A Toyota kétszámjegyű növekedése Európa legnagyobb piacán
Szárnyal a Toyota Németországban, a világ ötödik legnagyobb nemzeti piacán. Különösen nagy fegyvertény, hogy húsz eladott autójukból tizenegy hibrid.
Kétszámjegyű növekedéssel zárta az augusztust a Toyota Németországban. A piac legnépszerűbb japán márkája 13 százalékkal több, 6836 autót adott el a nyár utolsó hónapjában, mint egy évvel korábban; a tárgyhónapot 2,2 százalékos piaci részesedéssel zárták. Ami 2018 első nyolc hónapját illeti, 58 570 darabos értékesítésével hétszázalékos növekedést könyvelhet el a Toyota – ugyanebben az időszakban a német újautó-piac 6,4 százalékkal emelkedett –, ezzel az év első kétharmadában 2,4 százalékos piaci részesedésre tett szert a gyártó.
A siker jelentős részben a Toyota hibrid modelljeinek köszönhető: a környezetbarát típusok, illetve verziók az eladások 55 százalékát tették ki augusztusban; ez magasabb, mint az első félévre vetített európai átlag (46%). Különösen nagy népszerűségnek örvend a Yaris Hybrid (3,3 l/100 km, 75 g/km CO2-kibocsátás), amelyből nyolc hónap alatt 9447 darabot adtak el, 23 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A másik sikermodell a Proace volt: az újgenerációs modell haszonjármű kiviteléből 45 százalékkal (1126 db), míg a személyszállító Proace Versóból 41 százalékkal (1781 db) több talált gazdára.