• Egyéb

A Combo Life örömmel vezethető, élénk, modern motorjai

  • Már most valamennyi benzin- és dízelmotor megfelel az Euro 6d-TEMP normának
  • Hatékony, kompakt hajtóművek, csekély fogyasztással
  • Először kapható a minimális súrlódású nyolcfokozatú automatával

Az új Opel Combo Life a mindennapok multifunkcionális hőse, a szegmensben verhetetlenül sokféle korszerű technikával és asszisztensrendszerrel. Ráadásul csúcsszintű a komfortja is – elvégre kezdettől fogva személyautós standard szerint tervezték az ötödik generációt. Különösen fontos fejlesztési cél volt a hatékonyság, ezért kapott a tágas, sokoldalú, magas tetejű autó rendkívül gazdaságos motorokat és hozzájuk illő váltóműveket. A modern öt- és hatfokozatú manuális sebességváltók mellett első ízben rendelhető a Combóhoz Quickshift-technikájú nyolcfokozatú automata1.

Élénk, modern motorok, az Euro 6d-TEMP norma szerint

Az új Opel Combo Life a legapróbb részletekig maximális hatékonyságra készült, ám ez korántsem megy a variálható családi- és szabadidő-autó vezetési élményének rovására! Az örömteli autózáshoz szükséges menetteljesítményeket eleven és takarékos benzin- és dízelmotorok (fogyasztás2: városban 6,9-4,5 l/100 km, országúton 5,2-3,8 l/100 km, kombináltan 5,8-4,1 l/100 km, 133-108 g/km CO2) választéka biztosítja. A kompakt, könnyű, teljesen alumíniumépítésű erőforrások már most teljesítik a szigorú Euro 6d-TEMP kipufogási szabványt, amely elsőként veszi figyelembe a valós közlekedés viszonyait (RDE = Real Driving Emissions).

A csúcshajtómű az új 1.5-ös dízel (96 kW/130 LE), Start/Stoppal és változó geometriájú turbótöltővel. 300 newtonméteres nyomatékát már 1750/percnél kifejti, hatfokozatú sebességváltó jár hozzá. (Fogyasztás2: városban 4,9-4,8 l/100 km, országúton 4,3-4,0 l/100 km, kombináltan 4,5-4,3 l/100 km, 118-114 g/km CO2). Az ezzel felszerelt Combo Life 10,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, előzés közben pedig, ötödik fokozatban, 10,1 alatt növeli sebességét 80-ról 120 km/órára.

Az 1.5-ös dízel optimális kipufogógáz-kezelését passzív oxidációs katalizátor, NOx-elnyelő, AdBlue-befecskendezés, SCR-katalizátor (Selective Catalytic Reduction) és a motorhoz közel beépített dízel-részecskeszűrő kombinációjára bízták. Az NOx-elnyelő afféle hidegindítási katalizátorként hat, beindítás után szorítja le a nitrogénoxid-emissziót, hogy magasabb üzemhőmérsékleten már az SCR lépjen be. Az ammónia-tartalmú AdBlue oldat az SCG katalizátorban reagál a nitrogénoxidokkal, úgyhogy ártatlan nitrogén és víz keletkezik.

A típustörténetben először kapható a Combo Life modern nyolcfokozatú automatával1 (fogyasztás2: városban4,8-4,6 l/100 km, országúton 4,3-4,1 l/100 km, kombináltan 4,5-4,3 l/100 km, 118-113 g/km CO2). A 96 kW/130 LE teljesítményű dízelmotor társaként nem csupán nagyon lágyan kapcsol, hanem segít leszorítani a fogyasztást és az emissziót is.

Gázolajosként rendelkezésre áll még az 1.5-ös dízel kétféle változata is: 75 kW/102 LE, Start/Stoppal (fogyasztás2: városban 4,9-4,5 l/100 km, országúton 4,3-4,0 l/100 km, kombináltan 4,5-4,2 l/100 km, 118-110 g/km CO2), illetve belépő motorként 56 kW/76 LE teljesítménnyel (fogyasztás2: városban 4,6 l/100 km, országúton 3,9-3,8 l/100 km, kombináltan 4,2-4,1 l/100 km, g/km 110-108 CO2). A nyomatékmaximum 250, illetve 230 newtonméter, egyformán 1750/percnél. Mindkettő modern ötfokozatú sebességváltóhoz kapcsolódik.

A benzinmotor kedvelőinek a piaci bevezetéskor a 81 kW/110 LE teljesítményű 1.2 Direct Injection Turbo áll rendelkezésükre. (Fogyasztás2: városban 6,9-6,3 l/100 km, országúton 5,2-5,0 l/100 km, kombináltan 5,8-5,5 l/100 km, 133-125 g/km CO2). A többihez hasonlóan kompakt és hatékony háromhengeres, közvetlen befecskendezéses géphez Start/Stop és hatfokozatú sebességváltó jár. Maximális, 205 newtonméteres nyomatékát már 1750/percnél leadja. Ennek is köszönhetően mindössze 12 másodpercig tart elérni a százas tempót, illetve előzéskor 80-ról 120 km/órára gyorsítani.

A finompor-emisszió minél tökéletesebb csökkentése érdekében benzines részecskeszűrőt építettek be a motor közelében – ez az elhelyezés garantálja a szűrőbe jutó részecskék lehető legjobb oxidációját.

1 Várhatóan 2018. őszétől rendelhető meg.

2 A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, hogy a VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1153 und VO (EU) Nr. 2017/1151-nek megfelelően biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel. A motor teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogási szabványt.