31 márka 159 modelljéből a ferdehátú Lexus CT a legjobb
Szinte unalomig ismert tény, hogy ha bárhol a világban autók kapcsán megbízhatósági felmérés készül, akkor rendre a Toyota, és/vagy prémium márkája, a Lexus végez az első helyen. Nos, a brit ’What car?’ 31 márka 159 modelljére, illetve tíz járműkategóriára kiterjedő, 2018-as megbízhatósági felmérése hozta a papírformát: ismét a Lexus bizonyult a legjobbnak.
A 2018-as felmérésen az autókat két kategóriába sorolták korcsoport szerint: az egyikben az 1-4 éves járművek, a másikban a 4 évesnél idősebbek szerepeltek. A járműveket egyébként több mint 18 000 brit autótulajdonos elmúlt években szerzett tapasztalatai és kritikus véleménye alapján rangsorolták. A What Car? felmérés többféle szempont – köztük a mechanikus alkatrészek, a karosszéria és a dekorációs elemek állapota – alapján értékeli a megbízhatóságot. Emellett azt is megkérdezték a vizsgálat résztvevőitől, hogy mennyi ideig kellett nélkülözniük autójukat egy elfogadható minőségű javításra várva, illetve mennyibe került a javítás. Ezeket a megállapításokat a meghibásodások súlyosságának és hatásának megfelelően vették figyelembe.
Mindkét korcsoportot figyelembe véve, a What Car? csapata megerősítette, hogy „a hosszú távú tulajdonlás szempontjai alapján a Lexus a legmegbízhatóbb márka, ezen belül is a ferdehátú Lexus CT hibrid modell.”
„Nagyon büszkék vagyunk a minden egyes járművünkben megjelenő aprólékos fejlesztési munkára és világszínvonalú gyártási minőségre. A Lexus ajánlatának középpontjában a minőség és az ügyfelek elégedettsége áll, így nagyszerű érzés azt tapasztalni, hogy vevőink valóban érzékelik ennek előnyeit.” – fogalmaz Ewan Shepherd, a Lexus brit képviseletének igazgatója.
Azért természetesen az közvetlenül a Lexus mögött végző anyamárka Toyotának sincs oka panaszra: a városi kisautók esetében 100%-os eredménnyel, meghibásodás nélkül a Toyota Yaris, a nagyméretű SUV-oknál pedig, 99,6%-os eredményel a Toyota RAV4 végzett az első helyen.
A Toyota Yaris bizonyult ráadásul a legmegbízhatóbb hibrid elektromos autónak is, míg a harmadik legmegbízhatóbb hibrid a Lexus IS, a negyedik a Toyota Auris, az ötödik a Lexus NX, a hatodik pedig a Toyota Prius lett. A felmérés is visszaigazolta tehát azt, amit a környezetbarát hibrid elektromos autókra váltó flottavásárlók már évek óta jeleznek: a piacon nincsenek megbízhatóbb autók a hibrideknél. Ennek legfőbb oka kétségkívül az, hogy egy csúcstechológiát képviselő hibrid elektromos autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghatjás mellett döntő flottafelhasználók számára.