyautó-abroncs piac. A gyártók statisztikái alapján elmondható, hogy több mint 80.000 darabbal több gumiabroncsot értékesítettek a viszonteladói szegmens számára, 2017 hasonló időszakához képest.

„Az elmúlt nyolc évben a hazai személyautó-abroncs piac folyamatos bővülésen ment keresztül. Még az idén később kezdődő nyári gumiabroncs szezon sem tudta negatívan befolyásolni ezt a növekvő tendenciát” – hívta fel a figyelmet Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) által összegyűjtött adatok szerint a nyári gumiabroncsok szegmensében, a személyautó-abroncs kategória stagnálást mutat, a tavalyi év hasonló időszakához képest. A SUV-abroncsok értékesítése a kategória népszerűségének köszönhetően 7%-kal nőtt, míg a kisteherautó-abroncsok értékesítése ugyancsak stagnált. A négy évszakos gumiabroncsok terén, a kategóriák szerinti bontásból kivehető, hogy a személyautó-abroncsok forgalma 14%-kal nőtt, a SUV-oké a nyári abroncs preferencia miatt stagnált, a kisteherautó-abroncsok darabszáma pedig a felére esett vissza.

Az elhúzódó, húsvétig tartó hideg időjárás miatt három héttel később kezdődött el a nyári szezon, ez összességében a szolgáltatások értékesítését is kihívások elé állította, ugyanakkor segítette a kiskereskedői téli gumiabroncs készletek optimalizálását. A munkaerőhiány miatt is leterhelt szervizek viszonylag hosszú előjegyzési időkkel dolgoztak. „A gumiabroncs kereskedők ezért az értékesítés szempontjából a nyári abroncsok terén a várt növekedés helyett, inkább stagnálásról számoltak be.” – hangsúlyozta Rábai Dániel.