A győztesként bemutatkozó Opel Combo Cargo rövid áttekintése
- Premier: Haszonjármű IAA, Hannover 2018. szeptember19.
- Combo: piaci bevezetés előreláthatólag 2018. szeptemberétől megrendelhető
- Pozícionálás: tágas áruszállító, kompakt méretekkel és csúcstechnikával; normál (4,4 méter hosszú) és XL-változat (4,75 méter); teljesen új felépítés, személyautós standard szerint, extra hatékony áruszállító minimális üzemköltségekkel, kereskedőknek és iparosoknak fejlesztve; maximális flexibilitás, két- vagy háromszemélyes fülkével, illetve ötszemélyes duplafülkével.
Méretek és árak:
- Combo:
- 4.403 / 1.921 / 1.825 mm (hosszúság / szélesség behajtott külső tükrökkel / magasság)
- Raktér: 3,3 – 3,8 m3
- Maximális rakodóhossz: 3.090 mm1
- Combo
XL:
- 4.753 / 1.921 / 1.820 mm (hosszúság / szélesség behajtott külső tükrökkel / magasság)
- Raktér: 3,9 – 4,4 m3
- Maximális rakodóhossz: 3.440 mm1
- Teherbírás: mindkét Combo-változat 1000 kilogrammig
Design és praktikum:
- Ésszerű kialakítású raktér, elég széles két euro-paletta elhelyezésére – még a Combo rövid változatában is
- 557 milliméter alacsony rakodóperem
- Az opcionális tetőajtóval probléma nélkül szállíthatók lejtősen berakott hosszú tárgyak, például lécek
- Valamennyi három első üléses változatban átrakási lehetőség teszi lehetővé akár 3440 milliméter hosszú tárgyak szállítását a jármű belsejében
- Szériában hat rögzítőgyűrű a padlón; opcióként további négy az oldalfalak félmagasságában
- Robusztus fellépés, erőteljes frontdesign, vonzó, barátságos arculat
- Magasra húzott géptető, a szélvédőtől a hűtőmaszkig húzódó két élvonal hangsúlyozza a jármű robusztus, stabil állását
- Opeles designelemek, mint a szárnyszerű LED-es nappali menetfény
- A hűtőmaszkon két krómszárny keretezi az Opel-villámot
- Karakteres kerékívek és küszöbök emelik ki az erőteljes stílust
- Ergonomikus vezetőhely, kézre eső kezelőszervekkel
- Világosan
három területre osztott középkonzol:
- Felül az infotainment-rendszer, monitorral
- Középen a fűtés-szellőzés szabályzói
- Alul további rakodási lehetőségek
Technika, asszisztensrendszerek és komfort:
- „Körkörös hátrapillantás“2: segíti a vezetőt, nagymértékben javítja a kilátást a lemezelt oldalú furgonból vagy tetőig megrakott autóból
- Oldalvédelem3
- Szenzoros túlterhelés-jelzés2
- IntelliGrip adaptív kipörgésgátló öt móddal
- „Építkezési“ kivitel: 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első és hátsó stabilizátor, nagyobb kerekek, variálható hátsó rugózás
- Utánfutó-stabilizáló
- Holttér-figyelmeztetés, ultrahangos érzékelőkkel4
- Automatikus parkolóasszisztens
- Vetített kijelzés
- Figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezés és gyalogos-felismerés 5
- Jelzőtábla-asszisztens
- Sávtartó-asszisztens
- Adaptív sebességszabályozó
- Intelligens sebesség-asszisztens
- Fáradtság-felismerő
- Fűthető kormánykerék és első ülések
- Apple CarPlay- és Android Auto- kompatibilis infotainment-rendszerek: Multimedia Radio és Multimedia Navi Pro, nyolccolos színes érintőképernyővel
- A Multimedia Navi Pro mutatja a TMC-jelzéseket is (Traffic Messaging Channel)
- Alkalmas okostelefonok induktív feltöltése (Wireless Charging)
Motorok és váltóművek:
- A hajtóművek máris teljesítik a jövőbeli szigorú Euro 6d-TEMP kipufogási normát
- 1.5 dízel 96 kW/130 LE, Start/Stop és nyolcfokozatú automata (fogyasztás 6: városban 4,9-4,5 l/100 km, országúton 4,4-4,1 l/100 km, kombináltan 4,5-4,3 l/100 km, 119-113 g/km CO2) vagy hatfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 5,1-4,9 l/100 km, országúton 4,4-4,1 l/100 km, kombináltan 4,6-4,4 l/100 km, 123-116 g/km CO2)
- 1.5 dízel mit 56 kW/76 LE és ötfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 4,6-4,2 l/100 km, országúton 4,1-3,8 l/100 km, kombináltan 4,3-3,9 l/100 km, 114-104 g/km CO2)
- 1.5 dízel 75 kW/102 LE, Start/Stop és ötfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 4,9-4,7 l/100 km, országúton 4,0-3,9 l/100 km, kombináltan 4,4-4,2 l/100 km, g/km 115-110 CO2)
- 1.2 Direct Injection Turbo mit 81 kW/110 PS, Start/Stop és hatfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 6,8-6,2 l/100 km, országúton 5,1-4,9 l/100 km, kombináltan 5,7-5,4 l/100 km, 131-124 g/km CO2)
- Váltóművek: öt- és hatfokozatú sebességváltó, illetve különösen hatékony nyolcfokozatú automata
1 Átrakási lehetőséggel.
2 Várhatóan 2019-től rendelhető meg.
3 10 km/órától aktív.
4 17 km/órától aktív.
5 A rendszer 5 km/h és 85 km/h között aktív. Azért, hogy csökkentse egy esetleges baleset ütközési sebességét, 0 km/h und 30 km/h között 0,9 g-vel fékezi a járművet. 30 km/h és 85 km/h között maximum 22 km/h-val csökkenti az ütközési sebességet. E küszöbértékek felett a vezetőnek magának kell fékeznie, hogy tovább mérsékelje a sebességet.
6 A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, hogy a VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1153 und VO (EU) Nr. 2017/1151-nek megfelelően biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel. A motor teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogási szabványt.