A BMW Group augusztusi eladásain a gazdasági nehézségek sem fogtak ki
2018 nyolcadik hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte173 454 darab új autót értékesített, amellyel egész éves eladási mutatója 1 597 021 darabra nőtt. Miközben a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának tagjai minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvendenek, az új BMW X3, a BMW 5-ös sorozat, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó is kétszámjegyű értékesítési növekedéssel zárt.
Idén augusztusban a BMW Group világszerte 173 454 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely 2,1 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi eredményt. A bajorországi vállalatcsoport egész éves eladásai ezzel 1 597 021 darab új gépkocsira nőttek, amely 1,6 százalékkal több, mint a 2017 januárja és augusztusa között értékesített mennyiség.
„A néhány fontosabb piacon jelentkező gazdasági nehézségek és rendkívül kiélezett piaci versenyek ellenére a BMW Group nem csupán augusztusban, de az eddigi egész év viszonylatában képes volt fenntartani értékesítési növekedését. Hálózatról tölthető modellpalettánk képviselői iránt kimagasló ügyfélérdeklődés mutatkozik, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink idén augusztusban több mint 60 százalékkal több ügyfelünk tetszését nyerték el, mint egy évvel korábban” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.
2018 nyolcadik hónapjában a BMW Group világszerte 11 669 darabtisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt adott el, amely 62,3 százalékkal szárnyalja túl a tavaly augusztusi eredményt. A müncheni központú vállalatcsoport hálózatról tölthető portfóliójának ez évi eladási mutatója ezzel 82 977 darabra nőtt, amely 43,3 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. „Ezen számok azt mutatják, hogy tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink iránt egyre intenzívebb érdeklődés mutatkozik, és mint ilyen, kiváló úton haladunk azon kitűzött célunk felé, hogy az idei év végére hálózatról tölthető modellpalettánk tagjaival átlépjük az egy esztendőn belül értékesített 140 ezres darabszámot. Norvégiában a napokban indítottuk útjára a BMW iX3 előrendelésére létrehozott kísérleti projektünket: ügyfeleink egy okoseszköz-alkalmazáson keresztül adhatják le előrendelésüket a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljére, amelynek sorozatgyártását 2020-ban indítjuk be. Kevesebb, mint két hét alatt hozzávetőlegesen 1 000 ügyfél-regisztrációt rögzítettünk, egytől egyig 1 600 euró előleg befizetése mellett” – tette hozzá Pieter Nota.
A BMW i modellek, a BMW iPerformance típusok és a plug-in hibrid MINI iránt világszerte egyre átfogóbb ügyfél-érdeklődés mutatkozik. A BMW i divízió csak idén augusztusban több mint 30 százalékos értékesítési fejlődést könyvelhetett el, ez az arány a BMW iPerformance modellek esetében 77,2, míg a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell esetében 51,4 százalék. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek az idei esztendő nyolcadik hónapjában már a BMW és a MINI nemzetközi eladásainak mintegy 7 százalékát tették ki. Egy évvel ezelőtt, tavaly augusztusban ez az arány még csupán 4 százalék körül járt.
A BMW márka idén augusztusban 151 663 darab új autót értékesített világszerte, amely 3,2 százalékkal több, mint tavaly augusztusban. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 1 365 498 darabra nőtt, amely 2,0 százalékos abszolút fejlődést jelent. A népszerűségi lista élén az új BMW 5-ös sorozat áll, amelyre csak augusztusban 27 715 megrendelés érkezett. Ez 13,9 százalékkal haladja meg az előző augusztusi eredményt. 2018 nyolcadik hónapjának értékesítési mutatói ugyanakkor a BMW X modellcsalád töretlen népszerűségét is igazolják: az 57 129 darab eladás 14,3 százalékos értékesítési gyarapodásnak felel meg. A BMW X4 aktuális generációváltása ellenére a BMW X modellcsalád idén augusztusban a bajor prémiummárka teljes eladásainak 37,7 százalékát adta. Eme kivételes sikertörténethez az új BMW X3 egyre átfogóbb elérhetősége is nagymértékben hozzájárult: a harmadik generációjába lépő terepjáró csak idén augusztusban 17 447 ügyfél tetszését nyerte el, amely 73,3 százalékos értékesítési emelkedést jelent.
A MINI idén szinte darabra pontosan képes megismételni a tavalyi esztendőben mutatott eladási sikertörténetét: a január és augusztus között értékesített 229 204 darab új modell mindössze 0,7 százalékkal marad el a tavalyi év első nyolc hónapjában regisztrált értéktől. Miközben azonban az új modellek bevezetésével jelentkező termelésoptimalizálás a BMW Motorrad háza táján átmeneti leszállítási fennakadásokat okoz, a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziója 3,1 százalékos értékesítési növekedéssel zárta az idei augusztust. Szám szerint ez 10 830 darab robogót és motorkerékpárt jelent.
Enyhe értékesítési növekedés a gazdasági nehézségek ellenére is
A BMW Group idén augusztusban és egész évben produkált eladási fejlődéséből a vállalatcsoport mindhárom főbb értékesítési régiója kivette a részét. A legnagyobb fellendülést Ázsiában, azon belül is főként Kínában regisztrálja a gyártó, miközben az amerikai kontinens piaca az Egyesült Államokban tapasztalható gazdasági nehézségek ellenére is enyhe értékesítési növekedésnek indult. Európában a szeptember elején bevezetett iparági szabályváltoztatások rendkívül kiélezett piaci versenyt teremtettek, néhány piacon ráadásul politikai és gazdasági bizonytalanság uralkodik, amely értékesítési csökkenést eredményezett. A BMW Group európai eladási mutatói ettől függetlenül augusztusban és az egész év viszonylatában is meg tudták ismételni tavalyi erős teljesítményüket.
2018. augusztus | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2018. január – augusztus | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 63 169 | +0,7% | 701 832 | +0,8% |
Németország* | 23 015 | +4,3% | 202 810 | -0,5% |
Nagy-Britannia | 7 832 | +22,8% | 143 326 | -1,1% |
Ázsia | 69 204 | +5,4% | 557 172 | +2,5% |
Kína | 53 520 | +12,9% | 400 013 | +4,2% |
Japán | 5 695 | +6,5% | 46 748 | -6,0% |
Amerikai kontinens | 36 469 | +0,6% | 296 423 | +3,0% |
Egyesült Államok | 27 589 | -1,5% | 229 889 | +1,9% |
Latin-Amerika | 4 910 | +7,7% | 35 697 | +10,8% |
A BMW Group értékesítési eredményei 2018 augusztusában és az év első nyolc hónapjában
2018. augusztus | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2018. január – augusztus | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 173 454 | +2,1% | 1 597 021 | +1,6% |
BMW | 151 663 | +3,2% | 1 365 498 | +2,0% |
MINI | 21 529 | -5,3% | 229 204 | -0,7% |
Hálózatról tölthető** | 11 669 | +62,3% | 82 977 | +43,3% |
BMW Motorrad | 10 830 | +3,1% | 112 669 | -0,9% |
* Előzetes számok
**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió