Hannoverbe érkezett a legújabb Transit
A legintelligensebb és legtermelékenyebb Ford Transit világpremiere a Hannoveri Haszongépjármű Szakkiállításon
A Ford a hannoveri IAA Haszongépjármű Szakkiállításra időzítette az eddigi legintelligensebb és legtermelékenyebb Transit világpremierjét, reflektorfénybe állítva az új 2 tonnás Transit modellt.
A megnövelt szállító kapacitású és akár 7 százalékkal takarékosabb, felfrissített hajtásláncokkal felszerelt új Transitban jelenik meg a szegmens legelső mild hibrid (mHEV) hajtása, ami körülbelül 3 százalékkal takarékosabban működik, mint a standard dízel modell, és akár 8 százalékkal javítja az autó üzemanyag-fogyasztását az araszoló városi forgalomban.
Az új Transit minden eddiginél hatékonyabb konnektivitást kínál, így üzemeltetői kihasználhatják a FordPass Connect fedélzeti modem minden előnyét*, ami segít a flottában működő autók kihasználtságának javításában és az üzemeltetési költségek optimalizálásában.
Az Európában 2019 közepétől kapható új Transit a most kifutó modell sikerére épít, ami nemcsak Európában, hanem Észak-Amerikában is saját szegmense legkelendőbb járműve lett. Az európai sikertörténet 2018-ban is folytatódik, hiszen idén augusztusig 67.000 darab kelt el az autóból, vagyis 14 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában.
“Íme a modern vállalkozások számára készített Ford Transit, ami pontosan olyan kemény és praktikus, mint ahogy azt vásárlóink elvárják, miközben csekély működési költsége és modern konnektivitása révén sokkal hatékonyabban üzemeltethető,” nyilatkozta Michael McDonagh, a Transit-program globális főmérnöke. “Ráadásul a Ford az elektromos hajtás bevezetésében is diktálja az iramot, hiszen a Transitban bevezetett új mild hibrid hajtás ideális a városi fuvarokhoz.”
Még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. Több választási lehetőség
A Ford továbbfejlesztette modern 2,0 literes EcoBlue dízelmotorját**, ami a valós mérési ciklusokban rögzített Ford adatbázis szerint akár 7 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
Az üzemanyag-befecskendező rendszer nagyobb, 2.200 bar nyomása segíti a hatékonyabb égést. A motor belső súrlódását az új acéldugattyúk vékonyabb palástja mérsékli. A változó átfolyású olajszivattyú a mindenkori igényhez igazítja az olaj adagolását, csökkentve ezzel a motor fölösleges terhelését.
Szintén az üzemanyag-fogyasztást javítja a 2 tonnás Transitban most először bevezetett elektromos kormányrásegítés (EPAS) is, akárcsak az átfogó tömegcsökkentés, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazása és az aerodinamikai fejlesztések. Az Auto Start-Stop technológia továbbra is alapáras a teljes modellkínálatban.
Az autó vezetőjének a Takarékos Üzemmód is rendelkezésére áll, ami GPS helymeghatározás alapján előre jelzi, hogyan érhető el a legkedvezőbb fogyasztás a Transit előtt álló útszakaszon.
A 105, 130 és 170 lóerős motorkínálat most egy új, 185 lóerős változattal bővül, ami ráadásul bőséges, 415 Nm-es forgatónyomatékot is kínál. Mindegyik motorváltozatban új, áttervezett turbótöltő biztosít egyenletesebb forgatónyomatékot, méghozzá az eddiginél szélesebb fordulatszám-tartományban.
2020 tavaszától a hátsókerékhajtású Transit modellekhez a vásárlók a standard hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a Ford új, rendkívül hatékony és gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltóját is megrendelhetik. Az új egység Adaptív Kapcsolási Ütemezés funkciója az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását.
A szegmens első mHEV technológiája
A haszongépjárművek üzemeltetői számára még alacsonyabb üzemanyag-költségeket kínál az új Ford Transit elsőkerékhajtású és a hátsókerékhajtású változataiban bevezetett, innovatív dízel-mHEV technológia, ami a WLTP-mérések szerint körülbelül további 3 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez. Ez a megtakarítás bizonyos közlekedés helyzetekben – például a gyakran megtorpanó-elinduló, araszoló nagyvárosi forgalomban – akár 8 százalék is lehet, ami további előnyt jelent a városi szállításokra szakosodott üzletek számára.
A rendszerben a szokásos generátort egy szíjhajtású indítómotor/generátor helyettesíti. Ez az egység alakítja át a jármű lassításakor keletkező mozgási energiát elektromos árammá, amit egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárol. Az így visszanyert energia felhasználható a belsőégésű motor forgatónyomatékának kiegészítésére normál haladáskor vagy gyorsításkor, emellett pedig a jármű külső elektromos berendezéseinek működtetésére is hasznosítható.
A Transit mHEV rendszerét nem a standard hajtásláncok teljesítményének fokozására, hanem inkább az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére optimalizálták. Ugyanakkor a hibrid rendszer által biztosított azonnali nyomatékleadás előnye határozottan érezhető, amikor a vezető alacsony motor-fordulatszámról szeretne gyorsítani.
Még nagyobb hasznos teherbírás
Hasznos terhelhetőség szempontjából az új Ford Transit a kategória legjobbjai közé tartozik. Ez annak is köszönhető, hogy a Ford mérnökei átfogó tömegcsökkentési programot indítottak, ami az autó minden részét érintette, és ezzel sikerült fokozni a Transit szállító kapacitását.
Ennek egyik fontos eszköze volt, hogy a jármű szerkezetét a repülőgépiparból átvett számítógépes tervezési rendszerekkel optimalizálták. A tömegcsökkentés eredményeként az autó új, alumínium motorházfedelet és változó falvastagságú acél keréktárcsákat kapott, a kipufogódob pedig az eddigi kettős szerkezet helyett ezentúl egyetlen darabból áll. A Ford most először váltja ki az acélt könnyű és erős kompozit anyaggal a raktérelválasztó falnál.
A ki- és berakodás az új Motoros Mozgatású Oldalajtó könnyíti meg. Az új, magasan elhelyezett külső világítás lefelé irányuló fénye kiválóan megvilágítja a környezetet, ha éjszaka a hátsó raktérajtó mögött kell munkát végezni.
Mindig kapcsolatban*
A Ford elkötelezetten törekszik arra, hogy teljes haszongépjármű-kínálatában biztosítsa a konnektivitás előnyeit, ezért az új Transit kínálatában gyes piacokon megjelenik a FordPass Connect beépített modem-technológia, lehetővé téve a flottaüzemeltetők számára, hogy javítsák járműveik kihasználtságát, és optimalizálják az üzemeltetési költségeket. Ennek hatásos eszköze két új termék: a 2019-ben bevezetendő Ford Telematika és Ford Adatszolgáltatás.
A beépített modem emellett rengeteg járműinformációt továbbít a FordPass mobil alkalmazás felé, amelyek alapján egyszerűbben és termelékenyebben működtethető a jármű – mind az egyszemélyes kisvállalkozások, mind a nagy flottaüzemeltetők számára.
A Transit fejlett technológiái közt a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is szerepel, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet. A kínálat része a Ford MyKey rendszere is, aminek segítségével a flottamenedzserek előre beprogramozhatják az indítókulcsot, korlátozva az autó sebességét és a rádió hangerejét, illetve megakadályozva az aktív biztonsági rendszerek kikapcsolását.
A külső gyártók által kínált átalakítások és tartozékok az új Upfitter Interfész Modulon keresztül férhetnek hozzá a Transit elektromos rendszeréből származó adatokhoz.
Egyszerűen vezethető
A Transit kifinomult és személyautós vezethetőségét még magasabb szintre emeli az EPAS rendszer bevezetése, amivel könnyebb parkolni és manőverezni. Az autóhoz olyan vezetéstámogató technológiák is rendelhetők, mint az Aktív Parkolóasszisztens vagy a Sávtartó Asszisztens; mindez hatékonyan segít abban, hogy a vezető ne fáradjon el munka közben.
A Transitban most először érhetők el a mindenkori közlekedési helyzethez igazodó választható beállítások: az Eco üzemmód, a Csúszós Út üzemmód, a négykerékhajtású modellekhez kifejlesztett Sár/Nyomvályú üzemmód, valamint a Vontatás üzemmód, ami zökkenőmentes, sima teljesítményleadást biztosít, amikor a Transit nagyméretű, a saját tömegénél nehezebb utánfutót vagy hajót vontat.
A fejlett vezetéstámogató technológiák széles kínálata segíti a vezetéssel járó stressz és terhelés csökkentését, illetve egy esetleges ütközés elkerülését vagy a baleset súlyosságának mérséklését. Többek közt:
- Az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer nagyobb holtteret lát be, amikor az autó – akár 10 méteres szerelvény-hosszúságig – utánfutót vontat
- Az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika hatásosan kombinálja a Közlekedési Tábla Felismerés és az Adaptív Sebességtartó Automatika rendszerek funkcióit, hogy a vezető mindig betartsa a sebességkorlátozásokat
- Továbbfejlesztett Sávtartó Asszisztens
- A Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer immár éjszaka is felismeri a gyalogosokat, amikor megvilágítja őket a fényszórók fénye
Az autó kínálatában olyan új rendszerek is megjelennek, amelyek egyszerűbbé, stresszmentesebbé teszik a vezető munkáját, amikor zsúfolt ipari vagy városi környezetben kell manővereznie vagy parkolnia, és segítenek elkerülni az ebből eredő koccanásokat és sérüléseket.
- A Széles Látószögű Első és Hátsó Kamera segít a közeledő járművek észlelésében, amikor a Transit egy szűk parkolóhelyről hajt ki, zsúfolt úton halad vagy tolat
- A magasan elhelyezett tolatókamera jobb képet ad hátramenetben, különösen akkor, amikor az autó nyitott ajtókkal tolat
- A kiegészítő oldalsó érzékelőknek köszönhetően a Parkolássegítő rendszer hatékonyabban működik
- Az Aktív Parkolóasszisztens (APA) segítségével a vezető könnyen megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és kormányzás nélkül beállhat oda – legyen szó akár párhuzamos, akár merőleges parkolásról
- A Kiállássegítő rendszer a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhely elhagyásában segít
- A Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti
Első pillantásra felismerhető külső. Praktikus, vadonatúj utastér
A Ford Transit új külső megjelenését magasabbra húzott, határozottabb, három díszléces hűtőrács és áttervezett alsó orr-rész határozza meg. Az első karosszériaelemek és a lökhárító átformálásával javult az aerodinamika, és az első traktus felületei könnyebben tisztíthatók. A magasabb felszereltségű modellek erős bi-xenon fényszórója és új LED nappali menetfénye a Transit-család jellegzetes arculatát sugallja.
Akárcsak a legújabb Transit Custom modellben, itt is teljesen átalakult az utastér formavilága, így a kabin még stílusosabbá, praktikusabbá és kényelmesebbé vált. Az új műszerfalpanel praktikus újdonságai révén a vezető mobil irodaként használhatja az autót; ezt szolgálja többek közt a műszerfal tetején kialakított három, nyitott tetejű tárolórekesz, vagy az új dokkoló rekesz, amelyben a vezető nemcsak mobiltelefonját, hanem nagyobb méretű tabletjét is tárolhatja és töltheti.
Az utasteret mutatós és strapabíró anyagok burkolják; ezek közt új üléskárpit is található, amit a Ford a legkeményebb koptatási próbáknak vetett alá. A komfortérzetről megújult ülések gondoskodnak, amelyek párnázatát új formázással alakították ki, hogy jobban megtámasszák a testet.
Mivel egyre több az olyan vásárló, akiknek szolgáltatásaihoz magasabb felszereltségű autó kell, a Ford egy új Limited modellváltozatot is bevezet a kínálatban. Ahogy a kifutó modell esetében, a vevők most is rengeteg – több mint 450 féle – változat közül választhatnak, beleértve az elsőkerék-, a hátsókerék- és az összkerékhajtást, és persze a teljes körű felépítmény-kínálatot, amelyben a nemrégiben bevezetett, alacsony platómagasságú fülkés alvázkivitel is szerepel.
Az új Ford Transit a törökországi Kocaeliben készül a Transit Custom modellel együtt. A Ford tavaly jelentette be, hogy a török Ford Otosan vegyesvállalat gyártási kapacitását egy 52 millió dolláros beruházás révén 40.000 darabbal, évi 330.000 darabra növeli.
*A FordPass szolgáltatás Magyarországon később, várhatóan 2019-ben kerül bevezetésre
# # #
** Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás hivatalos adatait az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford