A Cupra Ateca futóműve
A CUPRA Ateca motorteljesítményének kontrollálása és használható teljesítménnyé alakítása nagyban függ a futómű különböző szempontok mentén történő beállításától.
A CUPRA Ateca független kerékfelfüggesztést kapott, elől McPherson rendszerű felfüggesztéssel, hátul pedig multilink (többlengőkaros) felfüggesztéssel. Az adaptív futómű-szabályozás (Dynamic Chassis Control – DCC) alkalmazásával az mindig a vezető igényeinek megfelelően igazítható, segítségével pedig a CUPRA Ateca elképesztő teljesítménye is biztonságosan az aszfaltra vihető.
Ezen kívül a CUPRA Ateca modellt 4Drive összkerékhajtási rendszerrel szerelték fel, amely az egyik legbiztonságosabb, és legfejlettebb összkerékhajtás a világon. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust illetve vezetési módot annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek. A 4Drive rendszer lényegében azért készült, hogy a CUPRA Ateca által nyújtott vezetési élményt támogassa minden körülmények között.
A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden elérhető vezetési módban működhessen: Komfort, Sport, Egyéni, Havas körülmények között, Off-road és természetesen CUPRA vezetési módban.
Amikor a vezetői profilok között a CUPRA vezetési módot választjuk, akkor a kipufogókon keresztül a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív futómű-szabályozás egy sportosabb menet-funkcióra hangolja a járművet. Bármelyik vezetési módot választjuk, az észrevehetően megváltoztatja a CUPRA Ateca karakterét.
Ekkora teljesítményt kezelni felelősséggel jár, ezért a mérnökök továbbfejlesztették a CUPRA Ateca fékrendszerét. Az SUV modellt így nagyobb – 340 illetve 310 milliméteres – első és hátsó tárcsákkal szerelték, ezzel is tovább növelve az SUV modellben helyet foglalók biztonságérzetét. Opcionálisan elérhető a Performance Pack teljesítmény csomag, ami 18 hüvelykes, nagy teljesítményű, fekete Brembo fékekkel lassítja a CUPRA Atecát.
Az alkalmazott futómű megoldások és a progresszív kormányzás rendszerének együttese nem csupán páratlan vezetési élményt garantál, de egy egészen különleges, ösztönös kapcsolatot is létrehoz a jármű és annak vezetője között.