A 2019-es Honda CB500X
Összegzés: A Honda kompakt kalandmotorja újfent történelmet írhat: vonalvezetése markáns, stílusa terepes, időjárás-védelmén javítottak, rugóútja immár hosszabb, 19”-os első kereke és változó keresztmetszetű kormánya pedig még magasabb szintre emeli amúgy is kimagasló használati értékét. Ráadásként erőforrását is tovább fejlesztették, így nagyobb teljesítménnyel és forgatónyomatékkal gazdálkodhat a pilóta az alsó és középső fordulatszám-tartományban. További újdonság, hogy a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló és a kuplungasszisztens alapáron jár a modellhez, és szériatartozék a folyadékkristályos műszeregység, valamint a LED irányjelző is.
Bevezetés
A kalandmotorként aposztrofálható CB500X 2013-ban, a CB500F és az áramvonal-idomos CBR500R testvéreként jelent meg a piacon, afféle crossover modellként egyesítve a Honda motorkerékpárjainak erényeit. Ez egy kis tömegű, feltűnéstől mentes jármű, ami csendben, hibátlanul végzi a dolgát, és tulajdonképpen bárhol, bármilyen szerepben kiváló teljesítményt nyújt.
A CB500X semmihez nem fogható használati értéke a lelkiismeretes, egyszersmind céltudatos tervezésnek köszönhető, tudniillik a Honda mérnökei olyan könnyen kezelhető, sokoldalú jármű megalkotására törekedtek, ami pörgős, mégis nyomatékos, soros, kéthengeres motor köré épül, futóműve pedig városban, országúton és autópályán is biztos úttartást, valamint elsőrangú menetkomfortot garantál.
Ebből fakadóan a CB500X urbánus közlekedésre, ingázásra és hétvégi túrázásra is abszolút ideális, s mivel hosszú rugóutakkal vértezték fel, rossz minőségű aszfalton és földutakon is magabiztosan tör előre. A könnyű terepezést a széles, változó keresztmetszetű, elvékonyodó kormány és a felegyenesedett üléspozíció is nagyban megkönnyíti, és az is komoly előnyt jelent, hogy a modell nyergéből messze belátható a környezet. Összességében kijelenthető tehát, hogy a CB500X bárkinek eszményi társa lehet, pláne, hogy 2016-ban, az első modellfrissítés alkalmával nagyobb üzemanyagtartállyal, hatékonyabb időjárás-védelemmel, magasabb szélvédővel, LED világítással, szabályozható rugó-előfeszítésű első villával és állítható fékkarral tették vonzóbbá.
A 2019-es modellév ismét nagy változásokat hozott a CB500X életében. Kalandmotoros stílusa kifinomultabbá vált, átrajzolt idomzata pedig még inkább kihangsúlyozza különleges felépítését és arányait. Emellett erősebb lett, tovább fejlesztették futóművét és számos apró módosítást hajtottak végre rajta, hogy minden eddiginél többet nyújthasson gazdájának.
Áttekintés
Város vagy vidék – a CB500X-nek mindegy! Ez a motor minden környezetben brillírozik. Az Africa Twinre hasonlító, 2019-es modellváltozat kemény, strapabíró kalandmotor,ami hosszú rugóútakkal, egycsöves hátsó rugóstaggal, kényelmesebbé tett üléspozícióval és 19“-os első kerékkel segít a pilótának elérni céljait.
Csúcsteljesítménye továbbra is 35 kW (47,6 LE), így A2-es jogosítvánnyal is vezethető, de a módosított szívó- és kipufogóoldali kialakításnak, valamint szelepvezérlésnek köszönhetően 4%-kal nagyobb motorerő jelentkezik a 3000 és 7000 közötti fordulatszám-tartományban. Az új, kétdobos kipufogórendszer jellegzetesebb hangon dalol elődjénél, a kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (ti. csúszókuplung) pedig ezentúl alapáron jár a modellhez.
A szintén újdonságnak számító, folyadékkristályos műszeregység nemcsak az aktuális váltófokozatot mutatja, hanem a felváltások (Shift Up) esedékességére is figyelmeztet, és immáron az irányjelzők is LED-ek, csak úgy, mint a többi lámpa.