A BMW a 2018-as Párizsi Autószalonon
Reflektorfénybe gurul az új BMW Z4, az új BMW 8-as Coupé, a kategóriateremtő BMW X5 negyedik nemzedéke és a BMW M5 Competition.
A bajor prémiummárka idén októberben aktuális modellújítási hulláma legfrissebb négykerekűit gurítja ki a francia fővárosban megrendezendő nemzetközi autószalon színpadára. Az európai autókiállításokat csokorba gyűjtő 2018-as naptár elsőszámú eseményén bemutatkozó új BMW modelleket az érzelmekben gazdag formanyelv, az iránymutató technológia és a vezetés eddigi legintenzívebb élménye járja át. A nóvumok számos járműkategóriában vezetik be a müncheni székhelyű gyártó új dizájnmegoldásait, miközben a digitalizáció, a járművezérlés, a fenntarthatóság és a menetdinamika terén is jelentős fejlődést képviselnek. A Párizsi Autószalon idei felvonására kilátogató közönség például testközelből veheti szemügyre a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójával felszerelt BMW modelleket, amelyek a műszeregység és a központi kijelző teljesen digitális egységének képében hozzák el a jelenbe a vezető személyes preferenciáihoz minden korábbinál átfogóbban alkalmazkodó járművezérlési rendszereket. A további innovációk között szerepel a BMW Laserlight lézerfény-technológia, valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant) is, amelyek a BMW márka újabb modellsorozataiban is megjelennek, illetve az egyedülálló tolatási segédlet (Reversing Assistant), amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére még az olyan szűk helyeken is, ahol a beláthatóság meglehetősen korlátozott.
A legújabb technológiai innovációk, valamint azon sorozatgyártásra érett és a közeli jövőben utcára guruló BMW modellek, amelyek a 2018. október 4-14. között nyitva álló autószalonon mutatkoznak be a nagyközönség előtt, a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyszerre szigorú és következetes alkalmazását tükrözik. A müncheni központú vállalatcsoport páratlan szisztémája központi tényezőként tekint az olyan jövőbeli teljesítményjegyek kifejlesztésére, mint a formanyelv, az automatizált járművezetés, a járműkapcsolat, az elektromos mobilitás és a kiegészítő szolgáltatások. Az e területeken bemutatkozó párizsi újítások a bajor prémiumgyártó azon vezető pozícióját éltetik, amelyet a márka az elmúlt esztendők során a jövőbe mutató személyes mobilitás terén vívott ki magának és erősített meg. A stratégia a BMW luxusszegmensben előirányzott modellújítási hullámára (amely Párizsban az új BMW 8-as Coupé autószalon-premierjével veszi kezdetét), a BMW X modellcsalád folyamatos bővítésére (az új BMW X5 világpremierjével) és a BMW M GmbH modellpalettájának frissítésére (az új BMW M5 Competition bemutatkozásával) is központi tényezőként tekint.
Színtiszta sportautós gének: az új BMW Z4
A bajor prémiumgyártó roadster modelljeinek lélegzetelállító történetében új fejezet kezdődik: érkezik az új BMW Z4, amely a francia fővárosban ünnepli autószalon-premierjét. A márka új formanyelve szerint megálmodott, érzelmekben gazdag, erőteljes dizájn-megoldásaival, elektromosan működtethető, klasszikus vászontetejével és vezetőre összpontosító utasterével a nyitott tetős kétüléses új nemzedéke már első ránézésre is színtiszta sportosságot sugall. Az új BMW Z4 lendületes karaktere a háromtagú motorpaletta átfogó fejlesztésen átesett erőforrásaiban, a vadonatúj futómű-technológiában és a rendkívül merev járműszerkezetben gyökerezik. A modell versenyautósan agilis vezethetőségét a széles nyomtávok, a tökéletes tengelyterhelés-elosztás és a kompakt tengelytávolság egysége fokozza, miközben a vezetés abszolút élményéhez tökéletes üléspozíció, minimalizált saját tömeg és alacsony súlypont járul hozzá. A járművezérlési funkciókat a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója emeli új szintre, amelynek két, egyenként 10,25” képernyő-átmérőjű színes kijelzője a műszeregység és a központi kijelző forradalmi egységét kelti életre.
Az új roadster háromtagú motorpalettájának csúcsán egy BMW M Performance modell foglal helyet. A BMW Z4 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 162 – 168 gramm / km) motorházteteje alatt egy soros hathengeres benzinmotor dolgozik 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel, amelyhez már az alapfelszereltség részeként elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M Sport futómű, változó áttételű sportkormány, M Sport fékrendszer, hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt M Sport differenciálmű, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák és nagyteljesítményű gumiabroncsok társulnak. Az új BMW Z4 csúcsmodellje mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé
Ugyancsak újoncként gurul ki az autószalonok reflektorfényébe az új BMW 8-as Coupé, amely mind megjelenésében, mind technológiai arzenáljában egy nagyteljesítményű sportautó kvalitásait és egy luxuskupé exkluzivitását ötvözi. A modell precíz vonalvezetéssel megrajzolt, letisztult formanyelve hamisítatlan sportosságot áraszt, amelyet a lemezek mögött merev járműszerkezet, erőteljes hajtáslánc és kifinomult futómű-technológia igazol. Az új BMW 8-as Coupé kivételes teljesítményadottságokkal büszkélkedhet, amelyekkel a bajor prémiumgyártó modellújítási hulláma lendületes belépővel érkezik meg a luxusszegmens mezőnyébe. A modell exkluzív, innovatív karakterét a kivételesen fejlett járművezérlési- és kijelző megoldások, vezetést támogató rendszerek, illetve járműkapcsolati funkciók nyomatékosítják.
Az új BMW 8-as Coupé és a hosszú távú megmérettetésekre edzett BMW M8 GTE versenyautó közötti hasonlóság már az újdonság piaci premierjétől kezdődően egy BMW M Performance modell képében érhető tetten leginkább. Az új BMW M850i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,0 – 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 228 – 240 gramm / km) meghajtásáról egy vadonatúj fejlesztésű, 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotor gondoskodik, amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét. Az új BMW M850i xDrive Coupé vérpezsdítő teljesítménye a forgatónyomatékban gazdag erőforrás, a motorsport élvonalában kifejlesztett futómű-technológia és az M Sport differenciálmű egységéből ered. A V8-as szívhez egy soros hathengeres dízelmotor csatlakozik az erőforrásokat egyesítő palettán: az új BMW 840d xDrive Coupé modellben a 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítmény 100 kilométerre vetített 6,1 – 6,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 160 – 164 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. Mindkét modell alatt BMW xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel és aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering).
Sokoldalúbb és innovatívabb, mint valaha: az új BMW X5
Az új BMW X5 párizsi világpremierjével új fejezet veszi kezdetét a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek legendás sikertörténetében. A BMW X modellcsalád alapító tagjának negyedik generációja menettulajdonságai és járműtechnológiai innovációi tekintetében is túlszárnyalja elődjeit. Az új BMW X5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 11,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 158 – 264 gramm / km) magabiztos kiállását, hamisítatlan karakterét és robosztus felépítését új karosszériadizájn hangsúlyozza, miközben az ajtók mögött bőséges tér, modern formai megoldások és luxus hangulat fogadja a bajor prémiumgyártó ügyfelét.
Az abszolút menetkomfort, a kiváló terepjáró képesség és a sportos vezethetőség SAV modellekre jellemző egységét részletekbe menően továbbfejlesztett motorpaletta, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata és a BMW X modellek történetében először alkalmazott kerékfelfüggesztési technológia kelti életre, amelyhez az első és a hátsó tengely levegős futóműve, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az Off-Road csomag is nagymértékben hozzájárul. A vezetést támogató rendszerek jelentősen kibővített, innovatív portfóliójába a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), illetve a vadonatúj tolatási segédlet (Reversing Assistant) is bekerült. Sőt mi több, az új BMW X5 alapfelszereltségének részeként ünnepli világpremierjét a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, amely a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójával együttműködve minden korábbinál közvetlenebb és személyre szabottabb járművezérlési megoldásokat kínál.
Teljesítmény a maximumon: az új BMW M5 Competition
A 2018-as Párizsi Autószalonon felépített BMW-stand a nagyteljesítményű sportautók iránt rajongó közönség számára is tartogat meglepetést: a BMW M GmbH itt leplezi le először erőtől duzzadó sportlimuzinja zászlóshajóját, az új BMW M5 Competition modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km). A tervezőmérnökök 19 kW-tal / 25 lóerővel megtoldották az új BMW M5 sportlimuzin maximális teljesítményét, a motorsport élvonala ihlette vezetési élmény érdekében pedig az immáron 460 kW-hoz / 625 lóerőhöz típus-specifikus futómű-hangolás és még közvetlenebb rendszerreakciók társulnak. Az új BMW M5 Competition a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatja erejét az útra, amelyekkel a V8-as erőforrás 3,3 másodperc alatt katapultálja álló helyzetből 100 km/órás sebességre az ötüléses élsportolót. A modell 10,8 másodperc alatt abszolválja a 0-200 km/órás sprintet.
A vezető alkat csúcsmodelljének teljesítmény-orientált karakterét típus-specifikus M Sport kipufogórendszer, egyedi motorfelfüggesztések és 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. A zászlóshajó páratlanul dinamikus teljesítményét egy sor magasfényű feketére fényezett karosszériajegy, a csomagtérajtón található „M5” típusjelzés alatt pedig diszkrét „Competition” felirat jelzi.
Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)