A Scania évközi jelentése

2018 első kilenc hónapjának összegzése

  • A működési bevétel 10 153 millió (9080) svéd koronát tett ki
  • A nettó értékesítési árbevétel 11 százalékkal 98 674 millió (89 111) svéd koronára nőtt
  • A készpénzforgalom -134 millió (3002) svéd koronát ért el a Járművek és Szolgáltatások üzletágban
  • Az időszakot az ellátási lánc jelentős szakadozásai befolyásolták, ami negatív előjelű készpénzforgalmat eredményezett
  • A 2018-as pénzügyi évtől módosult a bevételi kimutatások közzététele, hogy igazodjon a Volkswagen-csoportéhoz (beleértve az összehasonlítható időszakokat) 

Henrik Henriksson elnök-vezérigazgató hozzáfűzései:

Továbbra is erős az igény az új tehergépkocsi-család iránt, és a szolgáltatások terén is pozitív a trend. A Scania nettó értékesítési árbevétele 2018 első kilenc hónapjában elérte a 98,7 milliárd svéd koronát, ami 11 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A működési bevétel 2018 első kilenc hónapjában 10 153 millió svéd koronára nőtt, amely 10,3 százalékos működési nyereséget eredményezett. A járművek és a szolgáltatások nagyobb értékesítési mennyisége, valamint az árfolyamváltozások hatása pozitívan befolyásolta az eredményeket, míg a dupla termékcsalád fenntartásával járó nagyobb gyártási költségek és az ellátási lánc szakadozásai negatívan érintették a nyereségességet. Szintén negatív hatással volt erre a kevésbé kedvező marketing mix. Az ellátási láncnak az új tehergépkocsi-generációra való átállással kapcsolatos akadozásait tovább súlyosbították az egyik részegység-beszállítónál folytatott dolgozói sztrájk, amely a V8-as motorok kiszállításainak és értékesítésének átmeneti leállásához vezetett. Ezeknek az akadozásoknak az eredményeként nőttek a raktérkészletek, ami a nagy beruházási szinttel együtt negatívan befolyásolta a készpénzforgalmat. Már csak Latin-Amerika maradt hátra, így az elkövetkező két negyedéven belül befejezzük a gyártás átállítását az új tehergépkocsi-családra a Scania gyártóüzemeiben világszerte. Ahogyan közeledünk az eddigi legnagyobb ipari átállásunk végéhez, egyidejűleg már a költségszintjeink normalizálására összpontosítunk, mivel a nyereségességünk nem teljesen tükrözi a jelenlegi kedvező piaci helyzetet.

A tehergépkocsik rendelésállománya 7 százalékkal csökkent 2018 első kilenc hónapjában az előző év ugyanezen időszakához képest. Európában a tehergépkocsik iránti kereslet jó szinten maradt. Latin-Amerikában a keresleti trend a brazil piac lassú talpra állását tükrözi. A jelenlegi bizonytalanság a globális kereskedelemmel kapcsolatos. A Közel-Keleten drasztikusan visszaesett a kereslet Iránban és Törökországban, amely megrendelések visszamondását okozza, illetve hátráltatja az új rendeléseket. A Kínában tapasztalható gazdasági lassulás is hátrányosan érintette az ázsiai régió teljes rendelésállományát. Eurázsiában továbbra is pozitívan alakul a kereslet, főként Oroszországnak köszönhetően, bizonytalanságai dacára. A városi és a távolsági buszok iránti igényt is kedvezőtlenül befolyásolta az iráni helyzet, de a teljes rendelési állomány összhangban áll 2017 ugyanezen időszakának eredményével. A Motorok üzletágban minden szegmensben jó szinten áll a kereslet, részben az Európában előrehozott vásárlások hatásának köszönhetően. A szolgáltatások árbevétele rekordszintűre, 19,6 milliárd svéd koronára nőtt, ami 12 százalékos bővülést jelent. A Pénzügyi Szolgáltatások üzletága 1059 millió svéd koronás működési bevételt jelentett, a hitelveszteségek pedig alacsony szinten maradtak.”