Opel Combo Life történet
Hagyományosan jó barát az Opel Combo Life
- Jövőbe mutat a családbarát Opel Kadett Combo
- A korszerű Combo „Tour“ minden igényt kielégít
- Igazi családi autó a praktikus és komfortos Combo Life
Az új Opel Combo Life megmutatja, mi mindent kell kínálnia egy modern magas tetős kombinak ahhoz, hogy a mindennapok hőse és a család legjobb barátja lehessen: bőséges hely gyermeküléseknek és poggyásznak, flexibilitás a legapróbb részletekig, és olyan korszerű technika, valamit komfortfelszerelés, amely párját ritkítja a szegmensben. Ezáltal a legjobb hagyomány követője, hiszen az Opel már a 80-as években felismerte, hogy a kompakt méretű, de magas tetejű autó ideálisan megfelel családoknak és sportembereknek. Ezen elgondolás remekül bevált az idők folyamán.
Az Opel Combo családi- és szabadidő-autó pályafutása a nyolcvanas évek közepén kezdődött egy furgonnal: ez volt a tágas Kadett Combo. A Kadettből levezetett jármű variálható, az utas- és a csomagtér közé beszerelhető válaszfallal és szélesre nyíló, ablakos, kétszárnyas hátfalajtóval készült. A 180 fokos nyitási szög megkönnyítette a be- és kirakodást.
A bármit elszállító családi kocsi
A Combót, önálló modellsorozatként, 1993 őszén vezették be. A Combo B első része, a B-oszlopig, gyakorlatilag azonos volt a Corsáéval, de a tengelytávot és a karosszériát meghosszabbították, hogy elférjen benne a magas, tégla-alakú raktér. Mivel nagyon sikeresnek bizonyult a koncepció, 1995-ben megjelent a Combo B változataként a Tour, nagy, kitámasztható oldalablakokkal és lehajtható hátsó üléspaddal. A beszállást megkönnyítő utasoldali előrebillenthető ülés, a hátsó támla gumibevonata és az oldalburkolatok mindenes családi járgánnyá avatták a Tourt. A szövettel, illetve műanyaggal eltakart B- és D-oszlop, illetve a szőnyeggel burkolt kerékdobok személyautós hangulatot keltettek.
A Combo Tramp elhagyhatta az aszfaltot
A Combo harmadik generációjának alapja a Corsa C lett, de 2001-re következetesen továbbfejlesztették az alapötletet: férőhely öt személynek, két tolóajtó, megnyújtott tengelytáv és bőséges motorválaszték tette még praktikusabbá és flexibilisebbé a Combót. 2011-ig készült.
2002-től még flexibilisebb és tágasabb lett a Tour-változat, a nyaralás holmija éppúgy elfért benne, mint a költözködés sok kartondoboza. Praktikus rakodóhálók, zsebek mind a négy ajtóban és az oldalfalakban, italtartók tették végérvényesen alkalmassá családi és utazási használatra. 2005 szeptemberében következett a sportos életstílus-nagyterű, a markánsan terepes küllemű Combo Tramp – ezüstszínűre fényezett alsó védőlemezzel és fekete tetővel, amely remekül mutatott a Yellow Punch sárga vagy Magma-vörös fényezéssel. A motorház és a tank védőburkolata valamint a megnövelt szabad magasság jóvoltából a Tramp bátran elhagyhatta az aszfaltozott utakat.
Combo D, először kétféle hosszúsággal
2012-től kezdve először választhattak a vevők kétféle hosszúságú Combo D között. A Combo azóta is tetszés szerint vásárolható meg rövid vagy hosszú tengelytávú ötülésesként, normál vagy magas tetővel, és a széria tolóajtókat kiegészítő felnyíló vagy kétszárnyú csomagtér-ajtóval. Ha pedig egy nagy család kerekedik fel, akkor a rövid tengelytávú hétszemélyes kivitel a megfelelő. A 3.200 litert elérő raktérfogat (hosszú változat) és a 800 kilogrammos teherbírás komoly szállítójárművé tette a személyszállító verziót is.
Az Opel Combo D utastere különösen praktikus és barátságos berendezésű. Ergonomikus és kézre eső kezelőszervei kellemessé teszik vezetését. Számos rakodóhely és 60:40 arányban osztott hátsó támla tanúskodik átgondolt koncepcióról.
Most a sikermodell ötödik generációja nyit meg új dimenziókat. Továbbra is kétféle hosszúság van a programban – ám az új Combo Life képességei minden eddiginél sokrétűbbek lettek. Első ízben nem tisztán haszonjárműként fejlesztették, hanem eleve személyautós mércének megfelelő technikával, asszisztensrendszerekkel és komforttal – egy nagyterű kocsi, amelyet öröm vezetni!