A Kia bemutatja az új Ceed GT-t
- Európai formaterv, helyi fejlesztés és gyártás
- Erős 1,6 l-es T-GDi motor, 204 LE-vel és 265 Nm nyomatékkal
- A Ceed GT mostantól elérhető hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval is, és szériafelszerlésként jár hozzá a hatfokozatú kézi
- Hathónapos fejlesztési program a finomhangolás és a még jobb kezelhetőség érdekében
- A felfüggesztést és az elektronikus vezetősegédeket is kizárólag a GT modellhez hangolták
- Egyedi külső és belső forma, gazdag felszereltséggel
- Az Európai értékesítés 2019 első negyedévében indul, 7 év vagy 150,000 km garanciával
Az új Kia Ceed GT hatékonyabb és élvezetesebb, mint valaha. Hivatalos bemutatója 2018 októberében, a Párizsi Autószalonon lesz, a szintén vadonatúj ProCeed GT mellett.
A cee’d GT és a pro_cee’d GT 2013-ban jelent meg, a Kia első nagyteljesítményű ferdehátú modellpárosaként. Az új Ceed GT folytatja elődei hagyományait: erős 1,6 l-es, turbós benzinmotor, komfort, valamint fejlett biztonsági és a kényelmi technológiák.
Most először az új Ceed GT elérhető hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval is, míg alapfelszerelésként hatfokozatú kézi kapcsolású jár hozzá.
Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője megjegyezte: “Az első GT modellek különösen fontosak voltak a Kia számára, mert ezek határozták meg elképzeléseinket a nagyteljesítményű autók jövőjéről. Bebizonyították, hogy valódi igény van olyan étvágygerjesztő Kiákra, amelyek gyorsak és még vonzóbbak, igazi „vezetőknek való” autók. A cee’d GT és a pro_cee’d GT olyan autók tervezéséhez adott lendületet, mint a Stinger és az Optima GT, továbbá megmutatták a sportos dizájn vonzerejét, amely számos népszerű GT Line modellt inspirált.”
“Az új Ceed GT egyedülálló helyet foglal el a kompakt családi modellek szegmensében. Kiváló agilitást és tapadást kínál a kanyargós, és maximális kényelmet a hosszú utakon, valamint – a turbónak köszönhetően – gyors reakciókat. Ráadásul mindezek tökéletesen megfelelnek az európai ízlésnek.”
Az új Ceed GT és ProCeed GT gyártása novemberben indul Zsolnán, a Kia szlovákiai üzemében, a korábban már bemutatott Ceed, ProCeed és Ceed Sportswagon modellekkel párhuzamosan.
A páros kizárólag az európai vevők számára lesz elérhető, az értékesítés 2019 első negyedévében kezdődik. Az új modellekhez is természetesen jár a Kia egyedülálló, 7 éves, vagy 150,000 km-es garanciája.
Külső
Teljesítmény-inspirálta forma, alapáron 18 colos kerekekkel
A Ceed GT sportos megjelenésében is különbözik a Ceed-család több tagjától. Az új Ceed karakterét a sima, feszes vonalak és az ívelt lemezfelületek határozzák meg, a GT ugyanezeken az alapokon sokkal atletikusabb.
Szemből a Ceed GT-t új lökhárítója teszi egyedivé, ehhez alapból nagyobb légbeömlők és körben fényes fekete dekoráció jár. A normál Ceed-hez hasonlóan, az új GT is megkapta a modern LED-es, négylámpás „ice-cube” (jégkocka) nappali menetfényeket. A Kia jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkja ugyancsak az új modellhez igazodik, sötét króm kiemeléssel és GT logóval. A méhsejtszerkezetű rács mintájában apró vörös elemek találhatók.
Fényes króm díszlécek keretezik az oldalablakokat, és lényegesen nagyobbak a küszöbök is, amelyek fényes fekete és vörös színűek. Alapáron 18 colosak a könnyűfém felnik, középen új, vörös színű kialakítással, mögöttük vörösre festett féknyergekkel. A 135 mm-es hasmagasság 5 mm-rel kevesebb, mint a többi Ceed-é és Ceed Sportswagon-é, ez javítja az útfekvést, hiszen csökkenti a súlypontmagasságot.
A hátsó lökhárító az első mintáját követi, integrált, fényes fekete diffúzorral, és GT logóval. A tetőn lévő kis légterelő segít az örvénymentes áramlás kialakításában.
A Ceed GT nyolcféle fényezéssel lesz elérhető, különleges, egyedi vonalú 18 colos könnyűfém kerekeken.
Belső kialakítás és csomagok
Sport-központú belső tér a hétköznapok sokoldalúságával
A Ceed GT utastere sok részletében eltér az alapmodellekétől, bár a kabin kialakítása ugyanazt az ergonomikus irányvonalat követi, ami a Ceed-család többi tagjára is jellemző. A felületeket csúcsminőségű, puha tapintású anyagok borítják fém dekorációkkal, a középkonzol pedig – a könnyebb kezelhetőség érdekében – a vezető felé fordul. A középkonzolon a Kia ’lebegő’ érintőképenyős infotainment rendszere működik – 7.0 vagy 8.0 colos képátlóval – alatta az audio, a fűtés és a szellőztetés vezérlőjével.
A normál Ceed modellek szürke anyagainak helyét feketék vették át. Minden GT-ben alul lapított karimájú a kormány GT logóval, a pedálok pedig könnyűfémek. A Kia duplakuplungos sebességváltójával felszerelt modellekben fém kapcsolóbillentyűk találhatók a kormányon.
A Ceed GT első utasai új sportülésekben foglalhatnak helyet. Ezek nagyobbak, határozottabb oldaltartásúak és párnázásukkal a combot is jobban támasztják, mint a korábbi cee’d GT ülései. Az üléskárpit fekete bőr és hasított bőr, vörös tűzéssel, valamint a háttámlákon szintén vörössel hímzett GT logóval.
A nagyteljeítményű ötajtósokkal szemben általános elvárás, hogy tökéletesen illeszkedjenek a hétköznapi használathoz, hiszen a legtöbb tulajdonosnak ez az egyetlen autója. Elengedhetetlen a praktikum: az új Ceed GT csomagtere ugyanakkora (395 literes), mint a nem GT kivitelű Ceed-eké. A rakodóperem 87 mm-rel alacsonyabb, mint az elődé volt, megkönnyítve a nagy és nehéz tárgyak bepakolását. Az osztott raktérpadló alacsonyabbra vagy magasabbra is helyezhető.
A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlák az alapfelszereléshez tartoznak, ledöntésük egyetlen érintéssel a csomagtérből is megoldható.
Vezetés és kezelhetőség
Tökéletes, vonzó és agilis – európai vezethetőség és agilitás
Európa a nagyteljesítményű ötajtósok otthona, tele autópályákkal, cikcakkos alpesi utakkal, zsúfolt városközpontokkal és kanyargós országutakkal. Az új Kia Ceed GT-t úgy fejlesztették, hogy minden környezetben otthonosan mozogjon.
A Ceed GT-t kizárólag európai utakra, európai vezetőknek tervezték, fejlesztették Albert Biermann, a Kia nagyteljesítményű modelljeinek fejlesztéséért és teszteléséért felelős vezetőjének irányításával. A hathónapos külön programmal a kanyartulajdonságok és a hirtelen irányváltási reakciók finomítása, valamint a tapadás növelése volt a cél. A mindennapi használhatóság mellett megtartották a Kiákra jellemző ’gran turismo’ szellemiséget.
A GT ugyanazon a teljesen független felfüggesztésen gurul, mint a többi Ceed, de a féléves tesztidőszak alatt finomhangoláson esett át a futómű geometriája is, így az eredmény még agilisabb viselkedés és intenzívebb vezetési élmény.
Az új nagyteljesítményű ötajtós felépítménye 5 mm-rel alacsonyabban ül, mint a Ceedé és a Ceed Sportswagoné, ez hatásosan csökkenti a súlypont magasságát. A keményebb első és hátsó rugók csökkentik a karosszériamozgásokat, pontosabb a kormányzás, és minden körülmények között feszesebb az autó viselkedése anélkül, hogy a menetkomfort romlana hosszú utakon, vagy rossz minőségű burkolatokon. A lágyabb első és hátsó stabilizátorokkal az ívbelső kerekek emelkedési hajlama csökken, növelve a tapadást és az útra átvihető vonóerőt. A felfüggesztés változtatásai lehetővé teszik, hogy a GT-vel a vezetők gyorsabb kanyartempót érhessenek el, mint akár az erősebb fronthajtású konkurensek.
Mindezeken felül, a hagyományos ESC (Electronic Stability Control) menetstabilizálót is alaposan átdolgozták úgy, hogy a vezetők nagyobb szabadságot élvezhessenek az agilisabb menettulajdonságok kihasználásakor. A Kia elektronikus VSM (Vehicle Stability Management) rendszere ugyancsak alaptartozék, nyomatékvektoros fékerőelosztással. Ez utóbbi kiegészítő elektronikus vezetősegéd az ívbelső kerekek fékezésével kanyarban csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot – ezáltal a Ceed GT sokkal élvezetesebben viselkedik kanyargós utakon és hegyi szakaszokon.
A hatékonyabb lassítóképességet nagyobb fékek garantálják, a normál Ceed 288 mm átmérőjű, hűtött első féktárcsáit 320 mm-esekre cserélték. A 28 mm-es vastagság 3 mm-rel nőtt, segítve a kinetikus hőenergia elnyelését, azaz növelve a fékteljesítményt.
A Kia mérnökeinek fontos volt a kényelem és a stabilitás megtartása nagysebességű utazás során is.
A Ceed GT-t az alapfelszerelés részeként Michelin Pilot Sport 4 abroncsokkal szerelik a lehető legnagyobb kanyarsebességek és a tapadás érdekében. Az elektromos szervokormányának áttétele különösen közvetlen 12.7:1, így a végpontok között a kormánykerék csupán 2.44-et fordul (ezzel 17%-kal közvetlenebb, a korábbi, 2013-as cee’d GT-énél).
Hajtáslánc
Erős 1,6 literes T-GDi motor, kézi- vagy duplakuplungos sebességváltóval
A 2013-ban bemutatott cee’d GT-t és pro_cee’d GT-t, akkor újonnan kifejlesztett, 1,6 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses benzines) motor hajtotta. A vezető parancsaira élénken reagáló géppel az autó bármikor könnyedén, erőfeszítés nélkül gyorsult. Az új Ceed GT is megtartotta ezt az irányvonalat, de motorját a fejlesztők finoman átdolgozták.
Az 1,6 literes T-GDi erőforrás 204 LE-t ad le 6,000/perc fordulatszámon, így továbbra is könnyed gyorsításokra képes és bőséges forgatónyomatékot kínál. Csúcsnyomatéka 265 Nm és ez folyamatosan rendelkezésre áll széles, 1500-4500/perc közötti tartományban. A végeredmény rugalmasság és bőséges nyomaték.
A Ceed GT alapból hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval készül, de a Kia mostantól hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltót is kínál hozzá. A házon belül fejlesztett kétkuplungos automata szerkezet tovább növeli a Ceed GT vonzerejét, lehetővé téve a ’gyorstüzelésű’ váltásokat akár a kormánykerék billentyűivel is.
A gyorsulási és emissziós adatokat idén véglegesítik, még jóval a 2019-es értékesítéskezdet előtt.
A Drive Mode Select rendszer – amely az új hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval elérhető – lehetővé teszi, hogy a tulajdonos egyéni vezetési paramétereket állítson be. A Normal és a Sport mód közötti váltással, a Drive Mode Select megváltoztatja a kormányrásegítés mértékét és finoman módosítja a hajtáslánc karakterét is. A kapcsoló Normal állásában az üzemanyag-hatékonyság és a nyugodt irányítás kerül előtérbe. Sportban azonban élénkebb lesz a gázreakció és gyorsabb a váltó, ilyenkor érhető el a maximális gyorsulás, és a kormány segédereje is csökken. Mindezeken felül a rendszer a későbbre időzített felkapcsolásokkal lehetővé teszi, hogy a vezető a hosszú gyorsítások során kihasználja a GT 6000/perc fordulatnál jelentkező csúcsteljesítményét.
A motor elektronikus hanggenerátora karakteres GT hangot varázsol az utastérbe, és ehhez társul az a sportosabb hangzás, amit az új, csappantyús kipufogóból szól. Az elektronikus hanggenerátorral elérhető, hogy a hosszú, nagysebességű utazások során ne zavarja a motorhang az utasokat.
Technológia és biztonság
Innovációk a könnyebb, komfortosabb, biztonságosabb életért
Az új Ceed GT a tulajdonosok és az utasok számára olyan technológiák széles skáláját kínálja, amelyek a közúti közlekedést könnyeddé, komfortossá és biztonságossá teszik.
Az alapáron kínált ’lebegő’ kijelzős infotainment elérhető audio rendszeres 7.0 colos vagy navigációt futtató 8.0 colos érintőképernyővel is, utóbbinál online Kia Connected Services szolgáltatással (TomTom®). A rendszer képes teljes okostelefonos integrációra Apple CarPlay™ (iPhone 5 vagy újabb készülékkel) és Android Auto™ (Android 5.0 Lollipop vagy újabb operációs rendszerű) programokkal.
Elérhető nagy zenei teljesítményű JBL Premium hangrendszer is, az MP3 fájlokat helyreállító legmodernebb Clari-Fi technológiával. Sztenderd tartozék az okostelefonok teljes körű Bluetooth integrációja, az automata világításkapcsoló és a kulcsnélküli nyitás-zárás is. Extraként elérhető a fűtött szélvédő, amely szinte észrevehetetlen fűtőszálakkal melegíti az üveget, így a hideg, téli hónapokban csupán egy gombnyomás a jég leolvasztása. A vezeték nélküli telefontöltő és a fűthető első és hátsó ülés szintén elérhető az extralistákon.
Az autóban megtalálható hat légzsák mellett fejlett vezetősegédek fokozzák az utasok védelmét, aktív biztonsági rendszereket alkalmazva az ütközés elkerülése érdekében is. Az alapvető biztonsági technológiák magukba foglalják a távfény asszisztenst, a fáradtságérzékelőt és a sávtartót/sávelhagyásra figyelmeztetőt a ráfutásgátlóval együtt.
A sávkövető ugyancsak elérhető 2-es szintű autonóm (önvezető) technológia, amely igazodik a forgalomban a GT előtt haladó járműhöz, felismeri az útburkolati jeleket, és autópályán a sávjában tartja az autót. A rendszer különféle radarszenzorok alapján szabályozza a gázadást, a fékezést és a kormányzást, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől. A sávkövető asszisztens 0-180 km/h-s sebességtartományban működik.
A további rendelkezésre álló technológiák között szerepel a dugóban araszolásra is képes (Stop & Go funkciós) adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a parkolósegéd és a gyalogosfelismerő ütközéselkerülő.
Minden Ceed-ben alapfelszerelés a Kia elektronikus VSM (Vehicle Stability Management) rendszere, amely stabilizálja az autót fékezéskor és kanyarban, ha az ESC (Electronic Stability Control) tapadáscsökkenést érzékel.