Startol a kóp raj
Idén is a magyar termékeket képviseli a Coop Rally
(SIC – Mitől lesz valami rallye, rally, ralye, raly, miközben van egy tök szép rali szavunk?!)
Évről évre növekszik a hazai gyártású élelmiszerek népszerűsége
Idén nyolc állomáson ismerkedik meg több mint száz résztvevő cég csapatának mintegy 300 versenyzője a magyar élelmiszer-feldolgozás legjobbjaival az idei Coop Rally alkalmával – hangzott el a kétnapos szakmai rendezvényt megnyitó országos sajtótájékoztatón kedden, Budapesten. Az idén már 13. alkalommal megrendezett eseményen hozzávetőleg 750 kilométert tesznek meg a magyar élelmiszeripar értékeit bemutató szakmai program résztvevői. A megmérettetés célja, hogy a Coop Gazdasági Csoport bemutassa hazai beszállító partnereit, és felhívja a figyelmet a magyar élelmiszer-feldolgozás értékeire.
Az évek során nem változott a Coop Rally célkitűzése, a szakmai rendezvény célja, hogy felhívja a vásárlók figyelmét az idehaza gyártott élelmiszerekre és a magyar termékek fontosságára – jelentette ki a rendezvényt útjára indító országos sajtótájékoztatón Pekó László. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke a kedden, az Agrárminisztériumban megtartott eseményen kifejtette: az idei rally is olyan helyszíneket, gyártókat látogat végig, amelyekre joggal lehetünk büszkék. Az szakmai programon közel 100 élelmiszeripari, kiskereskedelemi, szolgáltató -és média cég csapata több mint 105 autóval, 3 média busszal szeptember 12-13. között Nyugat-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint 2 COOP tagvállalathoz látogat el.
Az élelmiszeripari cégek méltatása mellett Pekó László kiemelte: fontos, hogy ne csupán az élelmiszerekről beszéljünk, ezért az idei évben szerepel a helyszínek között a Vajda-Papír Kft.., valamint a hagyományoknak megfelelően COOP üzleteket is bemutatnak a résztvevőknek.
Pekó László megjegyezte: a Coop Rally kapcsán az üzletlánc által felvállalt misszió jól illeszkedik a COOP felelősségvállalásának gyakorlatához. A kereskedelmi lánc 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Csapatot, a COOP Segély Alapítvány működésének keretében pedig 2010-től jelentős mennyiségű élelmiszer adománnyal segítették az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és a nevelőotthonokban és nevelőszülőknél élő különleges ellátást igénylő gyerekeket.
A COOP Gazdasági Csoport az elmúlt évben is tudta tartani pozícióját a hazai kereskedelemben, sőt, növekvő árbevételt is el tudott könyvelni a kereskedelmi lánc. Ez a kedvező folyamat várhatóan idén is tart majd – értékelte a kereskedelmi csoport teljesítményét Tóth Géza. A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a magyar termékek forgalmazásában különösen kiemelkedő a COOP szerepe, hiszen a hazai eredetű fogyasztási cikkek megítélése évről évre pozitívabb a felmérések szerint, a fogyasztók döntéseiben egyre lényegesebb szempont a termék eredete. A stabil piaci részesedésnek tehát fontos eleme, hogy a COOP mindig is nagy hangsúlyt fektetett a magyar termékekre. Ez a stratégia sikeresnek bizonyul, hiszen a COOP az elmúlt időszakban a kivételesen erős verseny dacára is növelni tudta bevételét, a volument tekintve pedig továbbra is a legnagyobb piaci szereplő.
A kiváló magyar élelmiszereket népszerűsítő Coop Rally a hazai élelmiszerágazat legnagyobb seregszemléje – jelentette ki az eseményen Zsigó Róbert. Az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára elmondta: ahogy szimbolikusan a rallyn is verseny van, az élelmiszerek piacán is küzdenek egymással a szereplők. Ebben a versenyben csak azok a gyártók maradhatnak sikeresek, amelyek megbízható minőséget tudnak produkálni, és amelyek a hagyományos termékeikkel megnyerik maguknak a vevőket.
Mint elmondta, az autógyártás után a legnagyobb kibocsátással bíró szektor az élelmiszeripar, amely egyben a második legnagyobb foglalkoztató is. Az államtitkár kitért arra is, hogy az élelmiszer-feldolgozás milyen változásokon ment át az elmúlt években. A beruházások révén versenyképesebb és hatékonyabb lett több üzem, az egy foglalkoztatottra jutó árbevétel pedig mintegy 20 százalékkal nőtt az elmúlt években. A COOP szívügyének tekinti a magyar gyártók és termékeik népszerűsítését – fogalmazott.
Az idei Coop Rallyn a résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek. Figyelemreméltó, hogy idén Dr. Nagy István, agrárminiszter a COOP Csoport célkitűzésével egyetértve – elődjéhez hasonlóan – vállalta a verseny fővédnöki szerepét.