Ez nagyot üt az elektromos autók piacán
485 kilométer a tisztán elektromos hajtású e-Niro hatótávja
– Az új, 64 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkuval felszerelt Kia e-Niro európai szabvány szerinti, vegyesüzemi hatótávja elérheti akár a 485 kilométert, egyetlen feltöltéssel
– Városi forgalomban 615 km a hivatalos hatótáv
– 312 kilométer a hivatalos vegyesüzemi hatótáv, az alapmodell kisebb, 39,2 kWh-s akkucsomagjával
– Az e-Niro a károsanyag-kibocsátás nélküli üzemet tágassággal és praktikummal kombinálja
– Innovatív technológiák a veszteségenergiák akkumulátorba gyűjtésére
– 2016 óta 200 000 Niro talált gazdára világszerte, ebből 65 000 Európában
– Az e-Niro a Párizsi Autószalonon mutatkozik be először, európai forgalmazása még 2018-ban elkezdődik
A még 2018-ban az európai piacokon is megjelenő e-Niro a mérések szerint akár 485 km megtételére is képes egyetlen feltöltéssel, vegyes üzemben. Az e-Niro európai változatát októberben, a Párizsi Autószalonon láthatja először a nagyközönség.
Az e-Niro 64 kWh-s akkumulátorral felszerelt kivitele a vegyes WLTP ciklus alapján akár 485 km megtételére is képes lehet egyetlen feltöltéssel. A WLTP városi tesztjén (a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt) az e-Niro 615 km-t teljesített, hatótávjával számos benzines, vagy dízelautót is lekörözve. 100 kW-os gyorstöltéssel a 64 kWh-s akkucsomag mindössze 54 perc alatt 80%-ra tölthető. Az alapáras, 39,2 kWh-s akkuval felszerelt alapváltozat a WLTP vegyesüzemi minősítése alapján 312 km-re képes egy feltöltéssel.
Az e-Niro a piac egyik leginkább teljes értékű, tisztán elektromos autójaként érkezik a kínálatba, kiváló vezetési élménnyel, látványos megjelenéssel, és teljesen emisszió mentes működéssel. Az e-Niro tovább bővíti a Niro kínálatot, a hibrid és plug-in hibrid változatokból eddig több mint 200 000 talált gazdára a típus bevezetése (2016) óta. A teljes darabszámból több mint 65 000 Európában kelt el.
Az e-Niro 64 kWh-s akkucsomaggal felszerelt változatát 204 LE-s (395 Nm) villanymotor viszi, ezzel az autó mindössze 7,8 s alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra. A 39,2 kWh-s akkuval futó alapmodellekben 136 LE-s (395 Nm) a villanymotor, így 9,8 s az állórajtos, 100 km/h-s gyorsítás szintideje. Az e-Nirók – a többi Niro változathoz hasonlóan – elsőkerék-hajtásúak.
Az e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a hajtó villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód szabályozója (Coasting Guide Control, CGC), és a Predictive Energy Control (PEC) is. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód használatára.
A Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciája az e-Niróra (valamint annak villanymotorjára és akkumulátorára) is korlátozás nélkül érvényes.